Gå til innhold

Kvinner som er single resten av livet etter samlivsbrudd, tror dere de kunne fått forhold hvis de prøvde «alt»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent kvinne som ble skilt i slutten av 30-årene. Hun ble forelsket i en mann som ikke var det gjensidig i henne og hun lever derfor alene nå nesten 30 år senere. Tror dere kvinner oftere kan få seg nytt forhold etter samlivsbrudd om de virkelig går inn for det? Men i hennes tilfelle har hun sagt at når denne ene mannen ikke var interessert, så kunne det være det samme. Virker trist å leve resten av livet såpass ensom. 

Anonymkode: ef0a5...76e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kunne sikkert fått forhold om de prøvde alt. I mine ører høres det synonymt ut med å ta til takke.

Jeg kunne aldri tatt til takke med noen. Er ikke desperat selv om jeg er singel og ensom.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
BerntHulken skrev (1 minutt siden):

Alle kunne sikkert fått forhold om de prøvde alt. I mine ører høres det synonymt ut med å ta til takke.

Jeg kunne aldri tatt til takke med noen. Er ikke desperat selv om jeg er singel og ensom.

Dette! 

Hva alt skulle man prøve egentlig? Å ta dem man overhodet ikke er tiltrukket av, eller ta en mengde plastiske operasjoner? Det ligger veldig mye ulike muligheter i å "prøve alt". 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være singel enn i ett forhold man egentlig ikke vil være i.. Alle damer kan finne seg en ny hvis de ønsker det og finner en de vil leve med som også vil leve med dem.. Eller i allfall finne en å ' ta til takke med'. Jeg har selv sagt det ar blir mitt nåværende forhold over  på noe tidspunkt (noe jeg selvsagt håper det ikke blir) så skal jeg aldri bo med en mann igjen. Jeg vet selv at jeg stortrives i mitt eget selskap og ville ikke hatt noe problem med å være singel. Å være singel er ikke ens betydning med at man er ensom.. 

Anonymkode: 2f5b7...20d

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er 39 og har vært singel i tre år, jeg kunne sikkert fått kjæreste om jeg tok hvem som helst. Men jeg vil jo gjerne ha det fint med denne personen, og at han skal være en ok person å dra inn i livet til sønnen min. 

Om jeg skal inn i et forhold igjen må det være med en som beriker livet mitt, og som jeg også gjør livet bedre for. Ellers er det ikke noe vits. 

Anonymkode: 9e25f...4db

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har en bekjent kvinne som ble skilt i slutten av 30-årene. Hun ble forelsket i en mann som ikke var det gjensidig i henne og hun lever derfor alene nå nesten 30 år senere. Tror dere kvinner oftere kan få seg nytt forhold etter samlivsbrudd om de virkelig går inn for det? Men i hennes tilfelle har hun sagt at når denne ene mannen ikke var interessert, så kunne det være det samme. Virker trist å leve resten av livet såpass ensom. 

Trist? Ja, men det er jo hennes valg!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne sikkert blitt samboer med en fyr som var enkel i tankegangen, hadde helt andre interesser enn meg og ville bruke livet sitt til helt andre ting (f eks sofaliv, drikke med vennepar på camping/hytta, snakke om naboen og se på Farmen). En som ikke hadde så store valgmuligheter på damefronten hadde kanskje tatt til takke med høye, kraftige og noe overvektige meg.

Men for at han skulle holde ut med meg, måtte jeg jo ha undertrykt store deler av meg selv. Smilt med når gjengen lo av dumme, halvsexistiske vitser. Jattet med i kjedelig prat. Holdt ut Skal vi danse og Hver gang vi møtes. Brukt penger og fritid på halvfylla med vennepar som prater om kjentfolk og biler og hva de har kjøpt i det siste…. Jeg måtte jo sørge for å bli likt.

Samtidig måtte jeg gi avkall på mye tid der jeg heller gjerne skulle brukt på annen måte. Jeg er glad jeg er singel og kan bruke tid og penger på interessante reiser, lære meg nye ting, bruke hele dager ute i naturen på tur når jeg har fri. 

Det vil være meningsløst å ha et forhold til en man ikke passer sammen med.

Anonymkode: 8a695...004

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Livet behøver ikke å være dårlig selv om man ikke deler det med en mann!

Hvis mannen her forsvinner ut av bildet kommer jeg aldri til å flytte sammen med en ny. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste kan det, om de vil, men en ting mange gjør feil er å ha en fasit støpt i stein hvordan en mann skal være, haugevis av urokkelige krav, istedetfor at man er åpen for at man kan like noen man ikke så for seg på forhånd. Men nå virker det ikke som hun vil da, så da spiller vel det ingen rolle 

Anonymkode: d3871...dd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De aller fleste kan det, om de vil, men en ting mange gjør feil er å ha en fasit støpt i stein hvordan en mann skal være, haugevis av urokkelige krav, istedetfor at man er åpen for at man kan like noen man ikke så for seg på forhånd. Men nå virker det ikke som hun vil da, så da spiller vel det ingen rolle 

Anonymkode: d3871...dd4

Kjenner du personlig veldig mange som har «urokkelige krav» ut over det normale (klarer seg selv, er renslig, forsørger seg selv og oppfører seg som folk)?

Vennene mine og jeg kunne drømme om popstjerner eller skuespillere og diskutere om det var penest med brune eller blå øyne - da vi var 13…. Etter det har det ikke vært noe diskusjonstema med «krav», som jeg vet om. Mennene de etter hvert falt for: tynne, overvektige og veldig overvektige - blonde, mørke, krøller, skalla - jobber som dørvakter, bygningsarbeidere, it-konsulenter, revisorer, selgere - fra blakk en uke etter lønn, til eier feriehus i Florida og Italia - noen som jeg kjenner som sosiale og hyggelige, noen som skygger banen og unngår konas venninner - alle mulige typer. Tror ikke noen av dem var definert på forhånd som drømmemannen og oppfylte alle krav….

Anonymkode: 8a695...004

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvordan er det trist? Og hvorfor definerer du hva som er trist for andre? 

Anonymkode: 346bb...399

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror de aller fleste kan finne noen de blir lykkelige med, men det krever tross alt ofte innsats og i en del tilfeller noen refleksjoner og revurderinger av hva som er viktig for en. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er akkurat det samme som at man nekter å tro på at kvinner kan være lykkelige uten barn eller at noen faktisk kan trives alene på julaften. Det er skrekkelig synd på dem, må vite.

Anonymkode: e9879...6ac

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sier det seg ikke egentlig selv? Brukeren sier at det virker trist å leve resten av livet alene når en ønsket å dele det med noen en elsket og oppleve gjensidig kjærlighet, og det synet tror jeg de fleste deler. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har prøvd alt nå, og er mettet for ei god stund. Skal fokusere på andre ting fra nå av. Kunne nok lett ha vært hun venninnen din, man blir lei og gir opp håp etterhvert. 

Anonymkode: 2b8a4...641

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg kan ikke se for meg at jeg noengang kommer til å gå inn i et forhold. anser det som en lettelse og ikke et tap. k48

Anonymkode: 8d687...46d

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (23 minutter siden):

Sier det seg ikke egentlig selv? Brukeren sier at det virker trist å leve resten av livet alene når en ønsket å dele det med noen en elsket og oppleve gjensidig kjærlighet, og det synet tror jeg de fleste deler. 

Man opplever ikke gjensidig kjærlighet med menn. Dette lærer man når man eldes som kvinne, og det er nok en av grunnene til at kvinner som begynner å komme opp i årene, ikke er interessert i en mann. 

Kjærlighet er noe du opplever fra dine foreldre, og får fra dine barn, samt føler for dine barn. 

Anonymkode: 5063c...5f2

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Man opplever ikke gjensidig kjærlighet med menn. Dette lærer man når man eldes som kvinne, og det er nok en av grunnene til at kvinner som begynner å komme opp i årene, ikke er interessert i en mann. 

Kjærlighet er noe du opplever fra dine foreldre, og får fra dine barn, samt føler for dine barn. 

Bingo!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bingo!

Mhm. Jeg er bare 28, men lærte ganske tidlig etter to langvarige forhold (ett fra 16-20 og ett fra 20-23). Vært singel siden jeg var 23 og nytt forhold skal jeg aldri i. Vil jeg ha meg et dyr kan jeg få en hund eller katt, de er i det minste lojale og snille, samt empatiske. :) 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror de fleste kvinner kan få et nytt forhold om de er interesserte. Men jeg syns ikke det høres trist ut å være singel. Jeg er nå 50, og hadde mitt nåværende forhold tatt slutt ville jeg ikke vært så aktiv for å finne en ny mann. Trives i eget selskap, og vil ikke ha en kjæreste for enhver pris. Er ikke interessert i å "ta til takke" med hvilken som helst fyr bare for å ha kjæreste. Omgivelsene virker veldig opptatt av at alle skal være par, finne noen nye etter samlivsbrudd osv. Jeg ser ikke på singel tilværelsen som noe annenrangs. 

Mulig jeg kunne vært interessert i kjæreste hvis vi var særboere, men da skulle det virkelig ha klaffet med mannen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...