AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Er litt nysgjerrig. Jeg er kvinne og blir gjerne påspandert drinker osv på byen. Men nå er jeg i et forhold og har ikke flydd på byen på lenge. Man tar vel bare imot drinker som singel? Ikke fordi en drink fører til noe mer, men det er ikke innafor? Anonymkode: be0ed...329
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Jeg har tatt i mot, ja. Har kjæreste. Om han tar i mot drinker fra andre så er det ok for meg Anonymkode: 045b3...55c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Jeg har ikke tatt imot som singel engang. For meg er det litt horete, at man lar mannen kjøpe rett til å prate til deg. Og er man i et forhold er det ihvertfall ikke ok. Å ta imot en drink fra en mann, er noe man gjør for å vise at man aksepterer hans forsøk på tilnærmelser. Hvorfor ikke bare betale for din egen drikke? Anonymkode: b0f46...2e6 12 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 (endret) Det kommer vel an på hvem som spør og i hvilken sammenheng. I utgangspunktet mener jeg at hvis man tilbyr seg å spandere på noen, så kan man ikke forvente å få noe tilbake. Man "skylder" ikke noen sex fordi de har spandert en drink på deg. Men hvis du blir oppsøkt av noen som tydelig er "på sjekkern", så er det kanskje greit å gjøre det klart at du har kjæreste ganske raskt. Jeg har for øvrig aldri latt folk jeg ikke kjenner spandere noe på meg, uavhengig av egen sivilstand. Det synes jeg er et greit utgangspunkt. Endret 28. juli 2023 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Har forstått at de som spanderer forventer noe tilbake, så tar ikke i mot eller spanderer lengre. Før da jeg trodde det var normalt å gjøre når man snakket sammen tok jeg i mot og spanderte selv om jeg var i forhold. Anonymkode: 90b16...48d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 Ikke bare hvis det står en på den andre siden av baren men, har jeg pratet med noen på en ikke flørtete måte IG han spør om jeg også vil ha en øl, så takker jeg ja. Oh kjøper en øl tilbake. Ferdig Anonymkode: 51d52...748 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke tatt imot som singel engang. For meg er det litt horete, at man lar mannen kjøpe rett til å prate til deg. Og er man i et forhold er det ihvertfall ikke ok. Å ta imot en drink fra en mann, er noe man gjør for å vise at man aksepterer hans forsøk på tilnærmelser. Hvorfor ikke bare betale for din egen drikke? Anonymkode: b0f46...2e6 Jeg har betalt for egen drikke også. Men fått mye gratis alkohol - praktisk og billig 😂 Og aldri blitt med noen hjem av den grunn, verken kysset dem eller rotet med dem. Men som oftest i en vennegjeng, altså vi har vært flere sammen som har blitt spandert på. Og kanskje slått av en prat med de som spanderer. At det er direkte horete er jeg kanskje noe uenig. Anonymkode: be0ed...329
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 Jeg tok ikke imot drinker på byen som singel engang Anonymkode: f40f9...571
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke tatt imot som singel engang. For meg er det litt horete, at man lar mannen kjøpe rett til å prate til deg. Og er man i et forhold er det ihvertfall ikke ok. Å ta imot en drink fra en mann, er noe man gjør for å vise at man aksepterer hans forsøk på tilnærmelser. Hvorfor ikke bare betale for din egen drikke? Anonymkode: b0f46...2e6 Høres ut som du ikke er hverken ung eller attraktiv nok til å få påspandert så mye drikke og derfor har inntatt denne moralistiske holdningen 😂 Anonymkode: 48ed5...309 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 Jeg er mann og jeg ville blitt irritert på dama om hun gjorde det. Det fleste spanderer når dem vil ha noe, flørting, sex eller andre.. Det er FÅTALL som spanderer bare for å være "snille". Anonymkode: d8e02...ede 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 Jeg er også mann og jeg hadde heller ikke likt det. Dessuten kan det være farlig å ta i mot drinker fra ukjente Anonymkode: 7c96c...d86 5
Hoppetaujenta Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 Med mindre det hadde vært min onkel eller tante som spanderte; nei. 1
Eva-Lena Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 Hadde aldri tatt i mot drinker ute på byen. Det hjelper ikke om jeg har snakket med den personen 1 time engang. Dette lærte jeg for snart 30 år siden da en kollega av meg ble dopet ned. Våknet på sykehuset og husket ingenting. Han begynte å jobbe igjen og 6 mnd senere skjedde det ett eller annet og han havnet på sykehuset igjen uten å ha drukket alkohol. Det var backlash som legene sa og han kom aldri mer tilbake i jobb. Ødelagt for livet og ble ufør. Han var 23 år. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som du ikke er hverken ung eller attraktiv nok til å få påspandert så mye drikke og derfor har inntatt denne moralistiske holdningen 😂 Anonymkode: 48ed5...309 Som mann så kan jeg si at hun har helt rett. Når en mann spanderer drikke til en ukjent kvinne på byen, så er det 9 av 10 ganger pga de prøver seg, og tar dere imot, så tar vi det som at dere aksepterer denne tilnærmelsen, og at vi tar det derfra, så på en viss måte så kjøper man til seg tid med dama. Heldigvis er jeg ferdig med det greiene der Anonymkode: bf6b2...15f 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er litt nysgjerrig. Jeg er kvinne og blir gjerne påspandert drinker osv på byen. Men nå er jeg i et forhold og har ikke flydd på byen på lenge. Man tar vel bare imot drinker som singel? Ikke fordi en drink fører til noe mer, men det er ikke innafor? Anonymkode: be0ed...329 Ja og noen ganger er de litt vanskelig å bli kvitt etterpå. Har vært i forhold så lenge at litt uskyldig flørting går bra, det går bra om mannen gjør også. Føler seg litt attraktiv. Anonymkode: 93f2e...035 1
Blåjojo Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 Tar imot om det er tydelig at han kun gjør det fordi han synes det er hyggelig å snakke med meg. Er det en tydelig flørtende undertone, så kjøper jeg heller selv.
Artmo3 Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 Alle vet vel motivasjonen til nesten samtlige menn som spanderer på damer på byen? Jeg vet godt hva en mann ville tenkt om han fikk ja om han prøvde spandere på kjæresten min, så personlig hadde jeg ikke akseptert det, ikke hadde jeg latt noen spandere på meg heller 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 Jeg tar imot hvis kontekst tilsier det ikke er tegn på at vedkommende ønsker noe mer eller flørtete undertone/nysgjerrighet. Var engang i lang kø til baren i utlandet og endte med prat med en fyr, og han visste tidlig at jeg har kjæreste i samtalen og at vi er på ferie. Han var før meg så han spurte hva jeg skulle ha - så sa jeg at det går bra og jeg tenker å kjøpe både til meg og kjæresten. Han insisterte og ville kjøpe til kjæresten også, og jeg sa greit siden det var tydelig ikke noe underliggende der. Kjæresten min den gangen/eks nå var ikke ok med det likevel og sur på meg 🤷♀️ Så da er det bare å spørre kjæresten hvilke forhold man har til at man får påspandert drinker av fremmede. Folk er forskjellig på det Anonymkode: b3af4...fad 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 Blåjojo skrev (2 minutter siden): Tar imot om det er tydelig at han kun gjør det fordi han synes det er hyggelig å snakke med meg. Er det en tydelig flørtende undertone, så kjøper jeg heller selv. Det er ofte en mann som prøver seg tar det rolig i starten for å ikke tråkke over noen grenser, så selv om du ikke merker flørten fra første sekund, og at det virker vennskapelig, så er sjansen for at det er 100% vennskapelig veldig liten Anonymkode: bf6b2...15f 4
Blåjojo Skrevet 28. juli 2023 #20 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ofte en mann som prøver seg tar det rolig i starten for å ikke tråkke over noen grenser, så selv om du ikke merker flørten fra første sekund, og at det virker vennskapelig, så er sjansen for at det er 100% vennskapelig veldig liten Anonymkode: bf6b2...15f Det kommer jo litt ann på settingen man møter folk i, tenker jeg. Har aldri opplevd at de endret taktikk fra vennskapelig prat til flørtende undertone. Har nok mye med hvordan jeg opptrer i møte med andre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå