AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Del Skrevet 28. juli 2023 Skal noen dager til Oslo hvor jeg reiser alene, og lurer på om dere har noen tips til fine steder man kan rusle, sette seg ned og ta en kaffe eller noe snacks, lese en bok og bare slappe av? Anonymkode: e2510...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Del Skrevet 28. juli 2023 Så lenge du har 24t ellers 7-dagers ruterbillett, så skal nok disse tingene la seg gjøre 😊 -Kveitemjøl har veldig god bakst og kaffe. Den ligger på Aker Brygge, så det er ikke spesielt koselig der (synes nå jeg), men du kan lett kjøpe med deg noe, hoppe på en trikk opp til frognerparken, og finne en rolig gressflekk hvor du kan sitte på medbrakt piknikteppe og slappe av -Botanisk hage er veldig koselig. Det er en café der som jeg ikke har prøvd ut enda, men botanisk hage er generelt koselig å vandre i selv med litt regn i luften -Mathallen er innendørs, men noe hektisk (synes jeg da). Du finner garantert noe å spise der og det er såpass uformelt at å sitte å spise alene omtrent er standard. Paradis Gelateria har bod der (de finnes også på Tjuvholmen og Sørenga), så jeg pleier å kjøpe meg en kule eller to derfra, og om det er pent vær sette meg på gressletten ved den andre siden av akerselva eller gå nedover/oppover elva -Om det er skikkelig regnvær så er det alltid ledig plass (som er første bud om man skal på café i Oslo, spesielt i helgene) på Espresso House ved Nationaltheatret. Maten og kaffen har du sikkert smakt før, men lokalene er jo fine og det er betydelig koseligere og roligere å sitte der enn på Oslo S -En annen mulighet er å ta trikken opp mot frogner og bare gå rundt. Flott arkitektur og gode caféer som ikke nødvendigvis er margarin-kjeder (altså kjeder som har byttet ut alt smør i baksten sin med margarin da det øker overskuddet) Anonymkode: 90132...78c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge du har 24t ellers 7-dagers ruterbillett, så skal nok disse tingene la seg gjøre 😊 -Kveitemjøl har veldig god bakst og kaffe. Den ligger på Aker Brygge, så det er ikke spesielt koselig der (synes nå jeg), men du kan lett kjøpe med deg noe, hoppe på en trikk opp til frognerparken, og finne en rolig gressflekk hvor du kan sitte på medbrakt piknikteppe og slappe av -Botanisk hage er veldig koselig. Det er en café der som jeg ikke har prøvd ut enda, men botanisk hage er generelt koselig å vandre i selv med litt regn i luften -Mathallen er innendørs, men noe hektisk (synes jeg da). Du finner garantert noe å spise der og det er såpass uformelt at å sitte å spise alene omtrent er standard. Paradis Gelateria har bod der (de finnes også på Tjuvholmen og Sørenga), så jeg pleier å kjøpe meg en kule eller to derfra, og om det er pent vær sette meg på gressletten ved den andre siden av akerselva eller gå nedover/oppover elva -Om det er skikkelig regnvær så er det alltid ledig plass (som er første bud om man skal på café i Oslo, spesielt i helgene) på Espresso House ved Nationaltheatret. Maten og kaffen har du sikkert smakt før, men lokalene er jo fine og det er betydelig koseligere og roligere å sitte der enn på Oslo S -En annen mulighet er å ta trikken opp mot frogner og bare gå rundt. Flott arkitektur og gode caféer som ikke nødvendigvis er margarin-kjeder (altså kjeder som har byttet ut alt smør i baksten sin med margarin da det øker overskuddet) Anonymkode: 90132...78c Tusen takk, det var mange gode tips! Anonymkode: e2510...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Del Skrevet 28. juli 2023 Tenkte også jeg kunne ta båten ut til en av øyene en dag, ta med meg litt mat i sekken og kanskje bade hvis det blir fint vær. Anonymkode: e2510...77e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 28. juli 2023 #5 Del Skrevet 28. juli 2023 Pascal er verdt et besøk for kake eller noe annet. Ellers er det jo masse sånne foodtrucks ved Akershuskaia og ved Operaen. Er du nede ved Akershus kan du jo sette deg et sted på festningen og se på utsikten eller rusle rundt på området. Jeg elsker Frognerparken, vel verdt et besøk. Jeg vil og anbefale å besøke Nasjonalmuseet eller Munchmuseet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå