AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Har en 1-åring som sannsynligvis har corona (mange fikk påvist covid etter en bursdag vi deltok i). Han har hatt 40 grader i 2 dager nå, og vi har ikke klart å få ned temperaturen med paracet. Nå begynner han å bli svært tett i nesen og sliter med å innta væske og vil ikke spise. Har gått greit frem til i formiddag med mat og væskeinntak. Rikelig med våte bleier. Nå er han derimot utilpass. Føler liksom man må gi det litt tid og at legevakten aldri bryr seg uansett. Vil ikke fremstå som hysterisk heller. Første barn oh første sykdomsrunde, så alt er litt nytt for oss😅 Anonymkode: 3e771...807
Belima Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Siden det er helg, så ville jeg ringt legevakta og hørt hva de mener. Synes det er best når barnet er bare ett år. Kan jo ikke si hvor eller hva som er vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Når min hadde over 40 i feber ringte jeg legevakta. Da fikk keg beskjed om å gi Paracet. Hvis ikke feberen hadde gått ned minst 1 grad på en time måtte jeg ta kontakt for å få videre oppfølging. Anonymkode: e4e28...7ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Vår legevakt er veldig forståelsesfulle når vi har ringt med baby. Uansett: alltid ring når du er usikker når det kommer til barn. De kan ikke fortelle oss hva som er galt. Legevakten tar da avgjørelsen og du får profesjonell råd og hjelp ☺️ Anonymkode: 6843d...57d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Når feberen ikke går ned med Paracet, skal lege kontaktes. Når du ikke får i babyen tilstrekkelig væske, skal lege også kontaktes. Legg vekt på disse to. Anonymkode: 9822c...094 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå