Gå til innhold

Hvorfor har menn i distriktene/på landet så dårlig kvinnesyn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan beskrive den gjennomsnittlige mannen som bor her. Jeg snakker om de mellom 20-30 år. De er ofte svært kvinnefientlige. Utsagn som " fitta lukter reke" er veldig normalt å snakke om. Går ofte rundt i rutete skjorter. Mange er svært ville i senga, går ofte over grenser. Mange kan ha litt " voldtektsaktig " adferd. Drikker øl/hjembrent og raper midt i en samtale. Generelt storrøyere selv om dette er helt ut i denne aldersgruppen.

De mennene jeg har møtt fra byen er ikke slik. er selv fra bygda og merket atferdsforsjellen når jeg flytta til større by.

Hvorfor har mange bønder/ diskriktsmenn så dårlig kvinnesyn ?

Anonymkode: 2d7cb...745

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som setter de på plass. I mer urbane strøk blir folk satt på plass i større grad. 

Anonymkode: 1c1f6...b85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkje slik i den bygda eg er i frå, bur i byen no. Er nok nokre "kulturforskjellar", men eg trur du generaliserar for mykje:)

Anonymkode: 8a5cc...08f

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd og jeg har vært overalt fra nordvestlandet og nordover. Mulig dette gjelder distriktene sørafor.

Anonymkode: 4cc9a...19d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er så lite i kontakt med kvinner går jeg ut fra. Fordommer om noen de sjelden eller aldri møter er ganske vanlig.

Anonymkode: 8d869...75e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mer religion ofte (som er kvinnefiendtlig), mer tradisjonelle kjønnsroller (som er kvinnefiendtlig).

Anonymkode: a2e44...6e0

• Liker 2
Skrevet

1 Mange har sex tidligere enn eks i Oslo der over halvparten på vgs er jomfruer. Det fører til at mange opplever urettferdighet allerede i ung alder- noen har mange partnere og andre få eller ingen. 

2 Det er flere kvinner enn menn som flytter fra bygda. Det gjør at menn med god økonomi (bor i Oslo) oppnår mer sex enn folk som bor i trangere kår (bygda). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra bygda på Sørlandet. Dette er ikke vanlig oppførsel her… sikkert en eller annen tulling her også, som alle steder. Men IKKE vanlig nei. 

Anonymkode: 4276b...f77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kan beskrive den gjennomsnittlige mannen som bor her. Jeg snakker om de mellom 20-30 år. De er ofte svært kvinnefientlige. Utsagn som " fitta lukter reke" er veldig normalt å snakke om. Går ofte rundt i rutete skjorter. Mange er svært ville i senga, går ofte over grenser. Mange kan ha litt " voldtektsaktig " adferd. Drikker øl/hjembrent og raper midt i en samtale. Generelt storrøyere selv om dette er helt ut i denne aldersgruppen.

De mennene jeg har møtt fra byen er ikke slik. er selv fra bygda og merket atferdsforsjellen når jeg flytta til større by.

Kor i landet er dette?? 😅

Anonymkode: ebd01...bc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er harry, udannet og har ingen erfaring utenfor bygda. Ser selv at de minst oppegående «ble igjen» der da vi andre flyttet ut, og de lever enda som på ungdomsskolen. Dette gjelder ikke alle så klart

Anonymkode: 9b821...ae4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mer religion ofte (som er kvinnefiendtlig), mer tradisjonelle kjønnsroller (som er kvinnefiendtlig).

Anonymkode: a2e44...6e0

Høres ut som Holmlia

Anonymkode: 021de...940

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Bor ute i distriktet nordpå med tidvis vulgær språkbruk, og jeg kjenner absolutt ikke igjen noe av dette. Hverken i mine dager mellom 20-30 år, eller nå. 

Skulle likt å vite hvilket distrikt du snakket om, for dette høres svært kulturelt stedsbetinget ut.

Endret av Bombasi
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er fra bygda på Sørlandet. Dette er ikke vanlig oppførsel her… sikkert en eller annen tulling her også, som alle steder. Men IKKE vanlig nei. 

Bortsett fra det med rutete skjorte forresten, den er en gjenganger 😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg oppfattar ikkje menn eg kjenner frå bygda som meir kvinnefiendtlige enn menn eg kjenner i byen. Eg er kvinne frå bygda sjølv, har også budd i by. Men eg har rimelig drøy humor sjølv, rekelukt er jo morro, så mulig du hadde trudd eg var kvinnefiendtlig... Definerer meg sjølv som feminist, og eg oppfattar dei fleste i Norge som feminister, anten dei likar å bli kalla det eller ikkje😎 dei fleste er jo for like rettigheter for alle. men joda man bør gjerne ikkje tulle om kva som helst med kven som helst, humor kan jo misforstås.

Anonymkode: 8a5cc...08f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 35 og bodd på bygda hele livet. Har aldri hørt karer snakke dritt om kvinnekjønnet IRL.

Har heller inntrykket at menn fra bygda har familie i fokus og ser høyt opp til kvinner da de oftest er limet i familien.

Jeg kan stille ett like trangsynt spørsmål, hvorfor ser menn fra byen på kvinner som sexdukker og sædbøtter? Hva er greia med lip fillers og BBLs? 🤢

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk (som blir værende) i distriktene er mindre intelligent og har dårligere gener enn folk i samfunnet forøvrig. Er en grunn til at de ble værende igjen på jallaplassen de vokste opp på.

Anonymkode: abd15...553

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kor i landet er dette?? 😅

Anonymkode: ebd01...bc6

Bygd/tettsted på østlandet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk (som blir værende) i distriktene er mindre intelligent og har dårligere gener enn folk i samfunnet forøvrig. Er en grunn til at de ble værende igjen på jallaplassen de vokste opp på.

Så intelligensen bedrer seg om de flytter til et annet sted?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (8 minutter siden):

Bor ute i distriktet nordpå med tidvis vulgær språkbruk, og jeg kjenner absolutt ikke igjen noe av dette. Hverken i mine dager mellom 20-30 år, eller nå. 

Skulle likt å visst hvilket distrikt du snakket om, for dette høres svært kulturelt stedsbetinget ut.

Det høres ut som oppdiktede stereotypier.

Ingen hverken kler seg slik eller oppfører seg slik her jeg bor. Bygd med arbeidskarer og bønder i nord-Norge.

Anonymkode: 89863...01a

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ooof.

iqbystate.png

IQ per stat i USA.

Endret av Skjold
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...