Gå til innhold

Hvordan skaffe seg venner som ikke drikker så mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja innlegget sier sitt. Føler at jeg MÅ drikke for å skaffe meg/beholde venner. Alt som skjer i fylla er jo bare at folk gjør og sier dumme ting, og da føler man seg ikke akkurat «velkommen» dersom man ikke drikker. Spesielt dersom drikkeleker blir inkludert.. Jeg går på medisiner som jeg bør/aller helst må unngå å kombinere med alkohol. Ihvertfall innen perioden på 12-14 timer.. Altså jeg har ikke noe imot at folk drikker alkohol, for de kan fint ta seg noen glass, men dersom det går over stokk og stein så føler jeg meg fort utenfor, og da føler man at alt man sier blir endret på dagen etter pga. festen dagen før.. 

Er det sånn at man MÅ få barn, MÅ få seg kjæreste, eller MÅ bli kristen for å få seg venner som ikke drikker eller kan drikke noen glass uten å bli dritings? Som klarer seg med øl, cider (evt. vin) på fest og ikke noe sterkere?  Som kan nyte det, og ikke drikke for å bli full? Eller som kan drikke alkohol og kan prate og at det de sier den dagen faktisk stemmer dagen etter uavhengig av fylla? Håper det ikke bare er meg som føler seg utenfor i forhold til dette.. Jeg er ikke kristen av meg i det hele tatt, selv om enkelte familiemedlemmer (ikke nære) er superkristne. HVOR finner man de? 

Anonymkode: c3bba...358

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja innlegget sier sitt. Føler at jeg MÅ drikke for å skaffe meg/beholde venner. Alt som skjer i fylla er jo bare at folk gjør og sier dumme ting, og da føler man seg ikke akkurat «velkommen» dersom man ikke drikker. Spesielt dersom drikkeleker blir inkludert.. Jeg går på medisiner som jeg bør/aller helst må unngå å kombinere med alkohol. Ihvertfall innen perioden på 12-14 timer.. Altså jeg har ikke noe imot at folk drikker alkohol, for de kan fint ta seg noen glass, men dersom det går over stokk og stein så føler jeg meg fort utenfor, og da føler man at alt man sier blir endret på dagen etter pga. festen dagen før.. 

Er det sånn at man MÅ få barn, MÅ få seg kjæreste, eller MÅ bli kristen for å få seg venner som ikke drikker eller kan drikke noen glass uten å bli dritings? Som klarer seg med øl, cider (evt. vin) på fest og ikke noe sterkere?  Som kan nyte det, og ikke drikke for å bli full? Eller som kan drikke alkohol og kan prate og at det de sier den dagen faktisk stemmer dagen etter uavhengig av fylla? Håper det ikke bare er meg som føler seg utenfor i forhold til dette.. Jeg er ikke kristen av meg i det hele tatt, selv om enkelte familiemedlemmer (ikke nære) er superkristne. HVOR finner man de? 

Eller HVOR burde det stå i overskriften.. 

Skrevet

Er det slik at du MÅ bli med når de skal ut å drikke da?

Jeg drikker ikke men har ingen problem med at folk går ut å drikker uten meg.

Gjest diddums
Skrevet

Hvor gammel er du?  Juvente kan være et alternativ dersom du er ung, der vil du møte mange andre unge som ikke drikker.

AnonymBruker
Skrevet
diddums skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du?  Juvente kan være et alternativ dersom du er ung, der vil du møte mange andre unge som ikke drikker.

24. 

AnonymBruker
Skrevet

Turistforeningen? Frivilligsentralen? På Vestlandet? Bondelaget? Speideren? Idrettslaget?

Anonymkode: 69f3c...411

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Turistforeningen? Frivilligsentralen? På Vestlandet? Bondelaget? Speideren? Idrettslaget?

Anonymkode: 69f3c...411

Er ikke speider eller er med på/i noen idretter 

AnonymBruker
Skrevet
Skjold skrev (6 minutter siden):

Er det slik at du MÅ bli med når de skal ut å drikke da?

Jeg drikker ikke men har ingen problem med at folk går ut å drikker uten meg.

Saken er at jeg har ikke så mange venner i utgangspunktet, og da går det så veldig utover psyken dersom jeg ikke er med.. 

Skrevet

Sliter med det samme selv. Jeg er 23 år gammel og i aktiv rusbehandling, og får stadig høre at jeg må "skaffe meg et nytt nettverk".. Aner bare ikke hvor jeg skal lete. Trener på treningssenter, så om du er en sosial person kan du kanskje prøve å ta kontakt med noen på den måten, via en hobby? 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Miranda Bailey skrev (1 minutt siden):

Sliter med det samme selv. Jeg er 23 år gammel og i aktiv rusbehandling, og får stadig høre at jeg må "skaffe meg et nytt nettverk".. Aner bare ikke hvor jeg skal lete. Trener på treningssenter, så om du er en sosial person kan du kanskje prøve å ta kontakt med noen på den måten, via en hobby? 

Pleier ikke folk å dra til et treningssenter kun for å trene og ikke noe mer? Enten med folk de kjenner eller alene? De gangene jeg har vært og trent har jeg kun sett folk med ørepropper i ørene.. får ikke akkurat så veldig mye kontakt da.. Er ikke akkurat den personen som tør å forstyrre andre.. Har dessverre en fortid som har bestått av mye mobbing som har påvirket hvordan jeg er. Prøver «å bli en annen» men føler at folk ikke liker den versjonen… Man veit ikke hva man skal snakke om, man er redd for at man sier ting feil, og at man skal bli oppfattet som rar.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pleier ikke folk å dra til et treningssenter kun for å trene og ikke noe mer? Enten med folk de kjenner eller alene? De gangene jeg har vært og trent har jeg kun sett folk med ørepropper i ørene.. får ikke akkurat så veldig mye kontakt da.. Er ikke akkurat den personen som tør å forstyrre andre.. Har dessverre en fortid som har bestått av mye mobbing som har påvirket hvordan jeg er. Prøver «å bli en annen» men føler at folk ikke liker den versjonen… Man veit ikke hva man skal snakke om, man er redd for at man sier ting feil, og at man skal bli oppfattet som rar.. 

På mitt senter er det mange som snakker med hverandre, men det er nok lettere for de som er sosiale og utadvendte av natur.. Synes det er kjipt at det skal være så vanskelig for oss unge som vil holde oss unna rusmidler å få venner og være sosial.  

AnonymBruker
Skrevet
Miranda Bailey skrev (47 minutter siden):

På mitt senter er det mange som snakker med hverandre, men det er nok lettere for de som er sosiale og utadvendte av natur.. Synes det er kjipt at det skal være så vanskelig for oss unge som vil holde oss unna rusmidler å få venner og være sosial.  

Jeg kan være sosial og utadvendt jeg også, men da er jeg avhengig av at andre starter samtalen.. 🙃 da går ting lettere for seg. Ja det er kjipt at det skal være så vanskelig. :// er sikkert mange rusmisbrukere som har blitt rusmisbrukere pga en vanskelig oppvekst med mye mobbing som har påvirket livene deres såpass mye at det til slutt gikk sånn som det gikk.. bare d i seg selv er vondt å tenke på.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 20.41):

Er ikke speider eller er med på/i noen idretter 

Er det noe du har lyst å bli med på? Har du en interesse som du kan gjøre i en organisert klubb? Folk treffer venner når de er med i organisasjoner, klubber osv over tid. Anbefaler en idrettsorganisasjon heller enn treningssenter. Kor, korps, judo, sjakk eller hva som helst som du liker å gjøre eller har lyst å lære.

Anonymkode: dbaf5...141

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 23 år gammel tobarnsmamma som har mindre med venner og er på let etter nye på en ny plass. Uavhengig av barn, familie, kjæreste, jobb. Jeg vil bare ha en å skravle med. Hvor i landet bor du?😅👋🏼

Anonymkode: 7a810...9d6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 20.28):

Jeg drikker ikke 😊 Tåler ikke alkohol pga rødme og ubehag 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...