AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Der jeg bor er det et kryss som er litt problematisk for bussene. Mange av oss som bor her har gjort det til vane at når vi ser en en buss komme senker vi farten, eller stopper, for å slippe bussen frem og for å få trafikken til å flyte på best mulig måte. Men dette er det utrolig mange som ikke tåler, og som absolutt må kjøre forbi. Og ofte er de ikke engang bil nummer 2 som kjører forbi bil nummer 1 og venter! De kjører forbi hele rekken med biler som viker for bussen, sperrer for bussen som ikke kommer seg fram, og skaper på den måten det totale kaos. Skjønner de ikke at det er en grunn til at alle bilene foran dem stopper? Ser de ikke at om de hadde ventet som alle andre hadde de blitt 20-30 sekunder forsinket, når de skaper slikt kaos blir forsinkelsen mange ganger den tiden? Litt lenger unna har vi en kirke på ene siden av veien, og gravlunden på andre siden. Det samme skjer der - bil 1,2,3... osv på begge sider av fotgjengerfeltet stopper for gravfølget, skrur av motor, og venter de minuttene det tar gravfølget å krysse veien. Så kommer det selvfølgelig en bilfører som kjører forbi hele rekken, stiller seg helt inntil fotgjengerfeltet og ruser motoren, klar til å krysse hvis det kommer en liten luke. Det interessante er når en fører på andre siden av fotgjengerfeltet gjør det samme, og i dag holdt det på å gå helt galt, det holdt på å bli en front mot front midt i gravfølget. Skjønner de ikke at det er en grunn til at alle bilene foran dem stopper? Ser de ikke at om de hadde ventet som alle andre hadde de blitt 20-30 sekunder forsinket, når de skaper slikt kaos blir forsinkelsen mange ganger den tiden? Dette er bare 2 av situasjonene jeg ser flere ganger ukentlig her jeg bor, jeg kunne beskrevet 10 ganger flere. Hvorfor har folk det så utrolig travelt at de skaper kaos og trafikkfarlige situasjoner? Anonymkode: 171a3...8d8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Folk er stressa, jeg skjønner det heller ikke. Jeg sakket farten for å slippe å stoppe helt da en mann gikk over gangfeltet her om dagen og da ble jeg tutet på av han bak. Hva skulle jeg gjøre? Meie ned forgjengeren? 😂 Anonymkode: 73488...d2e
Gjest Lykkedykker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Jeg kjører med mentaliteten om at alle andre sjåfører er stokk dumme, så jeg må passe på alle bilistene. Er bussjåfør, så jeg opplever slike farlige situasjoner hver dag. Ved busstopper like før fotgjengerfelt kommer biler susende forbi meg, uten å se seg for om det kommer fotgjengere. Der har det vært mange nestenulykker. Noen bilister tror og uansett hvor på vegen jeg stopper opp så er det en busstopp. Og kjører da forbi meg, men plutselig står de front mot front med et utrykningskjøretøy. Er heller ikke alle bilister som har fått med seg at en har vikeplikt for trafikk som er inne i rundkjøringen før en. Blir tutet på daglig ettersom jeg ser at nå kommer jeg inn i rundkjøringen før bilen, og kjører da inn i rundkjøringen. Når bilen da kjører inn i rundkjøringen, så må bilisten stoppe opp for ikke å kræsje i baken på bussen, og står da på hornet. Men, det er da bare én av grunnen til at jeg liker jobben som bussjåfør, slike små utfordringer i hverdagen. Det skjer ting hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå