Gå til innhold

Er Barbie-filmen egentlig så woke da? Kvinner ser den pga. Ryan Gosling er med, ikke pga. feministbudskapet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er litt ironisk at denne filmen skal være så woke, men alle kvinnene jeg kjenner vil bare se den fordi Ryan Gosling er med.

Anonymkode: 2ac2e...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så kult at du snakker for alle kvinner, da. 

De fleste jeg kjenner ser den verken for Ryan Gosling eller feministbudskapet, men fordi den er nostalgisk og virker gøy. 

Anonymkode: 9fe4e...e13

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne og kommer til å se den av to årsaker: fordi jeg lekte med Barbiedukker da jeg var liten, og fordi Margot Robbie har hovedrollen :) Oppfatter den heller ikke som woke, men mer som en parodi på wokeness og alt man skal være opptatt av i dagens samfunn for å være åpen og tolerant nok i manges (woke) øyne.

Anonymkode: e75a4...8b4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner ser den filmen fordi de lekte med Barbier når de var små og nå er de nostalgiske. I mange siste år har alle filmen som kommet ut på storskjerm, var action filmer fra Supermann eller Marvel Univerce. Det er altså også veldig lenge siden det har kommet en blockbuster for kjøpegruppa "kvinner, over 20" som er jo ganske så stor kjøpegruppa. 

Hva har det må woke, tror du TS misforstått hele woke. 

Anonymkode: d4485...b2b

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke noe forhold til hva den inneholder av budskap, men skal se den fordi den ser moro ut og jeg liker Margot Robbie. Ryan Gosling er ikke noen faktor i den avgjørelsen. 

Anonymkode: d9922...aed

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer ikke til å se den kun på trass, fordi jeg er så drittlei av å bli pepret av Barbie-reklame i alle kanaler,

Anonymkode: c048d...4ab

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kommer til å se den på grunn av Greta Gerwig.

Jeg likte Lady bird og Little women, og er spent på hva hun har gjort med barbie-temaet.

Anonymkode: eb68d...86c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner ser den filmen fordi de lekte med Barbier når de var små og nå er de nostalgiske. I mange siste år har alle filmen som kommet ut på storskjerm, var action filmer fra Supermann eller Marvel Univerce. Det er altså også veldig lenge siden det har kommet en blockbuster for kjøpegruppa "kvinner, over 20" som er jo ganske så stor kjøpegruppa. 

Hva har det må woke, tror du TS misforstått hele woke. 

Anonymkode: d4485...b2b

Og vi som ikke lekte med Barbie, har null interesse av å se den. Drittlei av reklame av denne filmen.

Anonymkode: c5051...f37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og vi som ikke lekte med Barbie, har null interesse av å se den. Drittlei av reklame av denne filmen.

Sånn er livet, det renner over av ting man ikke interesserer seg for. Liker greit å prøve å ikke la seg provosere så voldsomt.

Anonymkode: 3c298...6f2

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

All reklame er irriterende når den er gjentakende og man ikke er interessert i produktet.
du må nok bare holde ut til hypen dør ut ;)

Anonymkode: e75a4...8b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinne som ikke lekte med Barbie som jente..? Eller er du mann?

Anonymkode: 5a959...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinne som ikke lekte med Barbie som jente..? Eller er du mann?

Kvinne. Lekte med action figurer og Lego.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venn som er kinovert og jobber med å sende filmene som går på kino. Han har ganske god oversikt over hvem som kommer dit. Han sier at de fleste som ser Barbie er kvinner som har lekt med Barbie som barn som er der for å se filmen på kino nå som voksne. Ikke så mange barn og enda færre menn 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinne. Lekte med action figurer og Lego.

Right...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne, lekte ikke med Barbie som barn, og bryr meg ikke om det woke-greiene (som det for øvrig virker som at hverken tilhengerne eller motstanderne egentlig kan forklare redelig hva er), men så den rett og slett fordi jeg ble oppmerksom på den av all markedsføringen, så en trailer og synes den virket morsom. Synes den var bra - sikkert nostalgisk for noen, men et helt OK plot, en del morsomme poenger og et artig skråblikk på dagens samfunn.

Anonymkode: a4dc1...1a5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Right...

Seriøst? Du tror at alle jenter har interesse for Barbie bare fordi du hadde det? Hvor dum og trangsynt går det an å bli? Alle jenter og kvinner har ikke samme interesser skjønner du. 🙄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laraa skrev (3 minutter siden):

Jeg har en venn som er kinovert og jobber med å sende filmene som går på kino. Han har ganske god oversikt over hvem som kommer dit. Han sier at de fleste som ser Barbie er kvinner som har lekt med Barbie som barn som er der for å se filmen på kino nå som voksne. Ikke så mange barn og enda færre menn 

Han kan se at de er kvinner, men hvordan vet han at de lekte med Barbie som barn? Spør han dem?

Jeg er kvinne og filminteressert. Jeg ser det meste som kommer ut, enten hjemme eller på kino. Han vil vel ikke kunne se forskjell på meg og de som lekte med Barbie?

Anonymkode: eb68d...86c

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er litt ironisk at denne filmen skal være så woke, men alle kvinnene jeg kjenner vil bare se den fordi Ryan Gosling er med.

Anonymkode: 2ac2e...900

så rare kvinner du kjenner da, jeg vet ikke om en eneste kvinne som synes han er noe hot.

Anonymkode: 2fd93...2d7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du knapt nok kjenner noen kvinner og ikke har spurt om begrunnelsen for at de ser Barbiefilmen i det hele tatt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...