AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Bare hos meg pulsen stiger så fort jeg sitter på venterommet på et sykehus? Kan være så enkelt som en rutinekontroll, bare enkel snakk. Men er alltid høyere puls. Alltid hatt det. Anonymkode: e20ce...740 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Legen kaller det «kontor-trykk» altså litt høyere puls/blodtrykk når man er hos legen. Helt vanlig. Anonymkode: f35a1...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen kaller det «kontor-trykk» altså litt høyere puls/blodtrykk når man er hos legen. Helt vanlig. Anonymkode: f35a1...3e2 Rart. Er det fordi man forventer og få et dårlig svar fra legen? Anonymkode: e20ce...740
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rart. Er det fordi man forventer og få et dårlig svar fra legen? Anonymkode: e20ce...740 Nok heller det at du er i en unormal situasjon hvor andre sitter på svaret. Man blir litt "liten" i slike situasjoner. Anonymkode: 2f24e...186 1
Topsi Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Jeg har legeskrekk personlig, men ikke i jobb. Og irritabel tarm. Jeg må alltid ta imodium når jeg skal til legen. Det er merkelig
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 Ja, jeg blir skikkelig stressa og blir tørr i halsen og får høyt blodtrykk når jeg skal til legen. Ikke redd for at det skal være noe alvorlig i det hele tatt, jeg har bare skikkelig respekt for autoriteter. Anonymkode: acc83...136
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 Jeg tror også det er ganske vanlig. Og da jeg målte blodtrykk i svangerskapet, og det var lavt, kommenterte legen at det sikkert var enda lavere reellt sett pga. dette med "kontor-trykk". Jeg kjenner alltid at jeg blir mildt stresset når jeg sitter på venterom hos legen. Og jeg har ikke noen form for helseangst, og er som regel ikke bekymret for dårlige nyheter. Jeg var bekymret sist jeg var hos legen, for å sjekke en nyoppstått kul, og da ristet jeg nesten der jeg satt og ventet. Men ellers vet jeg ikke helt hva det kommer av. Jeg er litt sjenert, og tror det ligger der for min del. Anonymkode: a0d57...dc9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rart. Er det fordi man forventer og få et dårlig svar fra legen? Anonymkode: e20ce...740 Ikke nødvendigvis. Er komplekst. Ugreit å fortelle om seg selv. Få frem alt man vil si Sliten av kronisk sykdom og legebesøk Spenning og uro Og ikke vite utfall Grue seg til blodprøve Så mangt😉 Anonymkode: f35a1...3e2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 Jeg personlig hater å sitte på venterommet. Det er helt stille. Du hører nesten naboens puls. Alle stirrer på en når en går inn døra (hva skal man ellers se på?). Uansett hva man gjør inne på et venterom blir man midtpunktet blant en hel gjeng fremmede, og det hater jeg. I sykehussetting hater jeg det fordi jeg er kjempedårlig på å finne frem. Jeg er grusomt stressa når jeg skal til et sted jeg ikke er godt kjent med. Jeg er redd for å gå meg bort, jeg er redd for å må inn i en heis og trykke på feil knapp, jeg er redd for å tro at jeg har kommet til rett sted men ikke gjort det likevel, jeg er redd for å gjøre noe feil sånn at jeg får kjeft av sure ansatte... Så min puls blir nok høyere pga. det. Anonymkode: b8c7e...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå