AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Del Skrevet 28. juli 2023 Hei ❤️ vært gjennom 6 ivf forsøk, og 5 innsett av egne egg og et innsett av donoregg. Ble gravid på 2 av innsettene med mine egne egg. Negativt donor innsett. Skal egentlig ha innsett nå av nytt donor innsett i slutten av august. Har 7 egg igjen på frys. Denne gangen i styrt syklus med progynova, også albyl e og prednisolon og cyclogest. Har tidligere hatt innsett i naturlig syklus. Klarer bare ikke håpe at det skal bli annerledes denne gangen ❤️ har også gått inn for å ned i vekt og gått ned fra 79-74.2 siste 3 ukene slik at det ikke er det som skal stå i veien. Bare veldig usikker på om jeg klarer fortsette. Hilsen kvinne 40 Anonymkode: 3d25a...7e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Del Skrevet 28. juli 2023 Det er hardt å stå i prøve situasjon lenge uansett om det er ivf eller naturlig. Jeg tenker at du selv må kjenne hvor lenge du prøver.. Noen holder på 1 år, andre 5, noen 10år og andre mer. Ingen fasit på det. Vi har satt oss en grense på hvor lenge vi skal holde på. Ikke tidsbegrensning med dato. Men vi stopper når vi eventuelt har brukt de 3 forsøkene offentlig. Dette litt fordi uansett hvor normalt man prøver å leve i en prøveprosess så lever man ikke helt normalt.. Visse ting blir utsatt og satt på vent og vi ønsker ikke å leve sånn på helt ubestemt tid. Det er en følelsesmessig krevende situasjon, men også økonomisk i det lange løp. Anonymkode: c45b3...ed8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er hardt å stå i prøve situasjon lenge uansett om det er ivf eller naturlig. Jeg tenker at du selv må kjenne hvor lenge du prøver.. Noen holder på 1 år, andre 5, noen 10år og andre mer. Ingen fasit på det. Vi har satt oss en grense på hvor lenge vi skal holde på. Ikke tidsbegrensning med dato. Men vi stopper når vi eventuelt har brukt de 3 forsøkene offentlig. Dette litt fordi uansett hvor normalt man prøver å leve i en prøveprosess så lever man ikke helt normalt.. Visse ting blir utsatt og satt på vent og vi ønsker ikke å leve sånn på helt ubestemt tid. Det er en følelsesmessig krevende situasjon, men også økonomisk i det lange løp. Anonymkode: c45b3...ed8 Ja det koster liksom 20.000 pr innsett nå. Tror neste innsett blir det siste også destruering av de siste 6 eggene på frys. Holdt på med ivf i 3 år nå og det tar på hodet og kroppen ❤️ Anonymkode: 3d25a...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Del Skrevet 28. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja det koster liksom 20.000 pr innsett nå. Tror neste innsett blir det siste også destruering av de siste 6 eggene på frys. Holdt på med ivf i 3 år nå og det tar på hodet og kroppen ❤️ Anonymkode: 3d25a...7e3 Jeg er også 40 og skal i gang med IVF pga mannens sædkvalitet. Kan jeg spør på hvilke måter det er påkjenning på kroppen? Anonymkode: a293b...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det koster liksom 20.000 pr innsett nå. Tror neste innsett blir det siste også destruering av de siste 6 eggene på frys. Holdt på med ivf i 3 år nå og det tar på hodet og kroppen ❤️ Anonymkode: 3d25a...7e3 Kan du ikke heller donere bort de eggene på frys da? Så kan du gi en annen kvinne sjansen til å få barn. Anonymkode: f0b36...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er også 40 og skal i gang med IVF pga mannens sædkvalitet. Kan jeg spør på hvilke måter det er påkjenning på kroppen? Anonymkode: a293b...211 Å gjentatte ganger pumpe kroppen full av hormoner tar på kroppen for veldig mange.. Det å gå i usikkerhet, ventesituasjon, håp, sorg og alt om en annen tar på både fysisk og psykisk for mange når man har holdt på både kort og lenge. IVF er absolutt ikke en dans på roser eller noe garanti for at man oppnår barneønsket. Anonymkode: c45b3...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Del Skrevet 28. juli 2023 Min søster brukte 3 offentlige forsøk, deretter 1 med donoregg, og så siste med sæddonor - gravid ca. 5 måneder nå så håper virkelig det går veien. Dette var deres siste forsøk, da hadde de prøvd "alle kombinasjonene". Anonymkode: 986cc...656 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Del Skrevet 28. juli 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Å gjentatte ganger pumpe kroppen full av hormoner tar på kroppen for veldig mange.. Det å gå i usikkerhet, ventesituasjon, håp, sorg og alt om en annen tar på både fysisk og psykisk for mange når man har holdt på både kort og lenge. IVF er absolutt ikke en dans på roser eller noe garanti for at man oppnår barneønsket. Anonymkode: c45b3...ed8 Takk, men spørsmålet gikk på det fysiologiske. Forstår at det er en påkjenning, men hvordan arter det seg…? Anonymkode: a293b...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Del Skrevet 28. juli 2023 Får dere god oppfølging psykisk? Med coach eller lignende? Håper det snart klaffer for dere ❤️ Anonymkode: 06ec9...e72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du ikke heller donere bort de eggene på frys da? Så kan du gi en annen kvinne sjansen til å få barn. Anonymkode: f0b36...dc7 De fleste egg på frys via IVF er befruktet. Det er ikke lov å «gi bort» dem. Anonymkode: 967cf...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Får dere god oppfølging psykisk? Med coach eller lignende? Håper det snart klaffer for dere ❤️ Anonymkode: 06ec9...e72 Jeg hadde en samtale i fjor med en coach. Hjalp der og da men føler meg veldig alene. Samboeren vet liksom ikke helt hva han skal si ❤️ Anonymkode: 3d25a...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #12 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du ikke heller donere bort de eggene på frys da? Så kan du gi en annen kvinne sjansen til å få barn. Anonymkode: f0b36...dc7 Tror ikke samboeren hadde likt det for er en del av han i de eggene. Og det at du i det hele tatt nevner det høres helt merkelig ut Anonymkode: 3d25a...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, men spørsmålet gikk på det fysiologiske. Forstår at det er en påkjenning, men hvordan arter det seg…? Anonymkode: a293b...211 Fysiologisk vil det varierer fra person til person.. Noen opplever mye bivirkninger av medikamentene, andre lite eller ingenting. Noen opplever overdtimulering mer enn en gang og det er ikke bare bare det heller. Samt en del andre ting som dukker opp for enkelte. Jeg f.eks har fått cyster på eggstokkene etter hormonbehandling. Aldri hatt det før som er blitt sett på UL, men nå får jeg mellom hver stimuleringsrunde.. Og ekstremt mye vann i kroppen av hormonene, samt kviser og konstant følelse av UVI når jeg bruker progesteron. Anonymkode: c45b3...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Del Skrevet 30. juli 2023 Takk for svar alle ❤️ har bestemt meg for et siste innsett i august, det blir det siste. Har flere egg på frys men de må da destrueres. Anonymkode: 3d25a...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå