AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Møtt en dame på 50 år som ikke har kontakt med sin voksne datter. Datteren var den som kuttet kontakten. Uklart hvorfor, hun beskriver mye krangling. Hun har 2 andre barn som er ungdommer, og disse har hun ifølge hun selv ett godt forhold til. Er dette ett rødt flagg? Anonymkode: 410c4...91e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Nei, det trenger ikke være det. Det kan være at datteren har utfordringer som gjør relasjonen svært krevende, det kan være at hun har problemer som gjør at hun flykter fra relasjoner. Umulig å si, men absolutt ikke automatisk et rødt flagg. Anonymkode: c8310...bb1 6 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er dette ett rødt flagg? Anonymkode: 410c4...91e Synes jeg ser rødt flagg-tråder over alt jeg. Begynner å bli som disse penis-trådene som florerte på Seksualitet-forumet, som man til slutt fikk en slutt på ved å samle de i en tråd. Kanskje man kan lage en samletråd hvor dere kan diskutere hva som er rødt flagg og ikke? Per favore, signore Egmont? Anonymkode: 21794...bab 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Absolutt rødt flagg. Anonymkode: 0c6c9...83e 10 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det trenger ikke være det. Det kan være at datteren har utfordringer som gjør relasjonen svært krevende, det kan være at hun har problemer som gjør at hun flykter fra relasjoner. Umulig å si, men absolutt ikke automatisk et rødt flagg. Anonymkode: c8310...bb1 Det kan være. Jeg har prøvd å sjekke opp datteren på sosiale media, hun har høy utdanning, to barn og mann. Men det trenger nødvendigvis ikke bety noe. Jeg vet også at daten ikke har kontakt med sin mormor og ett annet familiemedlem, dem har også kuttet hun ut. Men her dreide det seg om noe som for meg hørtes veldig ugreit ut og derfor ble de uenig. Hun har også en bipolar diagnose men går på medisiner og virker for meg helt normal, så tenker det ikke har noe å si. Anonymkode: 410c4...91e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være. Jeg har prøvd å sjekke opp datteren på sosiale media, hun har høy utdanning, to barn og mann. Men det trenger nødvendigvis ikke bety noe. Jeg vet også at daten ikke har kontakt med sin mormor og ett annet familiemedlem, dem har også kuttet hun ut. Men her dreide det seg om noe som for meg hørtes veldig ugreit ut og derfor ble de uenig. Hun har også en bipolar diagnose men går på medisiner og virker for meg helt normal, så tenker det ikke har noe å si. Anonymkode: 410c4...91e Kan hende relasjonen til eldste datter ble ødelagt før mor fikk riktige medisiner. Anonymkode: 33725...6c9 15 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, det trenger ikke være det. Det kan være at datteren har utfordringer som gjør relasjonen svært krevende, det kan være at hun har problemer som gjør at hun flykter fra relasjoner. Umulig å si, men absolutt ikke automatisk et rødt flagg. Anonymkode: c8310...bb1 Har også prøvd å se om datteren har kuttet ut andre, men ser hun har kontakt med både far, besteforeldre, tanter og onkler osv. Ser de kommenterer på sosiale media Anonymkode: 410c4...91e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hende relasjonen til eldste datter ble ødelagt før mor fikk riktige medisiner. Anonymkode: 33725...6c9 Ja, det kan være. Anonymkode: 410c4...91e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Ville styrt unna folk med psykiske diagnoser uansett. Anonymkode: da093...66e 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Godt mulig, ja, når jeg ser du skriver hun er bipolar. Personer med den diagnosen sliter ofte ut folk rundt seg. Jeg snakker av erfaring. Samtidig er det sikkert mange som lever bra med medisiner, men hvis de finner ut at de ikke trenger medisinene mer, blir det utfordrende for dem rundt. Anonymkode: 361d7...a4c 7 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Godt mulig, ja, når jeg ser du skriver hun er bipolar. Personer med den diagnosen sliter ofte ut folk rundt seg. Jeg snakker av erfaring. Samtidig er det sikkert mange som lever bra med medisiner, men hvis de finner ut at de ikke trenger medisinene mer, blir det utfordrende for dem rundt. Anonymkode: 361d7...a4c Ja det kan være. Jeg vet egentlig ikke så mye om diagnosen og merker ingenting på henne. Hun sier hun har prøvd seg uten medisiner flere ganger oppover, og at de rundt det da påpekte at hun oppførte seg annerledes Anonymkode: 410c4...91e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Jeg kuttet ut min mor da jeg var ung voksen, fordi hun var bipolar og ødela forholdet vårt. I dag går hun på medisiner, og vi har et fint forhold i dag. Anonymkode: 4ba30...7af 7 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Mitt råd er å skygge unna damer som er avhengig av medisiner......det er som regel mer som dukker opp etterhvert. Når