Gå til innhold

Nybegynner, spinning, spenst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent mye. Sykkel 1 varer i 45 minutter

Rød timer:

Div. ulike timer som: Aktivio Fjell,Activio Fett og Aktivio intervall. Pulstrening betyr at du i større utstrekning lar hjertet styre treningen. Pulstrening hjelper deg å finne rett treningsnivå for at du skal få en så effektiv trening som mulig.

Skrevet

Takk, jeg kan lese altså. Er de røde noe for ei i dårlig form (meg)?

Skrevet

hei.

hvis du er nybegynner, bør du begynne med de gule timene og heller gå over til andre timer etterhvert som formen blir bedre :)

lykke til :)

Skrevet

Tror jeg sier det samme som AnneBeth, har sett flere som har blitt dårlig fordi de har tatt i for mye...

Skrevet (endret)

Var redd for det. Er bare så kjipt få timer (på tidspunkt som adeled ikke passer)...

Vondt i røvva får jeg vel uansett... :blaaveis:

Endret av 14062003
Skrevet (endret)
Var redd for det. Er bare så kjipt få timer (på tidspunkt som adeled ikke passer)...

Vondt i røvva får jeg vel uansett...  :blaaveis:

:ler: Det gjør du nok. Om du absolutt vil gå på en av disse timene, så følg ditt eget tempo og still sykkelen på lite motstand. Og velg en av de korteste timene.

Forøvrig så hjelper det om man bruker spinninshorts som er godt polstret ;)

Endret av Marillia
Skrevet

Eller du kan kjøpe deg gele-setetrekk, det har jeg, og det hjelper veldig!

Forøvrig er jeg litt misunnelig på timeplanen, mitt senter har kanskje halvparten så mange timer, og ikke så mye variasjon heller...

Skrevet

Du kan godt starte på en rød time og kjøre ditt eget løp, men på en slik time kan du ikke forvente å få så mye nybegynner-input. Det kan være greit å gå på en nybegynnertime ganske tidlig for å få litt info om sittestilling, teknikk osv. Ellers er det bare å løpe i veg på rød time. Det er jo du som sykler og ingen vil presser deg til å gjøre noe du ikke vil. :)

Lykke til!

Skrevet

Da er jeg hjemme igjen fra 45 minutter sykling. Det gikk kjempebra! Kjenner det i hele kroppen nå - spesielt rævva...

Dessverre blir det ikke noe mer sykling på meg på en stund. Bekkenet tåler det ikke.

Utrolig deilig å bruke kroppen etter 1 års sitting/ligging med bekkenløsning. Bare så merkelig å være uten babyen.

Jeg spurte om den "activo light" - og det tilsvarte sykkel 2, bare at den var litt kort. Men det er jo riktig som dere sier - man legger veldig opp sitt eget løp på spinning.

Nei, det blir nok mor og barn neste uke i stedet. Abonnementet mitt blir åpnet igjen den 19.1 (fikk lov til å begynne i dag da), så her er det bare å stå på, så renner kiloene av. Hahaha (årets vits)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...