AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Barnet begybte igjen i bhg på mandag etter tre ukers ferie. Han hadde sagt både «faen» og «herregud». Han har to eldre søsken. Jeg fikk streng beskjed om at dette ikke aksepteres i bhg. Meeeen, jeg bryr neg egentlig ikke om hverken faen eller herregid. Er ikke troende. Jeg aksepterer ikke ord som bitch, hore, neger etc. Velger på et vis mine slag. Jeg ble litt perpleks da pedleder tok meg til siden i hentesituasjon.. Skal jeg rett og slett forteller at Jec ikke irreteswetter vanning, kun stygge ord/ språk? Anonymkode: dde98...d76 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 28. juli 2023 Du bor i et samfunn. Ta deg sammen og oppdrag barna dine til å kunne bli sett på som normale oppegående mennesker i det sammfunnet. Anonymkode: a35d8...24d 58 2 23
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnet begybte igjen i bhg på mandag etter tre ukers ferie. Han hadde sagt både «faen» og «herregud». Han har to eldre søsken. Jeg fikk streng beskjed om at dette ikke aksepteres i bhg. Meeeen, jeg bryr neg egentlig ikke om hverken faen eller herregid. Er ikke troende. Jeg aksepterer ikke ord som bitch, hore, neger etc. Velger på et vis mine slag. Jeg ble litt perpleks da pedleder tok meg til siden i hentesituasjon.. Skal jeg rett og slett forteller at Jec ikke irreteswetter vanning, kun stygge ord/ språk? Anonymkode: dde98...d76 Tuller du eller? Barnet banner og du syns det er greit? Anonymkode: 62b38...d49 29 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Unødvendig av per leder. Men du sier bare ok, og holder din egen tro for deg selv. Ikke noe lage noe nummer ut av. Jeg er forøvrig enig i prinsippet, jeg er også ateist, men jeg lærer allikevel barna mine å ikke banne. Herregud mener jeg er ok å si. Anonymkode: ed4e5...f29 17 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Herregud er da vel hverken stygt eller banning? Anonymkode: ba483...f27 21
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 Herregud er å misbruke Guds navn, og vitner om dårlig oppdragelse. Anonymkode: a8044...5b8 10 1
anonym111111 Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet begybte igjen i bhg på mandag etter tre ukers ferie. Han hadde sagt både «faen» og «herregud». Han har to eldre søsken. Jeg fikk streng beskjed om at dette ikke aksepteres i bhg. Meeeen, jeg bryr neg egentlig ikke om hverken faen eller herregid. Er ikke troende. Jeg aksepterer ikke ord som bitch, hore, neger etc. Velger på et vis mine slag. Jeg ble litt perpleks da pedleder tok meg til siden i hentesituasjon.. Skal jeg rett og slett forteller at Jec ikke irreteswetter vanning, kun stygge ord/ språk? Anonymkode: dde98...d76 Du gir jo barna dine en litt dårlig start hvis du ikke lærer dem at de ikke kan banne i barnehage/på skole/blant endel folk. Jeg kan godt banne hjemme, men gjør det aldri på jobb feks. Du vil vel at barna dine skal få en god utdannelse og etterhvert jobb? De fleste som går ut av skolen med gode karakterer, banner ikke der, altså. De ansatte i barnehagen prøver nok bare å hjelpe deg/barnet ditt. Endret 28. juli 2023 av anonym111111 7 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 Herregud er visst banning. Anonymkode: dde98...d76
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud er å misbruke Guds navn, og vitner om dårlig oppdragelse. Anonymkode: a8044...5b8 Altså er det ikke banning, bare en kristen regel for de som er opptatt av det. Anonymkode: 5929f...52f 16 2
Lul Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 Hadde ikke latt mitt barnehagebarn gått rundt og si faen altså 😅 herregud er jeg ikke så nøye med, det brukes jo over en lav sko over alt. Men faen regner jeg som et banneord. Eldre søsken går det an å gi beskjed om å ikke banne rundt småsøsken, da disse snapper opp alt som papegøyer. Hilsen mor til barnehagejente som sa fuck i barnehagen - men som har fått beskjed om at det ikke er greit å si 🙈 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 Jeg er kristen, men banner så det lyser innimellom 😅 Men, ikke hvor som helst! Det er bare dårlig folkeskikk… og så små barn klarer ikke vurdere hva som er passende eller ikke.. når man blir større skjønner man at å banne blandt venner ikke er det samme som å banne til lærer, sjef, fremmende osv.. dette handler om folkeskikk og respekt, ikke hva hver enkelt legger i de forskjellige ordene… Anonymkode: a9113...ac2 9
Mezzosoprena Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Barnet begybte igjen i bhg på mandag etter tre ukers ferie. Han hadde sagt både «faen» og «herregud». Han har to eldre søsken. Jeg fikk streng beskjed om at dette ikke aksepteres i bhg. Meeeen, jeg bryr neg egentlig ikke om hverken faen eller herregid. Er ikke troende. Jeg aksepterer ikke ord som bitch, hore, neger etc. Velger på et vis mine slag. Jeg ble litt perpleks da pedleder tok meg til siden i hentesituasjon.. Skal jeg rett og slett forteller at Jec ikke irreteswetter vanning, kun stygge ord/ språk? Anonymkode: dde98...d76 Du har ikke fått kjeft, du har blitt veiledet fordi det ikke er normalt at barn får lov til å banne. 18 3 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 Lul skrev (14 minutter siden): Hadde ikke latt mitt barnehagebarn gått rundt og si faen altså 😅 herregud er jeg ikke så nøye med, det brukes jo over en lav sko over alt. Men faen regner jeg som et banneord. Eldre søsken går det an å gi beskjed om å ikke banne rundt småsøsken, da disse snapper opp alt som papegøyer. Hilsen mor til barnehagejente som sa fuck i barnehagen - men som har fått beskjed om at det ikke er greit å si 🙈 Hahahah huff da! Vet de ikke bør si sånt, men samtidig er det noe så sykt morsomt ved småunger som bruker sånne ord 😂 Anonymkode: 48e9c...432 1
Daria Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 Det handler jo ikke om tro (selv om respekt for andres er en fin ting), men om normal sosial oppdragelse. Hvis dette er noe ped.leder faktisk reagerer på, skjer det vel litt for ofte - og påvirker de andre barna, som også er noe barnehagen må tenke på. Hvor stas ville du synes det var om barnet ditt tok etter andre unger i barnehagen som fritt og hyppig snakket om bitch og hore, fordi deres foreldre synes det er helt uproblematiske ord? 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 Det handler ikke om hva du mener, det handler om at banning er sosialt uakseptabelt. Og det er skikkelig stygt når små barn går rundt og banner. Jeg hadde blitt så forbanna om mitt barn plukket opp banneord fra andre barn i barnehagen. Anonymkode: 2c637...923 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 Vil du at barna dine skal falle utenfor sosialt? Når så små barn banner, egentlig alle barn som banner, så er det foreldrene som svikter. Selvsagt kan de plukke opp et og annet fra større søsken, eller andre, men det naturlige da er å korrigere dem. Hadde jeg opplevd dette, og mor bare trakk på skuldrene, så hadde jeg tenkt mitt om den familien. Og det er ikke barna jeg mener da. Hvorfor vil du ikke at barna dine skal kunne sosiale regler? Det er jo din jobb å forbedre dem til ungdomstiden og voksenlivet. Må bare legge til: ordet "herregud" syns jeg egentlig er innafor - alle sier dette, og det er et mildt uttrykk sånn sett. Anonymkode: 4d8db...d12 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 Her har ungen min plukket opp et par banneord fordi jeg dessverre har nære familiemedlemmer som banner en del, og hver gang jeg har korrigert så sier ungen bare ordene enda mer mens hn ler. Derfor ignorerer jeg som oftest banningen nå, fordi det er når det er forbudt at det blir gøy. Det betyr ikke at jeg synes det er greit at ungen banner, men hvis unger virkelig vil banne så får de det til. Anonymkode: 37c26...0d9 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): har nære familiemedlemmer som banner en del, Og hva sier de når du ber dem slutte å banne fordi barna tar etter? Anonymkode: 5929f...52f 4 1
Lorieen Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 Alle barnehagebarn banner i perioder. Det er ikke noe vi kontakter foreldrene for med mindre det er helt ekstremt. 5
Bacteria Skrevet 28. juli 2023 #20 Skrevet 28. juli 2023 Lorieen skrev (3 minutter siden): Alle barnehagebarn banner i perioder. Det er ikke noe vi kontakter foreldrene for med mindre det er helt ekstremt. Tenker jeg også. Faen er ikke greit å si, så der bør kanskje foresatt få en heads up, men hva er greia med herregud? Det regnes jo ikke som et stygt ord av majoritetsbefolkningen. Hadde ikke reagert på at et småbarn sa det. Lurer på hvor denne barnehagen til ts befinner seg… bibelbeltet? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå