ops2 Skrevet 28. juli 2023 #1 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg sitter og setter opp en prisliste på kjøkkenskrog. Jeg vet det kommer mye utenom, som elektriker, nye kurser, nytt gulv. Men det blir samme kostnaden, uansett hvilket kjøkken jeg tar. Har noen sett en sammenligning av IKEA mot HTH? Altså ikke bare prisen, det ser ut som det samme. Men hva som er praktisk. Jeg ser at IKEA har mye lavere sokler på underskapene, det betyr mer plass inne i skapene. HTH har høy sokkel og tilbyr sokkelskuffer. Blir ikke det mer upraktisk enn IKEAs lave sokler? Jeg synes det er upraktisk at IKEA har bare 80 eller 100 m høye overskap. 90 hadde passet meg bedre. Men så er IKEAs overskap 4 cm dypere enn HTH, så kanskje de overskapene rommer like mye? Hvilket flatpakke kjøkken valgte dere? Og er det andre slike kjøkken i denne prisklassen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. juli 2023 #2 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg ville valgt ut fra pris siden innmaten som regel er produsert hos samme fabrikk og det kun er frontene som er "merke" uten tvil.. IKEA er like bra kvalitet som HTH 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 28. juli 2023 #3 Del Skrevet 28. juli 2023 Min erfaring er vel at kvaliteten er samme på alle disse, tipper sponplatene kommer fra 1-2 fabrikker alt sammen, så smak og pris er det å tenke på, ikea, epoq, hth, kvik osv osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Del Skrevet 28. juli 2023 Valgte ikea. De har et enkelt system for å henge opp skal også. Anonymkode: 410db...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Del Skrevet 28. juli 2023 Sikker på at HTH og IKEA er samme pris? Sjekket for en tid tilbake pris på nye fronter og ny benkeplate til vårt HTH kjøkken. Var nøktern da jeg valgte fronter, men tok ikke de billigste. Benkeplate tror jeg at jeg valgte blant de billigste. Tilbudet fra HTH uten skrog ble en del tusen over komplett kjøkken (uten hvitevarer, men med ventilator) fra IKEA. Valgte ikke flatpakket fra IKEA. Anonymkode: 7ea15...60d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 28. juli 2023 #6 Del Skrevet 28. juli 2023 (endret) Det kommer an på mye. Du sier 90cm overskap passer deg best, hvorfor? For at det skal bli plass mellom benk og overskap og ikke få denne idiotiske spalten på toppen av overskaprne mot taket? Kunne da 100cm faktisk fungert? Man kan også legge inn en glemthvadetheter som fyller åpningen mellom oversiden av overskapene og taket. 4cm grunnere skap kan faktisk være en fordel, tingene bakerst i skapet er lettere tilgjengelig. Men det er selvfølgelig marginalt. Sjekk hvordan du stabler skapene nå, trenger du kanskje de 4cm? Jeg har IKEA og slik jeg bruker skapene så trenger jeg de 4 cm. MEN! Hadde jo bare vært å stable de annerledes hvis jeg ikke hadde hatt de 4cm, men da hadde jeg jo også måttet stable i bredden og ikke få organisert skapene slik de er organisert nå, kanskje det hadde blitt rotete ift bruk. F.eks. står de glassene og de koppene vi bruker i samme hylle (minimalister), glassene får akkurat plass med 4x4 og koppene 2x4 i samme hylle i et 80- bredt skap f.eks. Men det viktigste: HTH har flere fronter å velge mellom. Hvilke fronter liker du? Liker du noen du bare får hos HTH så må du nesten velge HTH. Sokkelskuffer har jeg hatt før og jeg elsket de. Har ikke så mye høye ting i mine kjøkkenskap, så å ha lavere skuffer og en ekstra skuff passet meg fint. Kvalitetsmessig har jeg hørt at det er det samme. Endret 28. juli 2023 av Blåttvann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 28. juli 2023 #7 Del Skrevet 28. juli 2023 Vi har IKEA, og velger det når vi skal utvide også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Del Skrevet 28. juli 2023 HTH er bedre enn IKEA på alle måter. Anonymkode: 2b3e9...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Del Skrevet 28. juli 2023 Har generelt sett vært veldig fornøyd med kvaliteten på ikea kjøkken (hatt 4 stk i forskjellige boliger). Neste kjøkken blir også Ikea. Vet ikke hvordan HTH er, men styr unna Sigdal og Norema i alle fall. Anonymkode: 8461c...