Gå til innhold

Svimmel og høy puls

Fremhevede innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Ble veldig svimmel da jeg satt på lesesalen i dag. Helt plutselig, uten forvarsel. Fikk også svært høy puls og ble litt stressa over at kroppen min gikk helt bananas helt uten videre. Var redd for at jeg skulle besvime, så jeg dro hjem. Er fremdeles litt svimete, og det kjennes ut som om jeg kaldsvetter litt. Hva kan det egentlig være? Jeg har ikke angst eller blodmangel som jeg vet om, heller ikke spesielt lavt blodtrykk. Er litt bekymret, for det var skikkelig ekkelt. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være så mangt, så jeg vil anbefale en tlf til ditt legekontor, hvis det ikke er stengt siden kl er over tre, eller til legevakten.

Skrevet

Etter det jeg har hørt om hjerteklapp så høres det ut som det. Da er det visst slik at man får en skummel følelse, blir veldig nervøs og kan bli kvalm, får høy puls, og blir idet hele tatt veldig uvel etterpå.

Det er ganske normalt, og trenger ikke bety noe, men du kan jo ta en sjekk hos legen hvis du er veldig nervøs

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Hei! Det du beskriver kan være så utrolig mye. Det er ganske generelle symptomer, så mitt råd er å ta kontakt med fastlegen din eller legevakta hvis du skulle få flere anfall i løpet av kvelden. Behøver ikke være noe farlig, men kan også være varsel om at noe "mer" er i gjære... (Du sier du ikke har lav Hb som du vet om, har du målt blodprosenten din i det siste? Det du beskriver er veldig ofte symptomer på dette)

Gjest Tristessa
Skrevet

Jepp, det er jo veldig generelle ting. Ble bare svimmel helt plutselig, sånn svimmel som man blir når man er alt for full eller kjører karusell rundt og rundt. Derette begynte pulsen å gå fortere og fortere. Skikkelig ekkelt, det kjennes på en måte ut som om kroppen min er redd, mens hodet og fornuften bare blir bekymret fordi kroppen gjør så mye rart. Er litt shaky fremdeles, dersom det ikke gir seg får jeg vel heller ringe legevakten.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har også opplevd det samme, men har funnet ut at det skjer når jeg har drukket for mye kaffe. Jeg drikker lite kaffe til vanlig.

Men det kan sikkert være mange årsaker til dette, så det beste er vel å kontakte lege, som andre skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...