AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Vi har helt adskilt økonomi, utenom at vi betaler likt boutgifter og matutgifter, vi har et barn sammen. Jeg har to barn fra før, men de begge er småspiste. Jeg betaler litt mer på strøm pga de barna jeg har som dusjer og sånt. Ellers så har jeg sosialstønad ( søker jobber hele tiden ) og han er godt betalt jobb,mye sparepenger og verdi i boliger. Jeg mener ikke at han skal spandere hele tiden, eller forsørge meg. Det er jeg føler så på er de små kronene som hele tiden blir adskilt. Som i går da vi skulle i svømmehallen med fellesbarn, barnet var gratis og det kostet 80 kr pr voksen. Jeg måtte da vippse pengene for meg til min samboer. Eller når vi er på butikken og handler sammen- hvis jeg ønsker en sjokolade eller noe så må jeg legger den på båndet for seg selv. Eller når vi var på Europris og handlet inn ting som vaskemiddel osv, og jeg ønsket en pakke t-lys for å gjøre det hyggelig, så må jeg betale for den først. Jeg synes det er så rart når vi er et par og holde på sånn,men han blir sur hvis han må betale for sånne ting. Han tar meg også sjeldent med på noe, kanskje en gang i året og da merker jeg han er småirritert for å bruke penger på oss. Hvis vi har vært på restaurant for eksempel så skal han snakke om hvor dyrt han syntes det ble, hele tiden. Da verken tok jeg det dyreste på menyen eller drakk alkohol. Han kjøper aldri noen oppmeksomheter til meg. Sist han kjøpe blomst til meg for noen måndeder siden var det 2 år siden sist, da hadde jeg hintet til at det hadde vært litt romantisk å få en blomst snart. Når jeg da endelig fikk en blomst sa han " du maset så om det, så her har du en blomsterbukett". Hvis vi går tur og går innom butikken for å kjøpe is så betaler vi hver for oss. Jeg synes det er ganske trist og en rar ting. Er dette tanker jeg burde legge fra meg eller hadde andre følt på det også? Han har alltid vært litt sånn, men nå har det blitt ekstremt. Alt av utgifter på fellesbarnet deles også 50/50. Han har så mye mer enn meg, og jeg sitter igjen med svært lite penger. Jeg kunne ønske han var litt mer raus. Siden jeg har sosialstønad så kan jo ikke jeg spandere så mye på hva, men jeg gir på andre måter. Jeg tar meg av barnet vårt 80 prosent med alt, og følger opp alt fra merking av klær til søvnrutiner osv. Jeg er også en god kjæreste ellers som støtter han og gir mye av meg selv. Jeg gjør også små hyggelige gjester for han, selvom det har blitt mindre av det nå fordi jeg ikke føler meg sett av han. Anonymkode: 7c785...4ca 1 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Det eneste mysteriet her er jo hvorfor du gidde dette. Skaff deg en jobb og gå fra ham. Anonymkode: 8629e...f82 22 1 22
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Jeg kan nevne at jeg har snakket med han om dette flere ganger og at han sier at han vil ha det sånn. Anonymkode: 7c785...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Det er nok en grunn til at han har endel penger, han virker gnien. Når det er sagt så skal man ikke forvente at den som har mest stadig skal spandere. Men synes at siden han har så mye bedre økonomi enn deg, så burde han ta en større del enn deg av forsørgelse av fellesbarn. Når det gjelder dine særkullsbarn så har han ingen plikter. Anonymkode: 9e2b1...d03 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det eneste mysteriet her er jo hvorfor du gidde dette. Skaff deg en jobb og gå fra ham. Anonymkode: 8629e...f82 Jeg prøver veldig å få gå meg en jobb, har et jobbintervju om en uke. Jeg synes det er vanskelig å gå pga fellesbarnet, samtidig er det jo ikke sånn her jeg føler ting skal være. Anonymkode: 7c785...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 Skikkelig usjarmerende med gjerrigknarker. Han burde helt klart ha betalt mest både av fellesutgiftene og for sitt barn, og spandert ute. Hvorfor gidde. Du har mindre økonomisk bekymring alene Anonymkode: 0cef4...3a1 15 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok en grunn til at han har endel penger, han virker gnien. Når det er sagt så skal man ikke forvente at den som har mest stadig skal spandere. Men synes at siden han har så mye bedre økonomi enn deg, så burde han ta en større del enn deg av forsørgelse av fellesbarn. Når det gjelder dine særkullsbarn så har han ingen plikter. Anonymkode: 9e2b1...d03 Neinei, sier ikke noe på at han ikke gir noe til mine andre barn, de forsørger jeg. Jeg skjønner jeg ikke kan forvente, men det hadde vært hyggelig en gang i blandt å få noe spandert, eller som du sier at han tar mer av utgiftene på fellesbarnet. Anonymkode: 7c785...4ca 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 Om noe skal skje, katastrofe innen helse, økonomi, barn etc, så ser jeg ikke for meg at en slik mann er den som står ved din side. Han tenker bare på seg selv Anonymkode: 0cef4...3a1 15 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 Han høres ut som en idiot uten respekt for deg! Du må betale selv for telys til huset?? Han kan ikke betale svømmebilletten din? Og dere har felles barn?? Dette er noe av det rareste jeg har lest. Han må ha ubearbeidede traumer fra oppveksten. Vokste han opp i et fattig hjem? Anonymkode: cd69d...12b 4 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 Men det skal sies en ting da om mine andre barn, han ønsker ikke å betale noe for dem og det er såklart helt greit. Men jeg synes det er litt kjipt at vi ikke kan ta for eksempel lørdagsgodte dems på fellesen når vi handler for uken, det må jeg alltid handle separert. Det er kanskje snakk om 60-70 kr. De har ingen far, da han stakk av til utlandet for mange år siden, så jeg kunne ønsket at samboer av og til kunne vært litt raus mot dem også. Men som sagt så forventer jeg ikke det. Anonymkode: 7c785...4ca 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan nevne at jeg har snakket med han om dette flere ganger og at han sier at han vil ha det sånn. Anonymkode: 7c785...4ca Men kan du ha det sånn? Jeg mener ikke at han skal forsørge deg altså, og det med å ha delt økonomi er ryddig og greit til et visst punkt… Å måtte vippse 80 kr for svømmehallen feks syns jeg er spesielt… Spesielt dersom du er i en midlertidig vanskelig situasjon, og aktivt leter etter jobb. dette hadde jeg aldri krevd av en partner. Men dersom det er så ille, hvorfor finner du deg ikke en annen jobb enn det yrket du søker innen ( som tydeligvis er vanskelig å få jobb i?), butikkjobber / gatekjøkken / bensinstasjon etc? Eller er det ingenting ledig rundt deg? Håper dette ordner seg ❤️ Anonymkode: 0bfd1...872 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han høres ut som en idiot uten respekt for deg! Du må betale selv for telys til huset?? Han kan ikke betale svømmebilletten din? Og dere har felles barn?? Dette er noe av det rareste jeg har lest. Han må ha ubearbeidede traumer fra oppveksten. Vokste han opp i et fattig hjem? Anonymkode: cd69d...12b Nei,han rett og slett vokst opp i rikdom, han har aldri manglet en ting i sitt liv. Anonymkode: 7c785...4ca
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 Hvorfor skal du måtte betale mere på strømmen, når han tydeligvis ikke klarer og se dere som en familie når dere har et barn sammens. Hadde ikke giddet dette i lengden. Får man barn sammmens er det oss. Når man har sosialstønad har man det laveste man kan få. Da får han i det minste ta delen med utgiftene til barnet. Men jeg har vært i et sånt forhold, og etter det lærte jeg, aldri avhengig av en mann. Og skal vi være i et forhold er det oss, ikke mitt her og ditt her. Nå tjener jeg mere en mannen min. Men vi har felles økonomi. Hva er dere egentlig to romkamerat som tilfeldigvis har barn sammens og sex. En dag kan det jo være han som sitter der og har blitt syk eller mistet jobben, og plutselig må leve med 64 prosent av lønnene. Man har aldri noen garanti. Om jeg skal ha det sånn, kan jeg like godt være single Anonymkode: d640e...667 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det skal sies en ting da om mine andre barn, han ønsker ikke å betale noe for dem og det er såklart helt greit. Men jeg synes det er litt kjipt at vi ikke kan ta for eksempel lørdagsgodte dems på fellesen når vi handler for uken, det må jeg alltid handle separert. Det er kanskje snakk om 60-70 kr. De har ingen far, da han stakk av til utlandet for mange år siden, så jeg kunne ønsket at samboer av og til kunne vært litt raus mot dem også. Men som sagt så forventer jeg ikke det. Anonymkode: 7c785...4ca Dette er jo ikke normal oppførsel i det hele tatt! Greit at han ikke forsørger barna dine sånn sett, men et menneske som ikke deler lørdagsgodteri med barn som bor i samme hus?? Her bør nesten du gå av hensyn til alle barna dine - både egne og felles- så de ikke vokser opp og tror dette er normalt… Anonymkode: 0bfd1...872 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 Mannefella, Kvinner uten utdannelse og godt betalt jobb som går inn i et forhold med forventning om at mannen skal være "raus" med de økonomisk. De har gjerne barn fra tenårene eller tidlig tyveårene med en badboy som ikke er bidragsdyktig eller som har flere andre barn slik at bidraget blir minimalt. Så kommer det som et sjokk for de at den nye mannen ikke ønsker å fungere som deres bank.. Forstå seg på det de som kan. Anonymkode: c91aa...e04 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 Høres helt forferdelig ut, ja. For en snåling. Vi har også adskilt økonomi, men panderer på hverandre konstant. Det å drive å telle kroner og ører er ekstremt usexy. Anonymkode: c95d0...83c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 Dette er litt av grunnen til at forhold der en har veldig ulikt syn på økonomi og at en er veldig ulikt økonomisk stilt skjelden varer over lenger tid. Håper du får en jobb etterhvert så en blir litt mer likeverdige i forholdet så kan en heller vurdere forholdet da. Anonymkode: af752...22b 1
Enmanelskeråhate Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har helt adskilt økonomi, utenom at vi betaler likt boutgifter og matutgifter, vi har et barn sammen. Jeg har to barn fra før, men de begge er småspiste. Jeg betaler litt mer på strøm pga de barna jeg har som dusjer og sånt. Ellers så har jeg sosialstønad ( søker jobber hele tiden ) og han er godt betalt jobb,mye sparepenger og verdi i boliger. Jeg mener ikke at han skal spandere hele tiden, eller forsørge meg. Det er jeg føler så på er de små kronene som hele tiden blir adskilt. Som i går da vi skulle i svømmehallen med fellesbarn, barnet var gratis og det kostet 80 kr pr voksen. Jeg måtte da vippse pengene for meg til min samboer. Eller når vi er på butikken og handler sammen- hvis jeg ønsker en sjokolade eller noe så må jeg legger den på båndet for seg selv. Eller når vi var på Europris og handlet inn ting som vaskemiddel osv, og jeg ønsket en pakke t-lys for å gjøre det hyggelig, så må jeg betale for den først. Jeg synes det er så rart når vi er et par og holde på sånn,men han blir sur hvis han må betale for sånne ting. Han tar meg også sjeldent med på noe, kanskje en gang i året og da merker jeg han er småirritert for å bruke penger på oss. Hvis vi har vært på restaurant for eksempel så skal han snakke om hvor dyrt han syntes det ble, hele tiden. Da verken tok jeg det dyreste på menyen eller drakk alkohol. Han kjøper aldri noen oppmeksomheter til meg. Sist han kjøpe blomst til meg for noen måndeder siden var det 2 år siden sist, da hadde jeg hintet til at det hadde vært litt romantisk å få en blomst snart. Når jeg da endelig fikk en blomst sa han " du maset så om det, så her har du en blomsterbukett". Hvis vi går tur og går innom butikken for å kjøpe is så betaler vi hver for oss. Jeg synes det er ganske trist og en rar ting. Er dette tanker jeg burde legge fra meg eller hadde andre følt på det også? Han har alltid vært litt sånn, men nå har det blitt ekstremt. Alt av utgifter på fellesbarnet deles også 50/50. Han har så mye mer enn meg, og jeg sitter igjen med svært lite penger. Jeg kunne ønske han var litt mer raus. Siden jeg har sosialstønad så kan jo ikke jeg spandere så mye på hva, men jeg gir på andre måter. Jeg tar meg av barnet vårt 80 prosent med alt, og følger opp alt fra merking av klær til søvnrutiner osv. Jeg er også en god kjæreste ellers som støtter han og gir mye av meg selv. Jeg gjør også små hyggelige gjester for han, selvom det har blitt mindre av det nå fordi jeg ikke føler meg sett av han. Anonymkode: 7c785...4ca Litt av en ‘’gentleman’’ detta da, merkelig at han ikke ønsker at begge skal ha det bra sammen, virker jo ikke veldig interessert i deg og forholdet? Når man har barn sammen så trodde jeg man hadde felles økonomi jeg da, justert noe kanskje for dine fra før… Men altså hvem f… spanderer ikke en gang 1 is??? Endret 28. juli 2023 av Enmanelskeråhate 2
norw Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 Var han sånn fra starten av? Da er det isåfall veldig merkelig å gidde et sånt forhold. Nå er det mer komplisert mtp at dere har barn sammen. 1
Marleah Skrevet 28. juli 2023 #20 Skrevet 28. juli 2023 Dere burde jo ikke dele alt likt, men etter en prosentsats. Hver av dere bruker feks. 30 % av inntekten til fellesutgifter. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå