Gå til innhold

Skilsmisse og barnebursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Separert for 9 mnd siden. Jeg har ny kjæreste men ikke han. Vi har 50/50 samvær med barna og samarbeider svært godt. I jula og bursdagen til den ene ungen feiret vi sammen. Men det var ganske tett opp mot samlivsbruddet. Nå har det gått en tid, og livet mitt har falt på plass i nytt hus, og ungene og øvrig familie har møtt kjæresten min.

Eldste barnet fyller 13 år nå snart og jeg er usikker på hva jeg gjør ang bursdag. Far har kun ei søster, ingen annen familie. Mens jeg har mange slektninger. Hvis jeg ikke inviterer far blir det ikke noe selskap på han, aldri egentlig....

Har spurt 13 åringen og han er ganske likegyldig, han ønsker at nye kjæresten min kommer, men ha  skjønner nok ikke at far ikke vil komme hvis kjæresten er der. 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 3bcbf...009

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt far… Den nye kjæresten din har du lyst til å be mest for din egen del ( ikke at det er noe galt i det sånn sett, og regner jo med det også er for å innvie han mer og mer i barnets liv - men likevel) - barnets far og evt tante ber du for barnets del. Hvis han er 13 er det uansett ikke så mange ganger til dette behøver være en problemstilling 😊 ( og selv om en 13-åring er «likegyldig» er det ikke sikkert han egentlig er det… ) 

Anonymkode: e6365...311

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi feirer alle barnebursdagene sammen, også mange år etter skilsmissen. Bra for barna. 

Anonymkode: 396ed...503

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Be far og tante, kjæresten din vil jo barna møte hjemme hos deg både titt og ofte. 

Anonymkode: ad7b1...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be far, inge ting bør endres fordi man har ny kjærste.

Anonymkode: f4ec2...7e2

• Liker 1
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Separert for 9 mnd siden. Jeg har ny kjæreste men ikke han. Vi har 50/50 samvær med barna og samarbeider svært godt. I jula og bursdagen til den ene ungen feiret vi sammen. Men det var ganske tett opp mot samlivsbruddet. Nå har det gått en tid, og livet mitt har falt på plass i nytt hus, og ungene og øvrig familie har møtt kjæresten min.

Eldste barnet fyller 13 år nå snart og jeg er usikker på hva jeg gjør ang bursdag. Far har kun ei søster, ingen annen familie. Mens jeg har mange slektninger. Hvis jeg ikke inviterer far blir det ikke noe selskap på han, aldri egentlig....

Har spurt 13 åringen og han er ganske likegyldig, han ønsker at nye kjæresten min kommer, men ha  skjønner nok ikke at far ikke vil komme hvis kjæresten er der. 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 3bcbf...009

Du ber far og tante, og nye kjæresten. Antar det blir en haug med gjester, siden du har stor familie? Far får velge, om han vil ha en liten og intim feiring etterpå, eller bli med på stort selskap med nye og gamle..

AnonymBruker
Skrevet

Selv om samarbeidet er godt, er det kanskje lurt å holde det adskilt. Det var trolig en grunn til bruddet, og det er viktig beholde samarbeidet. 

Jeg synes egentlig at de skilte foreldre som har tydelige grenser, klare avtaler og færrest mulig kontaktflater klarer seg best. Det kan bli vanskelig for alle parter med flytende grenser 

Anonymkode: 29ee6...d5f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så kort tid siden bruddet. Be far og tante og be nye kjæresten holde seg borte. 

forklar til 13 åringen at han gjerne vil komme, men at av respekt for din far og at dette er så nytt, så syns JEG det er best slik i år. Ta det ansvaret og ikke spør 13 åringen han han/hun vil. 

Kjæresten din forstår jo dette helt fint? 

Anonymkode: 4a5ad...705

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har far sagt eller gitt uttrykk for at han ikke kommer om kjæresten din er der? 

Jeg ville prioriterte at far og tante får komme, kjæresten kan vente til dere har vært sammen litt lengre før han blir inkludert i bursdager til barna. Men om far ikke har sagt noe på at kjæresten din også kommer hadde jeg invitert alle. 

Anonymkode: 66de3...2bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...