Gå til innhold

Vaksine mot fugleinfluensa skal testes på nordmenn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frykten for at mennesker kan bli smittet av fugleinfluensa, gjør at forskerne jobber med vaksine. I september får forsøkspersoner i Oslo de første sprøytestikkene.Skal du ta den?

Anonymkode: 43bcb...a77

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

niks og atter niks

Anonymkode: b2dd4...bb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viser det seg det er farlig for folk i lin alder så ja. Hvis ikke nei. 

Anonymkode: c0119...0ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope..

Anonymkode: aedad...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig usikker. Jeg må i hvert fall vite mer om både hvor smittsomt det er, hvor syke man kan bli, hvor virksom vaksinen er og hvilke bivirkninger man kan få.

Anonymkode: 1ee44...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Frykten for at mennesker kan bli smittet av fugleinfluensa, gjør at forskerne jobber med vaksine. I september får forsøkspersoner i Oslo de første sprøytestikkene.Skal du ta den?

Litt merkelig at vaksinen testes ut i Oslo. Er jo ikke der fugleinfluensaen er. Jeg tror ikke at det testes ut en vaksine som er farlig for folk. Det er vel virkningen/ effekten som skal testes ut.

Anonymkode: 66667...cd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke være med på noe forskningsprosjekt, men hvis flinke fagfolk i helsemyndighetene veier fordeler og ulemper ved en ny fugleinfluensa-vaksine og ender opp med å anbefale den for meg tar jeg den gjerne.

Anonymkode: 7ce28...a0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen fugl,så nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er i følge WHO: I løpet av 20 år har 876 mennesker blitt smittet PÅ VERDENSBASIS. Halvparten døde. Er det farlig nok til å ta en eksperimentell vaksine? Absolutt ikke! Noe så latterlig!

Globally, from January 2003 to 31 May 2023, 876 cases of human infection with avian influenza A(H5N1) virus were reported from 23 countries. Of these 876 cases, 458 were fatal

Anonymkode: 8c53e...91e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fant du denne informasjonen? Har ikke hørt noe om hverken forsking på vaksinen eller at det skal testes ut noe som helst i september?

Anonymkode: 44fb6...ae9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk!

Jeg tenker jeg tar vaksina om den blir godkjent, men jeg vil helst ikke være med i den tidlige utprøvingsfasen. 

Anonymkode: 44fb6...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Nejtakk.

Anonymkode: 996ca...9b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke under noen omstendigheter..

Anonymkode: fe5f2...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Litt merkelig at vaksinen testes ut i Oslo. Er jo ikke der fugleinfluensaen er. Jeg tror ikke at det testes ut en vaksine som er farlig for folk. Det er vel virkningen/ effekten som skal testes ut.

Anonymkode: 66667...cd8

Det skjedde jo med AztraZeneca (folk døde) og Pandemix. Og alle hjertebetennelsene og hjerteposebetennelsene etter de andre C-vaksinene. 

Så jeg holder meg til vaksiner som har vært forsket lenge på (flere tiår).

Anonymkode: e07f9...cf8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oh, hell no.

Anonymkode: 62c2a...13f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står glatt over å være forsøksperson denne gangen.

Anonymkode: 81537...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Sliter enda etter koronavaksina. Fikk utbetalt erstatning, men det hjelper lite for de plagene jeg fortsatt har 

Anonymkode: 78db3...871

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...