Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå prøvd tre forskjellige typer micellervann og opplever å bli seig av alle. Hvorfor? Leser jo at den ikke skal vaskes av, men lurer på om det kanskje er lurt? Jeg er seig på huden helt til jeg vasker meg/dusjer, altså i mange timer.

Anonymkode: 892c1...1ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du renser, bruker så micellar, og lar huden være?

Da er den jo strippet for all fukt, og blir naturlig seig/fet/tørr/stram. 

Anonymkode: 6a1aa...9e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du renser, bruker så micellar, og lar huden være?

Da er den jo strippet for all fukt, og blir naturlig seig/fet/tørr/stram. 

Ja. Micellarvannet skal jo fukte også, står det. Jeg har fet hud, så fuktighetskrem er ikke nødvendig for meg å bruke daglig. Kun ved peeling eller varm dusj. Huden blir ikke stram eller tørr, kun seig etter bruk av micellarvannet. Blir aldri det uten bruk av micellarvann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Micellarvannet skal jo fukte også, står det. Jeg har fet hud, så fuktighetskrem er ikke nødvendig for meg å bruke daglig. Kun ved peeling eller varm dusj. Huden blir ikke stram eller tørr, kun seig etter bruk av micellarvannet. Blir aldri det uten bruk av micellarvann.

Fet hud kan også være dehydrert. Om du ikke fukter den nok vil den bli fetere, mange med fet hud tror de ikke trenger å tillføre fukt men det trenger de som regel.

Anonymkode: b834e...410

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ved fet hud er fuktighetskrem viktig. Det hjelper å regulere hudens egen talgproduksjon. 

• Liker 1
Skrevet

Micellærvann etterlater et belegg siden det ikke vaskes av. Tror nok dette er grunnen

Skrevet

Husk å riste flasken før du heller ut. Og ikke for mye. 

Skrevet

Selv om det står på flasken at du ikke trenger å skylle av micellarvsnnet, så bør du faktisk gjøre det. Micellarvann er først og fremst et renseprodukt, ikke et pleiende produkt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd forskjellige, og den eneste som fungerer på min hud er faktisk nivea sin. Da er huden min nok fuktet og ikke full av glans etterpå.

Anonymkode: b0fd1...144

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 11.04):

Fet hud kan også være dehydrert. Om du ikke fukter den nok vil den bli fetere, mange med fet hud tror de ikke trenger å tillføre fukt men det trenger de som regel.

Anonymkode: b834e...410

AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 12.53):

Ved fet hud er fuktighetskrem viktig. Det hjelper å regulere hudens egen talgproduksjon. 

Jeg er klar over at fet hud kan være dehydrert, men det er ikke min. Fuktighetskrem blir bare liggende utenpå, ikke morsomt. Kun ved peeling eller hardere behandlinger at jeg kjenner at huden er litt stram, da bruker jeg selvfølgelig fuktighetskrem.

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (På 30.7.2023 den 10.30):

Selv om det står på flasken at du ikke trenger å skylle av micellarvsnnet, så bør du faktisk gjøre det. Micellarvann er først og fremst et renseprodukt, ikke et pleiende produkt.

Takk, da er det ikke feil å vaske det av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk, da er det ikke feil å vaske det av. 

Nei, ikke i det hele tatt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 16.55):

Har nå prøvd tre forskjellige typer micellervann og opplever å bli seig av alle. Hvorfor? Leser jo at den ikke skal vaskes av, men lurer på om det kanskje er lurt? Jeg er seig på huden helt til jeg vasker meg/dusjer, altså i mange timer.

Ikke vask av. Bruker du dyre produkter eller drittprodukter? 

Anonymkode: 58083...fad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler ikke micellarvann uten å skylle av, og hvis jeg først skal skylle av foretrekker jeg andre renseprodukter som jeg synes fungerer bedre. 

En venninne av meg sverger til micellarvann som hun gnir av med store bomullspads. Jeg låner det av henne når hun er på besøk der, men må jo bruke en stor mengde bomullspads og føler meg ikke ren etter på i det hele tatt. Jeg bruker foundation og mascara hver dag (men det gjør jo hun også). Jeg sverger til dobbelrens om kvelden med oljebasert først - skyller av - og så vannbasert - skyller av. Det tar kortere tid enn å gnikke rundt med pads og micellarvann og gir en helt annen følelse. Jeg har alltid fuktighetskrem (og diverse andre produkter før dette) etter rens. 

Anonymkode: 70ce1...a55

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke vask av. Bruker du dyre produkter eller drittprodukter? 

Anonymkode: 58083...fad

Micellarvann består av renset vann, fuktbindere og miceller, som er små kuleformede klynger av oljemolekyler. Micellene virker på den måten at de tiltrekker seg smuss og olje/fett fra huden. Dersom man ikke skyller med vann, vil en del av disse molekylene bli liggende igjen på huden sammen med smusset/fettet de har samlet. Huden blir med andre ord ikke helt ren. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Neutral sitt, jeg er avhengig! Får kjøpt det kjempebillig på Normal :)

Anonymkode: f9846...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...