Gå til innhold

Barn 5 år, helt sykt ekkelt mareritt! Normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentungen her våknet i natt, hun var livredd. Hun lå og skalv i senga mens hun mente det satt ett slemt menneske uten fjes på puffen i gangen. Er dette normalt for en 5 åring? Syntes det virket veldig grotesk for ett så lite barn.. Nå er hun livredd for å sove på noe vis alene også. 

Anonymkode: e7fdc...e57

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er seriøst ment. Kan der være et såkalt «spøkelse»? At det ikke var et mareritt, men at hun faktisk har sett noe? Barn er mer åpne for sånt enn voksne

Anonymkode: 552f0...bb0

• Liker 2
Skrevet

Spiller hun noen online spill? Har hun sett noen skumle filmer i det siste?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er seriøst ment. Kan der være et såkalt «spøkelse»? At det ikke var et mareritt, men at hun faktisk har sett noe? Barn er mer åpne for sånt enn voksne

Håper i grunn ikke på det 🙈 Er engstelig for sånt selv, og ett slemt menneske uten ansikt er det siste jeg vil ha her 😵‍💫

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Spiller hun noen online spill? Har hun sett noen skumle filmer i det siste?

Har utspurt hun rundt alt sånt, og hun sier selv at dette var noe han såkalt «fant på» i drømmen sin. Jeg har gravd og gravd, men hun sier hun aldri har sett noe sånt før i natt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tullprat.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Søvnparalyse? Det oppleves så virkelig at man lett kan tro det skjedde på ekte.

Anonymkode: c3a84...0e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt. Et skummelt/farlig menneske kan være at hun prosesserer noe hun har hørt eller sett, kan være så enkelt at noen har brukt «streng»-stemme rundt henne. At personen ikke har ansikt er heller ikke unormalt.

Det er heller ikke uvanlig at små barn har såkalt nattskrekk, så det kan jo også være noe sånt hun opplevde. 

Anonymkode: 5bb9c...e62

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har utspurt hun rundt alt sånt, og hun sier selv at dette var noe han såkalt «fant på» i drømmen sin. Jeg har gravd og gravd, men hun sier hun aldri har sett noe sånt før i natt. 

Men har hun tilgang til Internett, og er hun der alene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske normalt. Et skummelt/farlig menneske kan være at hun prosesserer noe hun har hørt eller sett, kan være så enkelt at noen har brukt «streng»-stemme rundt henne. At personen ikke har ansikt er heller ikke unormalt.

Det er heller ikke uvanlig at små barn har såkalt nattskrekk, så det kan jo også være noe sånt hun opplevde. 

Hun fikk ganske nylig noe hun så på som veldig streng kjeft av en i familien, da de gikk fram med mye høyere og streng stemme en det hun er vandt til av andre. Hun begynte gråte, og typsik trekke etter pusten sånn som når man blir skikkelig lei seg. Kan dette ha gått så inn på hun? 

Og er det virkelig normalt at barn i den alderen drømmer ting uten ansikt? Kjenner jeg grøsser litt av tanken selv.. 

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Men har hun tilgang til Internett, og er hun der alene? 

Hun har tilgang på internett, men så lenge jeg sier jeg ikke blir streng er hun helt ærlig på hva hun har drevet med. Så hun hadde fortalt meg om det er noen annen plass hun hadde sett sånt. 99% sikkert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun har tilgang på internett, men så lenge jeg sier jeg ikke blir streng er hun helt ærlig på hva hun har drevet med. Så hun hadde fortalt meg om det er noen annen plass hun hadde sett sånt. 99% sikkert. 

Ja, men det er ikke alltid barn forstår/oppfatter hva de egentlig ser..det er mye sykt i filmene og spillene barna har tilgang til - voksne folk som redigerer inn skremmende elementer i helt vanlige tegnefilmer og spill. 

Er det Chattefunksjon på noen av spillene hun spiller? Der kan hun også få skremmende meldinger..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde noen veldig skremmende mareritt som lite barn. Og jeg så aldri noe skummelt på TV feks og internett fantes ikke.

Fremdeles er det ofte sånn at jeg drømmer om "ansiktsløse" personer det er ikke at de ikke har ansikt da bare at jeg ikke ser ansiktet i drømmer på en måte...

Spesielt å tro at hun har sett et spøkelse.

Anonymkode: b0f2e...5fa

• Nyttig 1
Skrevet

Søvnparalyse eller rett og slett et helt vanlig mareritt. Veldig vanskelig for barn å skille virkelighet fra drøm. Ofte kan de fortelle om en drøm som noe som har skjedd på ekte og spille videre på historien. 

Ikke la din redsel påvirke henne. Du må stå stødig i det når hun er redd for å legge seg. Og marerittet synes jeg ikke du skal koble til hendelsen hvor hun fikk strengere kjeft enn ellers. Barn må tåle litt motgang. Selv om ikke all kjeft er like pedagogisk, spesielt gjerne ikke av folk uten barn eller eldre. Det var uansett kanskje på sin plass da hendelsen skjedde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Har hun søstre? Eldre venner osv? Høres ut som slenderman kan hende at noen fortalt hun en skummel historie engang 🤷‍♀️

2. Datteren din er spirituell og tiltrekker deg åndelige skapninger som barn så ser man mye rart.  

3. Hvis hun ser mer ting så kan det hende det er noe annet som hun trenger å gå til behandling for.

Min bror såg ei dame som svevet uten ansikt engang de badet sammen i badekaret og hun vasket han 🫠 

Anonymkode: 555b3...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Har du aldri sett en skrekkfilm? 

I begynnelsen når barnet forteller om hva som foregår i huset, så blir barnet alltid avfeid av foreldrene og lagt tilbake i sengen alene med demonen. 

Lenge etterpå finner foreldre ut at barnet faktisk snakket sant og det var ingen fantasi. Men da er det ofte for sent. Demonen er blitt for sterk og dominerende. 

Anonymkode: 537a2...8e1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min femåring har også noen fæle mareritt for tiden. Hun drømmer mye om vann og at noen hun er glad i drukner/forsvinner i vannet. Og det er kanskje logisk i og med at det er sommer og vi har badet en del, men jeg det er noen ordentlig gufne detaljer i drømmene til tider. Blant annet slemme monstre eller mennesker som drar andre ned i vannet. 

Jeg husker fortsatt et par helt grusomme mareritt jeg hadde som barn selv. Det er til tider utrolig og ukoselig hva fantasien kan dikte opp, uten at en egentlig har sett eller hørt om noe lignende noe sted. I mareritt blir gjerne detaljer kastet rundt og mikset sammen til noe ekkelt og absurd. Også hos barn. 

Anonymkode: 90bed...7f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun fikk ganske nylig noe hun så på som veldig streng kjeft av en i familien, da de gikk fram med mye høyere og streng stemme en det hun er vandt til av andre. Hun begynte gråte, og typsik trekke etter pusten sånn som når man blir skikkelig lei seg. Kan dette ha gått så inn på hun? 

Og er det virkelig normalt at barn i den alderen drømmer ting uten ansikt? Kjenner jeg grøsser litt av tanken selv.. 

Ja, det kan ha gått inn på henne, og at hun igjennom drømmer prosesserer hendelsen. Veldig vanlig å drømme om ansiktsløse mennesker, at ansiktene feks er uskarpt/blurret ut. 

Men er du bekymret for at det kan være noe annet, så følger du litt ekstra med fremover. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg hadde en ekstremt ubehagelig og grotesk drøm når jeg var 5/6 år, så ille at jeg enda husker den som ekstremt ubehagelig og jeg er snart 30. Jeg vet ikke hvorfor jeg drømte det heller, fordi jeg så ikke akkurat skrekkfilmer i den alderen. 

Anonymkode: baa0a...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...