Flying Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Snart høstens valg og i vår kommune stiller mitt parti med en ordførerkandidat som jeg ikke på noen måte ønsker som ordfører. Varaordfører er imidlertid en sterk og godt egnet kandidat. Vil det høre mulig å stemme på partiet ved høstens valg, men få opp varaordføreren? Kan ordførerkandidaten "kastes "? Spoiler Spoiler
Ananas. Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Det kommer an på styrkeforholdet mellom de to partiene, og om varaordføreren er «låst» til samme side som ordføreren, eller kan være en sterk del av andre allianser. Trolig går det ikke. Litt uklart hvilket parti du ønsker å stemme på, men for å få til noe sånt så må du i alle fall stemme på varaordførers parti.
Flying Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2023 Jeg var nok litt utydelig. De er ordførerkandidat og nr 2 på samme parti. Jeg vurderer å ikke stemnme "mitt parti" denne høsten, for å unngå at ordførerkandidaten blir ordfører. Men kunne jeg hatt et håp om at kandidat nr 2 på samme liste, kunne hatt sjans til å bli ordfører og "gå framfor" ordførerkandidaten så hadde jeg stemt "mitt parti" for å prøve å få nr to opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå