Gå til innhold

Kalde toast?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt begynner på videregående. Hun er veldig glad i toast hun lager hjemme med toastjernet. Sennep, ketchup, skinke ost og litt krydder.

Smaker det greit til lunsj om hun lager det kvelden før og oppbevarer kaldt frem til neste dag? Evt lage det på morgenen og pakke inn i alufolie, så de holder seg litt lunken og ha i sekken til lunsjtid? Hun får også tilgang til mikro ovn i klasserommet om det funker og varme de opp igjen?

Noen som har prøvd eller har en mening?

Anonymkode: 5bf6f...d6e

AnonymBruker
Skrevet

bør jo spise litt mer variert enn bare toast

Anonymkode: c5c5a...88e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

hadde laget dagen før og varmet i mikro :)

Anonymkode: 37875...0f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forestille meg det er godt oppvarmet i mikro igjen. Blir jo ikke krispi da.

Anonymkode: c41e5...ad5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

bør jo spise litt mer variert enn bare toast

Ja. Det bør hun. Men toast er brødskive med ost og skinke, mange av oss vokste opp med to brødskiver med ost til lunsj på skolen. Hun spiser ofte havregrøt med banan og blåbær til frokost. Elsker laks til middag og spiser mye grønnsaker. Jeg lurte nå på det med toasten, når hun ønsker dette. Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

hadde laget dagen før og varmet i mikro :)

Anonymkode: 37875...0f6

Ja, men blir den slapp og rar i mikro? Kan den smake ok kald? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forestille meg det er godt oppvarmet i mikro igjen. Blir jo ikke krispi da.

Er litt redd for det, men kan det smake ok? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Løsning;

hun lager en toast, legger den kaldt, prøver å spise den dagen etter.

Funket det for henne? 

- Nei; hun prøver noe annet

- Ja; hun kan fortsette

Anonymkode: 6be64...e31

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke teste ut da? Prøv å legge maten i romtemp fra morgen til kl 12 og så i micro 

Anonymkode: 5a50f...0e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et barn som ikke spiste mye på skole grunnet mye bråk rundt. Trengte matro. Jeg lagde pizzasnurrer 1 gang i uka og det  var lunsj resten av uken ( frøs de ned og la de frossen i matboksen). Kanskje det kunne gjort seg? Det viktigeste er å få i seg litt mat også på skolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, men blir den slapp og rar i mikro? Kan den smake ok kald? Ts

Prøv det, da? Jeg hadde lett spist det, men det betyr ikke at alle andre liker det.

Det er jo ikke sånn at verden går under hvis hun ikke liker det. Da spiser hun noe annet neste dag.

AnonymBruker
Skrevet

Lager man toast som frokost, og så legger i matboksen og tar med til skolen, så burde vel toasten være i alle fall litt lunken når man skal spise lunsj.    

Anonymkode: 5ff46...a46

AnonymBruker
Skrevet

Takk allesammen, da tester vi ut når skolen begynner 👍Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det bør hun. Men toast er brødskive med ost og skinke, mange av oss vokste opp med to brødskiver med ost til lunsj på skolen. Hun spiser ofte havregrøt med banan og blåbær til frokost. Elsker laks til middag og spiser mye grønnsaker. Jeg lurte nå på det med toasten, når hun ønsker dette. Ts

går fint og spise den kald det kan sikker hjelp med aluminiumsfolie

Skrevet

Et barn som begynner på videregående er vel moden nok til å finne ut selv om hun liker det eller ikke?😂 

Jeg hadde ikke likt en kald og seig toast, tipper den bare blir verre og fuktigere av å oppbevares flere timer i en tett folie

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes det smaker helt for jævlig. Jeg hadde ikke spist det.
Brødet blir fort vassent, og ost funker bare ikke for meg når den gjen-smeltes i brød...

Anonymkode: 78fd7...ea6

Skrevet

Er jo bare prøve. Men ville mye heller varmet det i mikro bare, som førstegangsvarming.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med to brødskiver med salat, ost og skinke? Speilegg, omelett, avokado og kokt egg, laks, salat og urte kremost. 

Anonymkode: c539e...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...