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 28. juli 2023 #10 Del Skrevet 28. juli 2023 Her hadde jeg uansett valgt HTH, rett og slett fordi Ikea er langt unna og jeg liker å se og kjenne på produkter før jeg kjøper kjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 28. juli 2023 16 minutter siden, Blåttvann said: Det kommer an på mye. Du sier 90cm overskap passer deg best, hvorfor? For at det skal bli plass mellom benk og overskap og ikke få denne idiotiske spalten på toppen av overskaprne mot taket? Kunne da 100cm faktisk fungert? Man kan også legge inn en glemthvadetheter som fyller åpningen mellom oversiden av overskapene og taket. 4cm grunnere skap kan faktisk være en fordel, tingene bakerst i skapet er lettere tilgjengelig. Men det er selvfølgelig marginalt. Sjekk hvordan du stabler skapene nå, trenger du kanskje de 4cm? Jeg har IKEA og slik jeg bruker skapene så trenger jeg de 4 cm. MEN! Hadde jo bare vært å stable de annerledes hvis jeg ikke hadde hatt de 4cm, men da hadde jeg jo også måttet stable i bredden og ikke få organisert skapene slik de er organisert nå, kanskje det hadde blitt rotete ift bruk. F.eks. står de glassene og de koppene vi bruker i samme hylle (minimalister), glassene får akkurat plass med 4x4 og koppene 2x4 i samme hylle i et 80- bredt skap f.eks. Men det viktigste: HTH har flere fronter å velge mellom. Hvilke fronter liker du? Liker du noen du bare får hos HTH så må du nesten velge HTH. Sokkelskuffer har jeg hatt før og jeg elsket de. Har ikke så mye høye ting i mine kjøkkenskap, så å ha lavere skuffer og en ekstra skuff passet meg fint. Kvalitetsmessig har jeg hørt at det er det samme. Jeg har ikke 2,4 m under taket. Det er et gammelt hus og ikke helt etter dagens standard. Hvis jeg bruker 100 cm høye skap og setter de helt opp, så bør jeg vel ha en foring eller en smal kant mot taket? Jeg kan ikke sette overskap så det berører taket? Beklager hvis jeg forklarer litt dårlig. Da vil jeg bare få 45-46 cm mellom overskap og benkeplate, og det er 50 som anbefales. Kan jeg bruke så lite mellomrom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 28. juli 2023 For å unngå misforståelser, det er HTH GO jeg ser på. De kommer i flatpakket som IKEA. Gjør-det-selv kjøkken? Se HTHs GO-sortiment for kjøkken | HTH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 28. juli 2023 #13 Del Skrevet 28. juli 2023 (endret) ops2 skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke 2,4 m under taket. Det er et gammelt hus og ikke helt etter dagens standard. Hvis jeg bruker 100 cm høye skap og setter de helt opp, så bør jeg vel ha en foring eller en smal kant mot taket? Jeg kan ikke sette overskap så det berører taket? Beklager hvis jeg forklarer litt dårlig. Da vil jeg bare få 45-46 cm mellom overskap og benkeplate, og det er 50 som anbefales. Kan jeg bruke så lite mellomrom? Hm... Du kan sette overkspaene helt opp mot taket hvis taket er rett og skapdørene ikke vil treffe taket hvis det henger ned der skapdørene vil gå. Men det er ikke spesielt pent. Blir penest med en liten fôring ja. Men i et gammelt hus ønsker du kanskje fine lister i taket? Da må foringen ha minst samme avstand som listen. Det du faktisk kan gjøre er, hvis frontene du velger hos IKEA/HTH er like, er å velge IKEA benkeskap og HTH overskap? At IKEA ikke har 90cm overskap overrasket meg. Noe så dumt! Endret 28. juli 2023 av Blåttvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg har bare 28 cm dype overskap nå, så å gå opp til 33 cm som HTH har, er allerede bedre. 😃 37 cm som IKEA har, er jo kjempedypt. Å ha mindre avstand enn 50 cm mellom overskap og kjøkkenbenken, føler jeg blir for "presset" sammen når overskapene stikker så langt ut som 40 cm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Del Skrevet 28. juli 2023 Må du ha overskap? Jeg gikk for åpne hyller fra hth da jeg fikk nytt kjøkken. Synes overskap gir så innestengt følelse. om du har hth eller ikea i nærheten av deg ville jeg avtalt gratis tegnetime, da lager de forslag basert på alle ønskene dine. Anonymkode: f694d...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 28. juli 2023 3 minutter siden, Blåttvann said: Hm... Du kan sette overkspaene helt opp mot taket hvis taket er rett og skapdørene ikke vil treffe taket hvis det henger ned der skapdørene vil gå. Men det er ikke spesielt pent. Blir penest med en liten fôring ja. Men i et gammelt hus ønsker du kanskje fine lister i taket? Da må foringen ha minst samme avstand som listen. Det du faktisk kan gjøre er, hvis frontene du velger hos IKEA/HTH er like, er å velge IKEA benkeskap og HTH overskap? At IKEA ikke har 90cm overskap overrasket meg. Noe så dumt! Hehe ja, jeg sitter og tenker det samme. Å få 100% match i fargene på skapdørene tror jeg ikke går. Men mange bruker forskjellig farge på underskap og overskap. IKEA har bedre utvalg i innhold til underskapene sine, i forhold til GO-kjøkkenet fra HTH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 28. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Må du ha overskap? Jeg gikk for åpne hyller fra hth da jeg fikk nytt kjøkken. Synes overskap gir så innestengt følelse. om du har hth eller ikea i nærheten av deg ville jeg avtalt gratis tegnetime, da lager de forslag basert på alle ønskene dine. Anonymkode: f694d...25f Jeg må ha overskap. Jeg har et lite kjøkken. Jeg vil få 2 meter med benk på en side 60 + 80 + 60 underskap og et 60 cm skap på den andre siden. Da har jeg ikke regnet med vasken, oppvaskmaskin, kjøleskap og komfyr. Alt av kjøkkenutstyr skal altså inn i 3 underskap på 60 cm og et underskap på 80 cm, hvis jeg ikke har overskap. Jeg skal bare ha skuffer i underskapene, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Del Skrevet 28. juli 2023 Ikea. 3. kjøkken fra de nå og utrolig mange kule løsninger som enkelt kan byttes etter behov. Du kan gå for 80cm overskap med gesimslist under og foring over kanskje? Det gir et pent resultat. Anonymkode: 7cc5f...edf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg tenkte at jeg kunne bestille tegnetime, men jeg føler det er litt kleint når jeg skal bare ha 5 underskap og 7 overskap. Jeg tar en budsjett løsning. Sikringsskapet skal byttes og jeg skal få lagt flere kurser i hele huset. Det kommer til å koste litt. Så jeg beholder komfyr og oppvaskmaskin, og endrer ikke planløsning. Rommet er bare omtrent 11-12 kvm, med 2 dører og 1 vindu.... Så det er ikke mye som kan gjøres annerledes. Jeg kommer ikke til å bli den kunden som bruker mest penger på kjøkkenskap, for å si det forsiktig. Jeg er litt redd for at de som tegner blir sure når jeg ikke har noen større jobb til de. 4 hours ago, AnonymBruker said: Ikea. 3. kjøkken fra de nå og utrolig mange kule løsninger som enkelt kan byttes etter behov. Du kan gå for 80cm overskap med gesimslist under og foring over kanskje? Det gir et pent resultat. Anonymkode: 7cc5f...edf IKEA har virkelig mange løsninger med underskap og skuffer. Jeg skal gå for det, tenker jeg. Jeg så et eksempel hvor de flyttet overskapene høyere opp, og hadde en hylle under overskapene med ting og tang. Denne hylla var bare 20 cm dyp, så det blir ikke så ruvende. Ulempen med åpne hyller er støv, men er det er jo raskt å tørke over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #20 Del Skrevet 2. august 2023 ops2 skrev (På 28.7.2023 den 14.50): Jeg tenkte at jeg kunne bestille tegnetime, men jeg føler det er litt kleint når jeg skal bare ha 5 underskap og 7 overskap. …. Jeg kommer ikke til å bli den kunden som bruker mest penger på kjøkkenskap, for å si det forsiktig. Jeg er litt redd for at de som tegner blir sure når jeg ikke har noen større jobb til de. IKEA har virkelig mange løsninger med underskap og skuffer. Jeg skal gå for det, tenker jeg. Tidligere kjøkkenselger for IKEA gjennom 8 år her, og jeg kan love deg at de ansatte ikke blir sure bare fordi du skal ha 5 underskap og 7 overskap vi hadde stadig vekk kunder som booket time for å kun tegne en kjøkkenøy eller vaskerom (3-5 stammer), så det er vi vant til lykke til med nytt kjøkken, tror nok du blir fornøyd om du velger ikea Anonymkode: 2f7a6...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå