Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i matbutikken på en stund. En mnd siden sist kansje.. Er klar over at matprisene øker til stadighet men i dag var det stooor forskjell fra sist jeg handla! Altså masse vare var 10-20 kr dyrere😳økte det drastisk 1 juli? 

Anonymkode: 25ce2...0b1

• Liker 3
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hakeslepp også. Løsvekt løk 32 kroner per kilo. Løk. Ikke en gang de fine i strømpe, de koster nærmere 50, men løsvekt. Mange andre varer som også har steget enormt. Ikke ei krone her og ei krone der, mer en tier her og en tier der.

Anonymkode: 5f872...eac

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ikke bare på Rema. Prisene øker overalt og noen ganger kan det virke som at de øker for hver gang man er i butikken.
1.august skal visst bæreposer settes opp til 5 kr/stk og jeg regner med at det også vil bli en heftig økning på endel varer.

Lurer på hvor lenge dette skal pågå...

Anonymkode: 1500a...0d2

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er ikke bare på Rema. Prisene øker overalt og noen ganger kan det virke som at de øker for hver gang man er i butikken.
1.august skal visst bæreposer settes opp til 5 kr/stk og jeg regner med at det også vil bli en heftig økning på endel varer.

Det er så teit! Jeg bruker plastposene som søpleposer. Faens drit.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Prisøkningene vil sikkert pågå så lenge man lager større og større statsbudsjett, og så lenge man får 5-6 % økning i lønninger og pensjoner.

Anonymkode: 04e7f...839

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har lagt merke til at Rema 1000 skrur opp priser på enkelte varer sakte men sikkert. F.eks. så kan det være 2-3 prisjusteringer i løpet av en mnd på kanskje 5-10 kroner. Men hvor representabelt dette er for Rema 1000 vet jeg ikke.  

• Liker 4
Skrevet
smurfebuss skrev (1 minutt siden):

Jeg gjorde også det før, men har nå begynt med søppelposer fra Clas Ohlson. Har også prøvd noen jeg fant på Kiwi. 

Disse: https://www.clasohlson.com/no/Avfallsposer-med-knytehåndtak-30-l,-20-pk/p/44-4164 Kjøper man fem pakker blir det ei krone posen. 

Takk for tips og link!

Men det er jo så dumt!! Hele Norge bruker handleposene som søpleposer! Og når man uansett ender opp med å måtte kjøpe poser for å kaste søppel så vil det jo ikke bli mindre poser!? Bare milliarder av handlenett som ligger ubrukt i de tusen hjem... og papirposer som revner og ikke kan brukes om igjen og tar 5x ressurser å produsere...

🤬

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Prisøkningene vil sikkert pågå så lenge man lager større og større statsbudsjett, og så lenge man får 5-6 % økning i lønninger og pensjoner.

Anonymkode: 04e7f...839

Dette vil vare så lenge velferdsstaten fungerer som trygdekontor for fattige land, og politikerne øker innsatsen mot usynlige klimatrusler i utlandet, pluss alle skattene knyttet til livsnødvendige levekostnader som kommunale avgifter, vår egenproduserte strøm osv. Alt dette driver priser til værs. Merk hvor stille politikerne er. De teller penger. Mva og avgifter regnes i prosent av prisene. Norge blir rikere og rikere, nordmenn fattigere og fattigere. Ikke rart politikerne koser seg. Det er deres pengepose som vokser, når vår krymper.

Anonymkode: 8381c...e4c

• Liker 11
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vært hjemme i Norge siden før Covid og er mildt sagt sjokkert over prisene her nå. Alt koster godt over 50% av det jeg tror det koster 😓 To nett med mat 1,100 kroner... baguett til 99 kroner (riktignok på ei ferge, men likevel), bensin godt over 20 kroner (var rundt 14 sist jeg var her liksom). 

Anonymkode: d009f...c91

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Takk for tips og link!

Men det er jo så dumt!! Hele Norge bruker handleposene som søpleposer! Og når man uansett ender opp med å måtte kjøpe poser for å kaste søppel så vil det jo ikke bli mindre poser!? Bare milliarder av handlenett som ligger ubrukt i de tusen hjem... og papirposer som revner og ikke kan brukes om igjen og tar 5x ressurser å produsere...

🤬

Milliarder av handlenett kan ikkje ligge ubrukte, dei som er komt i hus blir vel brukt som søppelpose. Men eg trur eg skal kjøpe ein rull eller to med avfallssekkar slik at eg har dei klar, dersom eg klarer å hugse dei skikkelige handleposane...

• Liker 3
Skrevet
Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Milliarder av handlenett kan ikkje ligge ubrukte, dei som er komt i hus blir vel brukt som søppelpose. Men eg trur eg skal kjøpe ein rull eller to med avfallssekkar slik at eg har dei klar, dersom eg klarer å hugse dei skikkelige handleposane...

Hvorfor kan de ikke ligge ubrukte? Folk kommer til å glemme handlenettene sine rett som det er og må kjøpe nye.

Handlenett som søplepose? Aldri hørt om.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en korg til bagasjerommet, som jeg kan putte varer i. Hater de nettene, jeg glemmer de overalt. 

Fem kroner for en pose?? Hvor skal det stoppe? 😵

Anonymkode: 774d0...2f3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det å ta med handlenett hjemmefra er en vane. Jeg var utrolig dårlig på det før, men siden mai har jeg hatt med handlenett hver gang. Nå er neste mål å huske det på annen shopping. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Blåttvann skrev (15 minutter siden):

Takk for tips og link!

🤬

Søppelposer er mye tynnere og miljøvennnlige

Endret av Akryl
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Akryl skrev (Akkurat nå):

Søppelpost er mye tynnere og miljøvennnlige

Neh, hvor miljøvennlig er det at jeg må kjøre til Clas Ohlson for å kjøpe poser? Hvor mange poser går på hver kjørte meter med bil?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Neh, hvor miljøvennlig er det at jeg må kjøre til Clas Ohlson for å kjøpe poser? Hvor mange poser går på hver kjørte meter med bil?

Kiwi har 30 poser for 10kr. Regner med at andre butikker har likedan. De er tynnere, brukt mindre plast på og resirkulert. Bæreposer til butikken er hvite og det trykkes på logo som ikke er miljøvennlig. Det å ta med handlenett er vanesak. Synes det er mye bedre med handlenett da de rommer mye og revner ikke. Har hatt dem med så og si hver gang det siste året.

Anonymkode: 3636b...941

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Slike poser kan også kjøpes i REMA og andre dagligvarebutikker

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke handlenett anbefaler dere? Jeg må kjøpe inn 5-10 stk og ha liggende i bilen.

Anonymkode: 8be19...f7e

• Nyttig 1
Skrevet

Mens andre varer faktisk kan gå ned i pris, er matvarer på en konstant kurs oppover. Noe er ikke helt riktig her. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...