Gå til innhold

Er bleiebøtte nødvendig eller tar det bare plass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som førstegangs fødende så lurer jeg på hva dere mener om bleiebøtte. Er det noe som dere var glade for å ha eller var det bare noe som tok unødvendig plass? Så lurer jeg også på om denne gratis bleibøtten fra barnas hus er god?

Anonymkode: 4247c...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi elsker vår (fra barnas hus) ! Slipper lukt og det å måtte gå ut med bleien hver gang den skiftes☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har den fra barnas hus. Er kjempefornøyd, tar det meste av lukten. Et tips er å bruke vanlige avfallsposer istedet for de fra barnas hus - man må tømme den oftere, men det er mye billigere.

Anonymkode: e6f35...ecb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke vært i bruk her. Har en stor vanlig søppelbøtte som har bein (da står ikke hele bunnen på gulv m/varmekabler), og har alltid gått ut med bæsjebleier (etter introduserende av fast føde) da jeg syns det luktet uansett. Testet bleiebøtte i starten, men gikk fort vekk fra det.

Anonymkode: b052f...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var skeptisk i starten. Men fornøyd med vår enn så lenge. Kun brukt i 2 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dårlig erfaring med de i plast, men UBBI bleiebøtte i metall funket lenge bra 😊

Anonymkode: bc1e4...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt. Dersom du kan gå med søppelet en gang daglig eller har mulighet til å kaste bleien ut med en gang så er bleiebøtte bortkastet...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde den fra barnashus, grusomt. Blir en forferdelig lukt. Selv om jeg kastet hver dag. Nå har jeg bare en pose hengende. Men kastet dritt bleiene i liten pose først, 

Anonymkode: 22f19...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker vår daglig. Bor i leilighet, så kan ikke gå rett ut med bæsjebleier. Bleiebøtta holder på lukten og er stor og praktisk. 

Anonymkode: d68a2...523

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Unødvendig, man går ut med søppel  1 gang pr dag. Pakker man bleien inn i en pose før man kaster den lukter den ikke. Er jo slik bleiebøtter fungerer.

Anonymkode: eab53...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har brukt det spesielt etter fast føde når bæsjen begynte å lukte.

Bor i leilighet så er ikke så lett å gå ut med søpla her så orker ikke gå ut hele tiden. Ble fort vond lukt når vi kastet bæsjebleie rett i søpla syntes jeg..

På hytta osv har vi brukt sånne engangsposer til bleier men føler det blir mye plastbruk hjemme. Samtidig er det jo en del plast som går til bleiebøtta også så vet ikke hva som er verst. 

Anonymkode: 554b0...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tar bare plass. Knytter igjen bleieposer og tømmer etter bæsjebleie.

Anonymkode: e243a...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke nødvendigvis bleiebøtte, vanlig søppelbøtte fungerer fint. Posene til bleiebøtter er også svindyre. Hvis du ammer vil ikke bleiene lukte noe særlig uansett, men de bæsjer jo mange ganger i døgnet, så det er derfor kjekt med bøtte. 

Anonymkode: 7a671...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt. Satte bare en vaskebøtta ved stelleplasse 

Kan foreslå dekomposterbare hundeposer til bæsjebleier evt. Personlig synes jeg aldri lukta  var noe stor problem. Knøt bare igjen posen til jeg fikk tatt den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes den fra Ubbi er fin, det blir litt kronglete å gå ut med hver tissebleie. Frem til innføring av fast føde hadde vi også bæsjebleiene oppi, i starten var det jo bæsj i nesten alle bleier, men da luktet det ikke vondt. Bøtta holder lukta inne også når de stinker, men når man åpner lokket og det ligger bæsjebleier det etter at ungen spiser fast føde…. Lukter kloakk.  Så vi går ut med bæsjebleiene men synes den er veldig fin til tissebleier. Føler det hadde gått unødvendig mye plast om vi skulle pakka inn hver bleie individuelt. I ubbi bruker man vanlige plastposer, trenger ikke spesial. 

Anonymkode: 8b10f...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...