Gå til innhold

Husker dere X-Files?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 3.12):

Ja. Så på det på 90 tallet, var jo sååå skummelt. Prøvde å se det igjen for noen år siden, synes ikke det har tålt tidens tann, var ikke skummelt mer, bare dumt 😅 Klarte å se to episoder, og den ene var så klarrt når de var på den båten og folka liksom skulle snakke norsk. Som hørtes islandsk/svensk/tyskt ut 😄😄😄

Jeg elsker det mystiske, historier om det overnaturlige. Men X Files blir det ikke.

Anonymkode: dccc5...e17

Enig. Jeg var stor fan på 90-tallet og så et noen episoder igjen nå i ferien da jeg oppdaget at serien ligger på Disney+. Syntes heller ikke den har tålt tidens tann, så blir ikke noe X-Files maraton. 

Anonymkode: dd158...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også for ung, men husker såvidt musikken fra stua 👽

Anonymkode: 55367...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 28.7.2023 den 19.27):

Jeg er født i 1993 og var for ung til å se denne serien når den gikk på TV. Men jeg har nylig sett filmen fra 2008 kalt 'I Want to Believe' og synes den var tilstrekkelig kul

Hva er deres forhold til X-Files? Så dere på det? Anbefaler du serien?

Er 42 år, så husker X-files, ja. Hadde ladycrush på Gillian Anderson den gangen😄 Alt av filmer og sesonger ligger på Disney+

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 19.42):

Agent Scully😍😍

Anonymkode: 50b47...604

🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Home var fæl, det er den jeg husker best.

Anonymkode: 3d7a9...eb0

Den er helt grusom ! 

Anonymkode: 59ac0...7f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (På 28.7.2023 den 20.02):

Så fast på den ja. Var bra da, men usikker på om jeg anbefaler den nå. Minnene har en tendens til å være bedre enn gjenopplevelsen :laugh:

Hvem glemmer vel denne 😆

Anonymkode: e86dd...97a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig møkkaserie. Alltid ufrivillig morsom, eks. episodene med dodraugen.

Anonymkode: f3da5...b3e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1993 og var for ung til å se denne serien når den gikk på TV. Men jeg har nylig sett filmen fra 2008 kalt 'I Want to Believe' og synes den var tilstrekkelig kul

Ja da, husker serien og likte den da, hvordan den gjør seg nå vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker det var forbanna skummelt da jeg var rundt 8-10 år. Kjøpte mange av sesongene på DVD senere og syns fremdeles serien var bra, men ikke like skummel lenger. Naturlig nok. Introen til serien er fremdeles skummel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket X-Files 😍 den kom da jeg var i tenårene, dvs perfekt alder. Den var grensesprengende i sin tid. 

Anonymkode: 2a23f...334

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker X-files 😁

Også hadde jeg (som mange andre) et stort crush på David Duchovny 😍 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var ungdom på 90-tallet, og så den da den var ny, og den var jo spennende og den var et fenomen. Og nettopp det at den var et fenomen, for sin tid, gjør at jeg tenker at jeg ville ikke sett den nå. Jeg vet ikke om den står på egne ben 30 år senere rett og slett.

Anonymkode: 0c2b7...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg var ungdom på 90-tallet, og så den da den var ny, og den var jo spennende og den var et fenomen. Og nettopp det at den var et fenomen, for sin tid, gjør at jeg tenker at jeg ville ikke sett den nå. Jeg vet ikke om den står på egne ben 30 år senere rett og slett.

Den er like bra nå. som da den var på 90 tallet

En god serie blir ikke plutselig dårlig, bare fordi den ble laget for 20-30 år siden.

En god serie er en god serie uansett hvilket ti år den ble laget, det samme gjelder filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycho Urke skrev (35 minutter siden):

En god serie blir ikke plutselig dårlig, bare fordi den ble laget for 20-30 år siden.

En god serie er en god serie uansett hvilket ti år den ble laget, det samme gjelder filmer.

Da er jeg ikke sikker på om den egentlig er så god 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inverto
Tycho Urke skrev (3 timer siden):

Det dem mener er at de sikkert ikke vil få den samme emosjonelle opplevelsen om de ser den igjen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (5 timer siden):

Det dem mener er at de sikkert ikke vil få den samme emosjonelle opplevelsen om de ser den igjen nå

Nei, det jeg mente er at den er ikke en greie nå, en ting i tiden, noe man bare må få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg digga den serien når jeg var mindre, den skremte livskiten ut av meg, men jeg MÅTTE se.

Husker jeg gjemte meg bak stoler og puter og det som var når den gikk, hahaha.

Kan vel sies at den skapte et godt grunnlag for at jeg ble skrekk-elsker i senere tid.

Og crushen på Scully har holdt seg siden, herregud for ei dame.

Så den igjen nå under corona-tiden, blåste gjennom alle de gamle sesongene og den/de(?) nye, samt filmene, storkoste meg. Både nostalgi, og det å oppdage nye ting, som jeg ikke la merke til eller tenkte over når jeg var mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den godt - men hvis jeg skal se den på nytt enda en gang, vil jeg KUN se episoder som bringer bakgrunnsplottet videre, konspirasjoner, lange linjer. Ikke filler-episodes som bare tar for seg ukens monster/overnaturlige fenomen.

Anonymkode: bc7bf...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...