Gå til innhold

Hvor lenge er det mest praktisk med glidelås på vottene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min er foreløpig bare et år og her er det helt nødvendig med glidelås på votter for å få de på.

Men når begynner det å bli greit med votter som kun tres på? I hvilken alder er din erfaring?

Anonymkode: f03fb...324

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har best erfaring med nøstebarn sine, som tas på før man trer de gjennom dressen/jakken.

Anonymkode: aad43...23a

Skrevet

Ca 2-3 år. Når de selv er bevisste på hva som skjer inni votten og kan hjelpe til. Det sagt, så greier jeg å få tommelen på plass hos en ettåring uten glidelåsvott og. Det meste går. 

• Nyttig 1
Skrevet

Klarer de å dele tommelen fra resten av hånda er det lett å få på vanlige votter. Det skjer rundt to års alderen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage, og hater når barn har votter med glidelås😅 syns de henger dårlig på, og vanskelige å få på. 

når mine barn var små så sverget jeg til refleks sine ullvotter, og hadde regnvotter oppå hvis det var bløtt ute.

Anonymkode: 77e4a...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt glidelås, det er jo superklønete? Men bare p teste på ditt barn det, så vanskelig er det vel ikke med «tommelen skal inn i sitt eget hus»?

Anonymkode: af8d5...c93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har aldri brukt glidelås, det er jo superklønete? Men bare p teste på ditt barn det, så vanskelig er det vel ikke med «tommelen skal inn i sitt eget hus»?

På en som er 13 måneder er det vanskelig jo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På en som er 13 måneder er det vanskelig jo.

Ok, men da bruker du slike med glidelås da? Jeg skjønner fortsatt ikke problemstillingen. Du foretrekker glidelås, hvorfor kan du ikke fortsette med det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, men da bruker du slike med glidelås da? Jeg skjønner fortsatt ikke problemstillingen. Du foretrekker glidelås, hvorfor kan du ikke fortsette med det? 

🙄Mange her som gjør seg vanskelige. 

Takk til dere som har svart, ser at motorikken rundt 2 år gjør at man kan prøve uten😊

• Liker 1
Skrevet

Det er aldri praktisk med glidelås...? 

AnonymBruker
Skrevet
Surriball skrev (4 timer siden):

Det er aldri praktisk med glidelås...? 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok, da har jeg som førstegangs mamma bare latt meg lure ting jeg har lest på nett😢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...