jeg først dater er jeg opptatt av friske damer med fast jobb og ordnet liv. Anonymkode: 13de9...9fe 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 Ja, det er et stort rødt flagg. Det sier mye om selvinnsikten og væremåten hennes om hun ikke klarer å ha et forhold med sin egen datter engang. Anonymkode: 3abe3...ecf 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være. Jeg har prøvd å sjekke opp datteren på sosiale media, hun har høy utdanning, to barn og mann. Men det trenger nødvendigvis ikke bety noe. Jeg vet også at daten ikke har kontakt med sin mormor og ett annet familiemedlem, dem har også kuttet hun ut. Men her dreide det seg om noe som for meg hørtes veldig ugreit ut og derfor ble de uenig. Hun har også en bipolar diagnose men går på medisiner og virker for meg helt normal, så tenker det ikke har noe å si. Anonymkode: 410c4...91e At hun oppfører seg normalt nå, betyr ikke at hun oppførte seg normalt tidligere. Jeg vil gjette at den voksne datteren vokste opp i et veldig ustabilt hjem med en ustabil voksen som ikke tok medisiner, eller som ofte gikk uten medisiner. Ungdommene hun har nå, har hun et godt forhold til fordi hun går på medisiner. Mennesker med bipolar kan slite ut sine nærmeste. Barn er spesielt sårbare. Om, hun, viser null forståelse for hvorfor datteren har kuttet kontakt, og ikke tar på seg noe av ansvaret for hvordan ting er blitt som de er blitt, så er det absolutt et rødt flagg. Anonymkode: ebae0...46c 9 2 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At hun oppfører seg normalt nå, betyr ikke at hun oppførte seg normalt tidligere. Jeg vil gjette at den voksne datteren vokste opp i et veldig ustabilt hjem med en ustabil voksen som ikke tok medisiner, eller som ofte gikk uten medisiner. Ungdommene hun har nå, har hun et godt forhold til fordi hun går på medisiner. Mennesker med bipolar kan slite ut sine nærmeste. Barn er spesielt sårbare. Om, hun, viser null forståelse for hvorfor datteren har kuttet kontakt, og ikke tar på seg noe av ansvaret for hvordan ting er blitt som de er blitt, så er det absolutt et rødt flagg. Anonymkode: ebae0...46c Dette. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det kan være. Jeg vet egentlig ikke så mye om diagnosen og merker ingenting på henne. Hun sier hun har prøvd seg uten medisiner flere ganger oppover, og at de rundt det da påpekte at hun oppførte seg annerledes Anonymkode: 410c4...91e Det er akkurat det. Hvorfor prøvder folk gjentatte ganger å slutte med medisiner når det er åpenbart at de trenger dem? Du burde kanskje ta en prat om hva hun mener om det. Om hun ser for seg å slutte på medisiner flere ganger? Anonymkode: 361d7...a4c 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 Trenger ikke bety det. Ei jeg kjenner har ikke kontakt med det ene barnet sitt pga hen lager så mye drama og splid i familien, truer f.eks selv med å kutte kontakt om hen ikke får viljen sin, ønsker å diktere hvem som skal få oppholde seg i morens hjem om hen skal komme på besøk osv. Så det trenger nødvendigvis ikke være denne damen som har feil Anonymkode: b92df...9b9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 Min far har kontakt med meg, men ikke med min søster. Det er hun som har brutt kontakten, på syltynt grunnlag. Hun er en veldig spesiell person og det at hun ikke har kontakt med vår far sier egentlig alt om henne men ikke så mye om han. Anonymkode: 6ea1b...542 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trenger ikke bety det. Ei jeg kjenner har ikke kontakt med det ene barnet sitt pga hen lager så mye drama og splid i familien, truer f.eks selv med å kutte kontakt om hen ikke får viljen sin, ønsker å diktere hvem som skal få oppholde seg i morens hjem om hen skal komme på besøk osv. Så det trenger nødvendigvis ikke være denne damen som har feil Anonymkode: b92df...9b9 Det er vel versjonen du har fått servert. Selv har jeg kutta kontakten pga vokste opp med grov vold, psykisk og fysisk. Personen leker martyr og gir meg skylden for alt i sitt liv mens oppfører seg trakasserende og på helt gal måte ovenfor barn og barnebarn. Da er det best å holde seg unna. En hel dysfunksjonell slekt er best å holde på avstand for å slippe at ens egne barn skal måtte oppleve det samme… Anonymkode: d8f4d...845 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #20 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min far har kontakt med meg, men ikke med min søster. Det er hun som har brutt kontakten, på syltynt grunnlag. Hun er en veldig spesiell person og det at hun ikke har kontakt med vår far sier egentlig alt om henne men ikke så mye om han. Anonymkode: 6ea1b...542 Din oppfatning. Hva som har foregått i kulissene aner jo du ingenting om…Er alltid en årsak og ikke alltid er den du får servert på fat… Anonymkode: d8f4d...845 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå