Gå til innhold

Er folk som holder seg hjemme misunnelige på folk som er i utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser i ulike kommentarfelt at folk flirer og skriver kjipe kommentarer om folk som opplever problemer i forbindelse med reisen sin ala "de kan takke seg selv" eller "hvem er så dumt at de drar på utenlandsreise nå". Hvorfor det? Er det pga misunnelse eller er det andre mekanismer bak denne latterliggjøring av folk som ikke vil ha nok en norgesferie? Har ikke lagt merke til dette tidligere. 

Anonymkode: b071f...c93

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er enkle mennesker. Enkelt å greit. 

Jeg er hjemme fordi jeg ikke har råd til å reise i fellesferien. Så ja et misunnelig på de som har hatt råd til å reise nå i julim

Anonymkode: c0691...024

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

"de som bor på landet tror at de som bor i by'n tror at de som bor på landet tror det er så bra i by'n" 

Anonymkode: 0e767...427

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Denne sommeren har det vært ekstrem, også her på KG. 

Det deles inn i fire kategorier;

1. Glede over forsinkelser og flyplasskaos

2. Fryd over hetebølger

3. Jubel over skogbranner

4. Og årets nye gjenganger; Flyskam. 

Det meste basert på at de leser overskrifter i VG, som har vært og målt temperaturen på asfalten på høylandet i Spania, eller klarer å overbevise om at hele Syden består av en liten del av Rhodos. 

Er man happy og fornøyd med Norgesferie så har man vel ikke det store behovet for å bruke sommeren på å fylle forum og kommentarfelt med fryd over dette? 

Anonymkode: cb871...509

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er ikke misunnelig. Hadde jeg villet til utlandet, hadde jeg vært i utlandet. 

Jeg mener dog det vitner om stor mangel på evne til fornuftige slutninger å reise til et område som årlig opplever temperaturer over 40 grader i en periode det er forventet at temperaturen skal nå over 40 grader for så å klage på at det er for varmt til å nyte ferien på akkurat den måten man hadde planlagt. Eller å reise til et område UD fraråder å reise til pga skogbrannfare for så å klage på at hotellet brant ned. 

Anonymkode: 46b24...3ca

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Denne sommeren har det vært ekstrem, også her på KG. 

Det deles inn i fire kategorier;

1. Glede over forsinkelser og flyplasskaos

2. Fryd over hetebølger

3. Jubel over skogbranner

4. Og årets nye gjenganger; Flyskam. 

Det meste basert på at de leser overskrifter i VG, som har vært og målt temperaturen på asfalten på høylandet i Spania, eller klarer å overbevise om at hele Syden består av en liten del av Rhodos. 

Er man happy og fornøyd med Norgesferie så har man vel ikke det store behovet for å bruke sommeren på å fylle forum og kommentarfelt med fryd over dette? 

Du oppsummerte det hele veldig bra! Hilsen ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg er ikke misunnelig. Hadde jeg villet til utlandet, hadde jeg vært i utlandet. 

Jeg mener dog det vitner om stor mangel på evne til fornuftige slutninger å reise til et område som årlig opplever temperaturer over 40 grader i en periode det er forventet at temperaturen skal nå over 40 grader for så å klage på at det er for varmt til å nyte ferien på akkurat den måten man hadde planlagt. Eller å reise til et område UD fraråder å reise til pga skogbrannfare for så å klage på at hotellet brant ned. 

Dette! 

Anonymkode: 0dde3...ef8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overskrifter i VG, og den ene personen de har funnet som ikke har forstått hva de har begitt seg ut på 😅

Agurktid, og folk som går på, er fantastisk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er enkle mennesker. Enkelt å greit. 

Jeg er hjemme fordi jeg ikke har råd til å reise i fellesferien. Så ja et misunnelig på de som har hatt råd til å reise nå i julim

Anonymkode: c0691...024

Jeg har et favorittland som jeg ikke har besøkt på mange år fordi det er for dyrt å reise dit, men flere i min omgangskrets reiser dit. Jeg er grønn av misunnelse, og det sier jeg til dem på en humoristisk måte. Ønsker dem alltid god tur og håper de får en fantastisk tur. Hadde aldri ledd meg skakk eller tenkt at de fortjener masse dritt på turen. Jeg reagerer på denne latterliggjøringen som pågår i kommentarfelt nå for tiden. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelse og janteloven står dessverre sterkt i Norge

Anonymkode: 26a0b...a19

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å vært i spania , hellas, Italia nå. Det er alt for varmt. 
Drar til høsten👍🏻

Anonymkode: 6fc6d...b3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det som skjedde på rhodos var vel ikke en forventet katastrofe, man kunne ikke forutse at det kom til å skje. Allikevel virker det som at noen koser seg ac tanken på at folk fikk reisen sin spolert, og ikke bør forvente hjelp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det som skjedde på rhodos var vel ikke en forventet katastrofe, man kunne ikke forutse at det kom til å skje. Allikevel virker det som at noen koser seg ac tanken på at folk fikk reisen sin spolert, og ikke bør forvente hjelp.

Trist

Anonymkode: 26a0b...a19

Skrevet

De som vil dra til utlandet og har råd til det, får gjøre det og kose seg. Vi holder oss hjemme og på hytta i år. Fatter ikke hvorfor så mange er så opptatt av hva alle andre gjør i ferien, jeg har mer enn nok med meg selv og mitt. Det kunne ikke brydd meg mindre hva andre gjør, om de parkerer på egen veranda eller reiser jorda rundt. Det er deres sak.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi prioriterer ikke å dra til utlandet når det er sommer i Norge. Det er mye som skjer med familie og venner, så sydenferien tas på høsten🍁

Anonymkode: ed589...d53

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tok av under pandemien dette med at man skal føle skam for alt mulig, og da spesielt reiser. Man skulle ikke reise fordi utenlandsk virus var mye verre enn norsk. Og man skal ikke fly pga miljøet, selv om flyreiser utgjør en liten andel av utslipp. Og de som er mest kritiske har selv gjerne både bil og barn, for å nevne andre mijøskadelige ting. I tillegg skal man nå føle skam hvis man har råd til å reise og andre ikke har det. Vet ikke om det nødvendigvis skyldes misunnelse, men det virker som det er veldig in å ikke unne noen andre mennesker noe godt. I kombinasjon med at folk ser ut til å ha stadig vanskeligere for å forstå eller godta at andre folk ønsker andre ting enn dem selv. 

Anonymkode: 9bab2...7ae

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg er ikke missunnelig.  Håper folk har en fin ferie. 

Er det steder jeg ønsker å reise?  Helt klart.

Men det gjør ikke noe om det ikke skjer

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser i ulike kommentarfelt at folk flirer og skriver kjipe kommentarer om folk som opplever problemer i forbindelse med reisen sin ala "de kan takke seg selv" eller "hvem er så dumt at de drar på utenlandsreise nå". Hvorfor det? Er det pga misunnelse eller er det andre mekanismer bak denne latterliggjøring av folk som ikke vil ha nok en norgesferie? Har ikke lagt merke til dette tidligere. 

Det som er mest interessant med dette , er at de som er mest misunnelige  ( avslører seg selv ) og  fryder seg mest . særdeles usjarmerende karaktertrekk . 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei. Hadde jeg villet hadde jeg dratt. Har hund og er singel så prioriterer å være i Norge med den. 

Skrevet (endret)

Jeg har god plass hjemme og stor frihet her, føler inget behov for å reise bort. Er ferie å være så heldig å bo sånn jeg gjør 😊 Har vært i Danmark, og en gang i Tyrkia. Frister ikke å dra sydover igjen. For mye folk og stress, finnes ikke koselig overhodet. Bare irriterende 😄

Endret av Korsihalsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...