AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Samboeren min tok seg til rette og tok med besøkende (søsteren hans) 2 timer før avtalt tidspunkt å få besøk for mat og videre dra på arrangement. Det var et opplegg jeg har ordnet og inviterte, ikke han. Han ringte først og forhørte om han skal plukke opp søsteren siden han kjører forbi der hun bor etter arbeid, og jeg sa nei fordi det er mange timer før avtalt tidspunkt og vil ordne opp rundt i fred og ro. Hun bor 5 minutter unna med bil, så det å komme til oss med bil selv er ikke et problem. Etter korte tlfsamtalen der jeg sa nei, kom han hjem med søsteren hans likevel. Etter besøk og arrangement hadde vi diskusjon fordi jeg synes ikke om å ikke bli respektert når jeg sier nei. Han synes jeg er kjip for at jeg ikke er rund med at familiemedlemmene kommer som de vil. Jeg synes det er helt greit at man kommer tidligere, men ikke nesten 2 timer før avtalt tid for besøk som jeg står for - synes det er frekt. At samboer synes det er ok er greit, men dette må være hans opplegg og ikke mitt, for jeg liker å stelle i stand mat og diverse & pynte meg i fred og ro uten å forholde meg til gjester i noen timer i tillegg. Han synes jeg er sær for det og at det er normalt. Jeg synes det er ikke normalt å være såpass tidlig ute, eller sent ute, men vanlig å være litt pluss/minus tidlig eller sent ute en halvtime. Skulle det vært mer gir man beskjed om det dukker opp noe. Vil spørre; er det vanlig å være såpass tidlig ute uten at man har lov å bli litt snurt? Har inntrykk at folk flest ville synes det er frekt, mens samboeren min synes jeg er ute på viddene for at jeg synes ikke om at besøkende kommer såpass tidlig til tross det er familie (søsteren hans), men det gjelder uansett familie eller venner for min del når det kommer til avtalt besøkstidspunkt der man er nødt å bruke litt tid for å stelle istand bord og diverse. Helt greit å komme litt tidligere eller litt sent, men ikke 2 timer i hodet mitt. Anonymkode: b82f2...060
sommerkroppen Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Spør du om det er frekt at søsteren han kommer et par timer for tidlig hjem til dere, før et arrangement? Nei det er ikke frekt, det er helt normalt. Og du er vanskelig. 4 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 sommerkroppen skrev (2 minutter siden): Spør du om det er frekt at søsteren han kommer et par timer for tidlig hjem til dere, før et arrangement? Nei det er ikke frekt, det er helt normalt. Og du er vanskelig. Hovedsklig at samboer spør om han skal plukke opp tidligere, jeg sier nei det passer seg ikke og han gjør det likevel når transport er ikke et problem. Skulle ordne fint bord, middag og samt bruke tid til å pynte meg før avtalt tidspunkt for middag og diverse. Arrangementet var mye senere den dagen, men avtalte at søstra kan komme 2 timer før arrangement for middag. Det ble 2 timer før avtalt tidspunkt å komme til oss, og 4 timer før arrangementet. Anonymkode: b82f2...060
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Så nær familie er velkommen når som helst. Anonymkode: c78e3...75c 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Herregud ts… Jeg synes også du er helt på viddene. Her får de komme når de selv ønsker. Anonymkode: e1f1c...23e 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 Altså - her er der du som er på viddene. Det er søstra hans, liksom. Hun forventer neppe at dere er klare og/eller i stand til å underholde henne mens hun venter. Dette kunne lett ha skjedd hos oss uten at det hadde vært noe problem for noen involverte Anonymkode: cb536...a5a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 Hovedproblemet her er at han ikke respekterte et nei. Hvorfor spør han når han uansett gjør som han vil? Skjønner følelsen din, TS. Da burde han heller bare informert om at han hentet henne. Anonymkode: 67173...390 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 Du er kjip. Og man skal da ikke spørre samboer om lov til å ha gjester i eget hjem. Særlig ikke familie. så, ja. Du er kjip. Anonymkode: 37599...87a 1 1
Drizzt Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 Se bort fra hva de andre har skrevet, TS. De har ikke satt seg inn i problemstillingen. Selvfølgelig burde samboeren din respektert ønsket ditt om å gjøre klart i fred. Det er respektløst av ham og absolutt noe du må ta opp med ham. Han må forstå at det ikke er normalt at gjestene kommer flere timer før tidspunktet de er invitert med mindre det er avtalt på forhånd. I dette tilfellet var det ikke avtalt på forhånd - du sa nei og han ignorerte det helt. Ikke la dette bli en vane for du kommer til å få mye frustrasjon med ham i fremtiden. 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 Neste gang kan samboer gjøre det klart. Ps hent gjerne gjesten tidlig Anonymkode: 1e2c9...18f 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 Nær familie bør ha litt mer slakk, og samboeren din burde få litt stemmerett i huset deres. Han gjorde en avgjørelse og det må han få lov til av og til også. Anonymkode: 46aa5...1d4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 Ts her Jeg reagerer mest på at samboer ringer og ikke respekterer når han spør uten å gi beskjed at det blir likevel. På min side av familie min sier vi ifra hvis vi kommer tidligere eller senere hvis det er noe. Men ikke si greit på tlf, også viser det seg at det er noe annet. Vet ikke om det er relevant men vi er tidlig tyveårene, og ikke vært i forhold lenge så vi er ikke like etablert og like slapt forhold til familie kommer og går som de vil enda. Han er ikke slik til min familie som med sin, og liker planlegging også når det kommer til besøk - så skjønner ikke hvorfor det er ikke tilbake for meg når han blir irritert på endring i forhold til planer med min familie også. Men jeg forhørte alltid med han først hvis det er endring av planer. Jeg synes det er fint med gjensidig respekt når man spør. Det har vært flere momenter familiemedlemmer kommer hvis det er noe, og det har vært greit. Men synes ikke noe om når man ringer og spør - og jeg sier nei ikke idag, men likevel gjør det uten å si ifra? Hvorfor skulle det ikke være frekt? Anonymkode: b82f2...060 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hovedsklig at samboer spør om han skal plukke opp tidligere, jeg sier nei det passer seg ikke og han gjør det likevel når transport er ikke et problem. Skulle ordne fint bord, middag og samt bruke tid til å pynte meg før avtalt tidspunkt for middag og diverse. Arrangementet var mye senere den dagen, men avtalte at søstra kan komme 2 timer før arrangement for middag. Det ble 2 timer før avtalt tidspunkt å komme til oss, og 4 timer før arrangementet. Anonymkode: b82f2...060 Og hvorfor var det et problem at hun var med på det? Anonymkode: 60830...cb7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hovedsklig at samboer spør om han skal plukke opp tidligere, jeg sier nei det passer seg ikke og han gjør det likevel når transport er ikke et problem. Skulle ordne fint bord, middag og samt bruke tid til å pynte meg før avtalt tidspunkt for middag og diverse. Arrangementet var mye senere den dagen, men avtalte at søstra kan komme 2 timer før arrangement for middag. Det ble 2 timer før avtalt tidspunkt å komme til oss, og 4 timer før arrangementet. Anonymkode: b82f2...060 Men er det søsteren eller samboer du er oppgitt over? Med samboer må du avklare med ham, med søsteren er det han som bestemmer Anonymkode: 60830...cb7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er det søsteren eller samboer du er oppgitt over? Med samboer må du avklare med ham, med søsteren er det han som bestemmer Anonymkode: 60830...cb7 Samboer Anonymkode: b82f2...060
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 Jeg hadde syntes det var irriterende, i min familie er normen at vi kommer ikke før, ikke til min mor en gang fordi jeg vet hun syns det er slitsomt å ordne seg og ordne til selskap mens vi sitter der. Så med mindre det er avtalt at man skal hjelpe til eller noe så kommer man til avtalt tidspunkt. Syns ikke du er urimelig Anonymkode: 89029...291 2 1
Yodas Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 I min verden trenger ikke huset være shinet, og jeg trenger ikke være stylet og sminket for at en søster eller svigerinne skal kunne komme på besøk. Man gir hverandre litt slack og er fleksibel når det passet best at hun ble med når mannen uansett kjørte forbi.
Yodas Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men synes ikke noe om når man ringer og spør - og jeg sier nei ikke idag, men likevel gjør det uten å si ifra? Hvorfor skulle det ikke være frekt? Anonymkode: b82f2...060 Fordi han syntes du var urimelig da du svarte nei, antakelig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 Jeg skjønner deg godt, ts. Jeg er introvert, og blir sliten av folk. Jeg trenger også å få ordne meg i fred og ro. Jeg driter i om huset er bombet, når det bare er familie. Men jeg ønsker å få stelle meg selv i det minste, når det ikke er MIN familie. Og besøk i vårt felles hjem, er noe vi blir enige om sammen. Jeg ville ikke dratt med meg min famlie hjem om samboeren hadde sagt han ville ha litt fred hjemme før besøket. Og ikke minst: når han allerede har spurt, og fått nei, så er det jo forferdelig respektløst å ta henne med likevel.... Anonymkode: 9db40...919 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå