AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Han er 7 år. Ingen diagnose. Uenighet om spilletid Jeg vil gjerne høre hvordan dere andre ville reagert i en slik situasjon? Litt usikker om jeg reagerte adekvat, kan heller skrive litt om det etter å ha hørt deres synspunkter først.. Anonymkode: de38a...dbc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Det er ikke noe å reagere på, da oppnår han akkurat det han vil. Bare si at det synes du var trist å høre og at du er glad i han. Anonymkode: deb9a...991 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 "hat i vei, jeg elsker deg". Vis forståelse for at han er uenig med deg, han mener ikke at han hater deg, men han hater nok at du har satt en grense han ikke er enig i. Fordi du elsker ham, så setter du grenser ikkesant.. Anonymkode: 5c5c1...a66 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Ganske vanlig at de kan si sånt i den alderen. Jeg svarer at jeg ikke vil snakkes til på den måten. Det er greit å være sint, men man snakker ikke stygt om andre. Det er en fin måte å lære barnet å sette ord på egne følelser, i stedet for å skyve frustrasjonen over på andre. Anonymkode: 5d8ae...ab1 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Over ser det. Her kan og gutt på 7 år bli sint/frustrert ved avslutting av spilletid, spesielt nå i ferien hvor det har blitt mer enn ved skoledager. Han får lov til å bli frustrert, og ber han gå på rommet og roe seg om han reagerer mer enn bare litt frustrasjon i noen sekunder. Har et barn til på 15, og jeg har fint lært meg til å overse stygge ord og uttrykk, som brukes kun får å få en type reaksjon fra meg. Den reaksjonen får de ikke. Snakker heller med han senere, når ting har roet seg og han har fått ting litt på avstand. Da snakker vi om hva som er greit å si, hva som er greit å gjøre/ikke gjøre. Anonymkode: e3898...276
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Over ser det. Her kan og gutt på 7 år bli sint/frustrert ved avslutting av spilletid, spesielt nå i ferien hvor det har blitt mer enn ved skoledager. Han får lov til å bli frustrert, og ber han gå på rommet og roe seg om han reagerer mer enn bare litt frustrasjon i noen sekunder. Har et barn til på 15, og jeg har fint lært meg til å overse stygge ord og uttrykk, som brukes kun får å få en type reaksjon fra meg. Den reaksjonen får de ikke. Snakker heller med han senere, når ting har roet seg og han har fått ting litt på avstand. Da snakker vi om hva som er greit å si, hva som er greit å gjøre/ikke gjøre. Anonymkode: e3898...276 Prøver også å snakke med han om følelser mer nå, han gikk inn i en eller annen fase rett før sommeren. Mye følelser og humørsvingninger. Kalles vel fint «6års krisen», «pre teen». Han synes dog det er vanskelig å snakke om, så jobber med dette å regulere følelsene mye nå. Anonymkode: e3898...276
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 Ikke uvanlig. Min 6-åring har også sagt dette. Svarte bare "okei, skjønner at du føler det nå, jeg elsker deg uansett". 😄 Anonymkode: c44b4...bd3
Drizzt Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er 7 år. Ingen diagnose. Uenighet om spilletid Jeg vil gjerne høre hvordan dere andre ville reagert i en slik situasjon? Litt usikker om jeg reagerte adekvat, kan heller skrive litt om det etter å ha hørt deres synspunkter først.. Anonymkode: de38a...dbc Barn sier det uten å mene det. Han er opprørt og sier ting han tror vil såre deg fordi du opptrer, ifølge ham, urettferdig. Jeg ville sagt ''Det var ikke snilt sagt. Vi kan fortsette samtalen når du har roet deg ned.'' og så går jeg ut av rommet. 1
Gjest Sprite Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 Du sa aldri det til dine foreldre? selvsagt hater han deg, du hindrer han i å gjøre noe han elsker å gjøre. Ville ikke du også hatet deg? Neida. Nei men seriøst. Barn hater foreldrene når de ikke får viljen sin. Dette er jo ikke akkurat ukjent.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 Det får du lov til, men det betyr ikke du får spilt noe mer. Hadde vært svaret herifra. Anonymkode: eac3d...d70
charactouy Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 'Jeg skjønner godt at du blir sur når jeg bestemmer at du må avslutte det du synes er gøy.'
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 Det der er sånn barn kan finne på å si fordi du ikke gir dem is til middag liksom. Hadde bare sagt noe sånt som «det tåler jeg, og jeg forstår at du blir sint, men du får fremdeles ikke spille mer» Anonymkode: 5dddf...696 1
Leni* Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ganske vanlig at de kan si sånt i den alderen. Jeg svarer at jeg ikke vil snakkes til på den måten. Det er greit å være sint, men man snakker ikke stygt om andre. Det er en fin måte å lære barnet å sette ord på egne følelser, i stedet for å skyve frustrasjonen over på andre. Anonymkode: 5d8ae...ab1 ❤️
Hundejente Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 sønnen min har også sagt det til meg i den alderen. da var det fordi det var slutt med meg og faren, og jeg hadde flyttet ut, så han klandret meg. jeg sa alltid rolig til ham at jeg forsto at han var sint på meg, men at det ikke er greit å si at man hater noen selv om man er sint.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 Mine har fått klar beskjed om at vi ikke sier at vi hater noen. De kan mislike perso er, men hate beskjeder og oppgaver. Anonymkode: 6cd18...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå