Fighter83 Skrevet 30. juli 2023 #41 Skrevet 30. juli 2023 (endret) Jeg tenker også at du burde få tatt deg en skikkelig GU undersøkelse av en gynekolog der denne tester deg med pensel der du har behov for det. Om du bor i Oslo er Olafiaklinikken gratis og virkelig supre på disse kjønnssykdomstestene om du tenker dette kan være relevant men de tar ikke celleprøver av livmorhalsen mm. Da må d benytte en egen gynekolog til å følge opp dette da de kun fokuserer på kjønnsykdommer. BTW: Sånne tisseprøver hos fastlegen er ikke godt nok for oss kvinner ang å sjekke for kjønnssykdommer👍 Vi kvinner må ta pensel prøver o.l. Endret 30. juli 2023 av Fighter83 1
Grüner Skrevet 30. juli 2023 #42 Skrevet 30. juli 2023 miip skrev (På 28.7.2023 den 10.04): Har hatt urinveisinfeksjon plenty ganger i tenårene og tidlig 20 årene. Da hjalp det alltid med selexid, og tranebær (og drikke mye selvfølgelig). Har ikke hatt det igjen siden, før november i fjor. Da ble det ikke påvist noe infeksjon vha urinprøve, men fikk selexid 3 dagers kur og ble bra. Fikk det nå igjen for ca 3 uker siden, tok det jeg hadde igjen av selexid og ble bra (3 dager). Men kom tilbake igjen etter en dag eller to, og fikk ny selexid kur av legen 3 dager. Kom tilbake, igjen - dagen etter jeg slutta. Kom så til en annen lege enn fastlegen pga ferie, som påpekte at de ikke fant noen bakterier i urin, og at det var dumt av meg å ta medisin uten å ha fått det påvist på urinprøve. Fikk en annen medisin, Trimetoprim 7 dager. Tatt siden onsdag og ingen bedring. Ingen vits i å sende urin til dyrkning sa legen, siden de ikke fant noe på stix (trodde jo det var nettopp da de sende til dyrkning)... Synes denne legen var veldig "viktig", og følte det som at jeg nesten innbilte meg å ha urinveisinfeksjon. Har hatt det ørten ganger for 10-15 år siden, og det er ikke til å ta feil av. Legen sa at om jeg ikke ble bra nå, så måtte det en større utredning til. Merkelig, all den tid jeg omtrent aldri har det lenger. Andre som har hatt det uten å få det påvist i prøve? Eller som ikke blir bra av medisiner? Blir sprø, ødelagt hele ferien min Håper på svar, og gjerne også om noen av dere er helsepersonell. Kuren skulle jo vare i 7 dager og du er bare halvvegs i den, så litt tidlig å si at medisinen ikke virker….
miip Skrevet 30. juli 2023 Forfatter #43 Skrevet 30. juli 2023 Grüner skrev (27 minutter siden): Kuren skulle jo vare i 7 dager og du er bare halvvegs i den, så litt tidlig å si at medisinen ikke virker…. De to første kurene var 3 dg, denne siste i 5 dg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #44 Skrevet 30. juli 2023 miip skrev (På 28.7.2023 den 10.17): Jeg er klar over det, men begrenset hvor mye vann jeg orker å drikke dag ut og dag inn i 3 uker. Igår forsvant alle symptomer, da jeg bøttet nedpå, men idag er det like mye symptomer igjen. Fatter ikke... Prøv ibux? Jeg hadde så mange uvi at jeg fikk inflammasjon i urinrøret, og det gir samme symptomene men er ikke bakterielt. Tok ibux i 5 dager etter råd fra lege og det gikk over, trodde jeg skulle bli gal. Det som er 1000 ganger verre enn å ha uvi er å ha det, og det er ikke bakterilt så ikke like lett å finne ut Anonymkode: c488b...2f0 1
miip Skrevet 30. juli 2023 Forfatter #45 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøv ibux? Jeg hadde så mange uvi at jeg fikk inflammasjon i urinrøret, og det gir samme symptomene men er ikke bakterielt. Tok ibux i 5 dager etter råd fra lege og det gikk over, trodde jeg skulle bli gal. Det som er 1000 ganger verre enn å ha uvi er å ha det, og det er ikke bakterilt så ikke like lett å finne ut Anonymkode: c488b...2f0 Seriøst😲 ikke hørt om, eller tenkt på. Hvor ofte måtte du ta Ibux da? Er jo verdt et forsøk, har ingenting å tape. Var det vanlig allmennlege du fikk rådet fra? Takk for tips❤️
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #46 Skrevet 30. juli 2023 miip skrev (Akkurat nå): Seriøst😲 ikke hørt om, eller tenkt på. Hvor ofte måtte du ta Ibux da? Er jo verdt et forsøk, har ingenting å tape. Var det vanlig allmennlege du fikk rådet fra? Takk for tips❤️ Ja, gikk til lege flere ganger over flere uker, til slutt var det noen som tenkte at kanskje det er en betennelse, bare ikke bakteriell slik de er vant til å lete etter. Jeg kjøpte vanlig ibux på nett apotek og tok 1 morgen, en på dag og en på kveld. Allerede på kvelden samme kveld føltes symptomene mye lettere Anonymkode: c488b...2f0
miip Skrevet 30. juli 2023 Forfatter #47 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, gikk til lege flere ganger over flere uker, til slutt var det noen som tenkte at kanskje det er en betennelse, bare ikke bakteriell slik de er vant til å lete etter. Jeg kjøpte vanlig ibux på nett apotek og tok 1 morgen, en på dag og en på kveld. Allerede på kvelden samme kveld føltes symptomene mye lettere Anonymkode: c488b...2f0 Skjønner... kanskje jeg skal forsøke. Takk for innspill🙏🏻 Hvilke symptomer hadde du helt konkret, om jeg kan spørre?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #48 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Prøv ibux? Jeg hadde så mange uvi at jeg fikk inflammasjon i urinrøret, og det gir samme symptomene men er ikke bakterielt. Tok ibux i 5 dager etter råd fra lege og det gikk over, trodde jeg skulle bli gal. Det som er 1000 ganger verre enn å ha uvi er å ha det, og det er ikke bakterilt så ikke like lett å finne ut Anonymkode: c488b...2f0 Jeg trodde Ibux eller lignende bare gjaldt for å fjerne smertene. Ikke for å faktisk bli kvitt bakteriene?? Anonymkode: 64d32...3e8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #49 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde Ibux eller lignende bare gjaldt for å fjerne smertene. Ikke for å faktisk bli kvitt bakteriene?? Anonymkode: 64d32...3e8 Ibux tar inflamasjoner, det er uten bakterier. Ibux er betennelsesdempende på slike infeksjoner. Jeg hadde trang til å tisse hele tida, føltes trangt og lite kom ut, eller det kom mye fordi jeg drakk som en hest, men svidde, måtte tisse, føltes sårt og. Anonymkode: c488b...2f0
miip Skrevet 30. juli 2023 Forfatter #50 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ibux tar inflamasjoner, det er uten bakterier. Ibux er betennelsesdempende på slike infeksjoner. Jeg hadde trang til å tisse hele tida, føltes trangt og lite kom ut, eller det kom mye fordi jeg drakk som en hest, men svidde, måtte tisse, føltes sårt og. Anonymkode: c488b...2f0 Forsøkte du noe antibiotika, eller? Skal forsøke Ibux🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #51 Skrevet 30. juli 2023 Begynte urinveisinfeksjonene etter at du ble seksuelt aktiv? Jeg sliter også mye med det samme. Er fryktelig vondt. Begynte etter jeg ble seksuelt aktiv. Anonymkode: 61860...5c7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #52 Skrevet 30. juli 2023 miip skrev (43 minutter siden): Forsøkte du noe antibiotika, eller? Skal forsøke Ibux🤞🏻 Ja, 4 runder selexid uten at det hjalp noe som helst, det var etter det at legen mistenkte inflammasjon. Håper det fungerer for deg også! Anonymkode: c488b...2f0
miip Skrevet 30. juli 2023 Forfatter #53 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, 4 runder selexid uten at det hjalp noe som helst, det var etter det at legen mistenkte inflammasjon. Håper det fungerer for deg også! Anonymkode: c488b...2f0 Åå, det høres jo veldig likt ut. Skal virkelig forsøke det, tusen takk igjen🥹
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #54 Skrevet 30. juli 2023 miip skrev (1 minutt siden): Åå, det høres jo veldig likt ut. Skal virkelig forsøke det, tusen takk igjen🥹 Håper veldig det fungerer for deg, om du ikke merker bedring første dag så ta gjerne ibux en stund til, legen som forslo for meg sa en 5 dager ca så kanskje du føler bedring dag 2-3 så bare prøv. God bedring! Er noe drit dette Anonymkode: c488b...2f0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #55 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Begynte urinveisinfeksjonene etter at du ble seksuelt aktiv? Jeg sliter også mye med det samme. Er fryktelig vondt. Begynte etter jeg ble seksuelt aktiv. Anonymkode: 61860...5c7 Tisser du skikkelig rett etter sex? Da mener jeg innen 5-15 min.. Anonymkode: c488b...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #56 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Begynte urinveisinfeksjonene etter at du ble seksuelt aktiv? Jeg sliter også mye med det samme. Er fryktelig vondt. Begynte etter jeg ble seksuelt aktiv. Anonymkode: 61860...5c7 Hos meg, ja. Får som oftest uvi i forbindelse med sex. Tiss med en gang etterpå. Og alltid drikk mye vann. Anonymkode: f214c...5b1 1
miip Skrevet 31. juli 2023 Forfatter #57 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 21.57): Tisser du skikkelig rett etter sex? Da mener jeg innen 5-15 min.. Anonymkode: c488b...2f0 Ts her. Tisser alltid rett etterpå ja, og en dusj.
miip Skrevet 31. juli 2023 Forfatter #58 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 21.56): Håper veldig det fungerer for deg, om du ikke merker bedring første dag så ta gjerne ibux en stund til, legen som forslo for meg sa en 5 dager ca så kanskje du føler bedring dag 2-3 så bare prøv. God bedring! Er noe drit dette Anonymkode: c488b...2f0 Merket bedring etter få timer bare😨 vært helt fin i hele dag, tatt en Ibux hver 6.time. Men, livredd for å slutte, at det kommer tilbake som før. Hvor lenge tok du det?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #59 Skrevet 31. juli 2023 miip skrev (3 minutter siden): Merket bedring etter få timer bare😨 vært helt fin i hele dag, tatt en Ibux hver 6.time. Men, livredd for å slutte, at det kommer tilbake som før. Hvor lenge tok du det? Å så bra! Er tilfeldigvis her nå og så svaret ditt, prøv i en 5 dager og se, jeg tror jeg tok en 5-6 dager kanskje, i iallefall tiden ut, var også redd det skulle komme tilbake om jeg sluttet, men det gjorde ikke det. Anonymkode: c488b...2f0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #60 Skrevet 31. juli 2023 miip skrev (På 28.7.2023 den 10.04): Har hatt urinveisinfeksjon plenty ganger i tenårene og tidlig 20 årene. Da hjalp det alltid med selexid, og tranebær (og drikke mye selvfølgelig). Har ikke hatt det igjen siden, før november i fjor. Da ble det ikke påvist noe infeksjon vha urinprøve, men fikk selexid 3 dagers kur og ble bra. Fikk det nå igjen for ca 3 uker siden, tok det jeg hadde igjen av selexid og ble bra (3 dager). Men kom tilbake igjen etter en dag eller to, og fikk ny selexid kur av legen 3 dager. Kom tilbake, igjen - dagen etter jeg slutta. Kom så til en annen lege enn fastlegen pga ferie, som påpekte at de ikke fant noen bakterier i urin, og at det var dumt av meg å ta medisin uten å ha fått det påvist på urinprøve. Fikk en annen medisin, Trimetoprim 7 dager. Tatt siden onsdag og ingen bedring. Ingen vits i å sende urin til dyrkning sa legen, siden de ikke fant noe på stix (trodde jo det var nettopp da de sende til dyrkning)... Synes denne legen var veldig "viktig", og følte det som at jeg nesten innbilte meg å ha urinveisinfeksjon. Har hatt det ørten ganger for 10-15 år siden, og det er ikke til å ta feil av. Legen sa at om jeg ikke ble bra nå, så måtte det en større utredning til. Merkelig, all den tid jeg omtrent aldri har det lenger. Andre som har hatt det uten å få det påvist i prøve? Eller som ikke blir bra av medisiner? Blir sprø, ødelagt hele ferien min Håper på svar, og gjerne også om noen av dere er helsepersonell. Jeg og har vært hos lege pga jeg også har symptomer på urinveisinfeksjon. Har hatt det utallige ganger før, men det viese ikke på urinprøve. Har tatt kjønnsykdomstester også og alle negativ. Likevel føles det ut som jeg har urinveisinfeksjon, Blir ga og blir ikk kvitt det. Men jeg føler jeg får det verst etter masse sex. Kan det være noe annet? Anonymkode: 45c2c...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå