AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Hei Jeg har nå i flere år tenkt på å ta tatovering en gang, og har de siste mnd tenkt mer spesifikt på hva jeg vil ta, så kjenner meg klar for å gjøre det snart. Men det er et stort steg og føles litt skummelt 😅 Tenkte å ta på siden av leggen først, også litt senere en på arma (på innsiden av underarma]. Tenkte det var best å starte på siden av leggen siden den viser mindre osv, for å liksom bli lettere vandt til følelsen. Er ute etter erfaringer og tips, så dette føles littindre skummelt. Lurer også på hvor mye det ca pleier å koste. Anonymkode: 5a11a...6cb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Hei! En av mine tattoveringer er på siden av leggen. Den var veldig grei, og lite vond. Noen gode tips er å sørge for at du får sovet godt natten før, og at du har spist litt mat og drukket noe før du skal dit. Om du ikke gjør det kan det hende at du kan besvime, og det vil man jo helst prøve å unngå. Skjønner du opplever det som litt skummelt, men det bruker å gå helt fint. Tatovører kan virke skumle, men de er som regel veldig hyggelige folk. Man kommer inn dit til timen sin også vil tatovøren prøve å plassere en "skisse" (stencil) av tattoveringen der du vil ha den. Om du ser at den ikke ble plassert helt der du vil ha den må du bare si ifra om at du ikke er fornøyd med plasseringen. Da vasker de bare av og prøver på nytt. Hvordan du skal etterbehandle tattoveringen din kan jeg ikke si noe på. Tatovører har ulike metoder de syns er bra og anbefaler til kundene. Så bare hold deg til det tatovøren din anbefaler deg å gjøre. Det jeg kan si er at du bør så langt det er mulig unngå å klø på tattoveringen mens den gror. Det kan gjøre at det blir litt endring i fargene/pigmentet, at du kan få infeksjon og at du kan få arrdannelse. Husk også å smøre den med solkrem etter den er grodd så ikke sola "bleker" den. Hvor mye det koster er litt håpløst å si. De fleste tatovører har et minimum på 1000kr. Så uansett hvor enkel eller liten tattovering så koster den minst 1000 kr. Unntaket er lærlinger som ofte helt i begynnelsen gjør tatoveringer gratis, og så når de blir flinkere og får erfaring går over til å ta betalt. Men ganske redusert da i forhold til hva en vanlig tatovør tar. Prisen spørs også på hvor stor den skal være, hvor lang tid det tar, hvilken tatovør det er, etc. Jeg har en tattovering på låret som er ca. Like stor som hånden min (da inkludert fingrene) og den kostet meg 5500 kr. Men så har jeg også tatoveringen på leggen som er litt mindre og bare kostet 2500 kr. Anonymkode: b3967...4ea
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! En av mine tattoveringer er på siden av leggen. Den var veldig grei, og lite vond. Noen gode tips er å sørge for at du får sovet godt natten før, og at du har spist litt mat og drukket noe før du skal dit. Om du ikke gjør det kan det hende at du kan besvime, og det vil man jo helst prøve å unngå. Skjønner du opplever det som litt skummelt, men det bruker å gå helt fint. Tatovører kan virke skumle, men de er som regel veldig hyggelige folk. Man kommer inn dit til timen sin også vil tatovøren prøve å plassere en "skisse" (stencil) av tattoveringen der du vil ha den. Om du ser at den ikke ble plassert helt der du vil ha den må du bare si ifra om at du ikke er fornøyd med plasseringen. Da vasker de bare av og prøver på nytt. Hvordan du skal etterbehandle tattoveringen din kan jeg ikke si noe på. Tatovører har ulike metoder de syns er bra og anbefaler til kundene. Så bare hold deg til det tatovøren din anbefaler deg å gjøre. Det jeg kan si er at du bør så langt det er mulig unngå å klø på tattoveringen mens den gror. Det kan gjøre at det blir litt endring i fargene/pigmentet, at du kan få infeksjon og at du kan få arrdannelse. Husk også å smøre den med solkrem etter den er grodd så ikke sola "bleker" den. Hvor mye det koster er litt håpløst å si. De fleste tatovører har et minimum på 1000kr. Så uansett hvor enkel eller liten tattovering så koster den minst 1000 kr. Unntaket er lærlinger som ofte helt i begynnelsen gjør tatoveringer gratis, og så når de blir flinkere og får erfaring går over til å ta betalt. Men ganske redusert da i forhold til hva en vanlig tatovør tar. Prisen spørs også på hvor stor den skal være, hvor lang tid det tar, hvilken tatovør det er, etc. Jeg har en tattovering på låret som er ca. Like stor som hånden min (da inkludert fingrene) og den kostet meg 5500 kr. Men så har jeg også tatoveringen på leggen som er litt mindre og bare kostet 2500 kr. Anonymkode: b3967...4ea Takk for informativt svar 🤗 Anonymkode: 5a11a...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå