AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Etter å ha reist gjennom Europa noen uker, har jeg dessverre lagt merke til hvor usikker og tilbaketrukket mannen er blitt. Han tør ikke snakke med folk, han går bak meg, han er usikker i trafikken, og mye mer. F.eks hvis vi skal spise et sted, er det jeg som må be om bord, jeg må bestille, jeg må be om regningen. Jeg har tvunget han ved et par anledninger, og da stotrer han, tør ikke se kelneren i øynene, snakker lavt. Hele han lyser at han er mega usikker. Jeg syns jo litt synd på han, og hopper da inn og hjelper. Det gjør han dessverre enda mer usikker, og neste gang nekter han å bestille. Han vil ikke innrømme denne usikkerheten, og hvis jeg prøver å snakke med han om det, blir han sint på meg. Han klikker. Alt dette er så dumt. Jeg prøver å la han ta plass selv, men i går f.eks, ble vi sittende i en time før han turte å be om regningen på restauranten, og selv da ble det ingenting ut av. Kelner skjønte ikke hva han ville, så jeg måtte hjelpe til. Igjen. I tillegg er det fryktelig usexy. Jeg merker jeg ser mer og mer ned på han. Han imponerer meg ikke, han er en trist liten, usikker mann. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 720b4...004 1 2 1
Carrot Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Har du tenkt over hva det skyldes at du legger merke til dette nå? Kanskje han rett og slett ikke har endret seg men at omstendighetene har? Og at ditt reaksjonsmønster påvirker han i negativ retning? Når noen først legger merke til og forsøker gjøre et poeng ut av noe de mener er negativt hos andre er det som regel en spiral som starter om man ikke er ekstremt oppmerksom på hvordan man både ordlegger seg, eget ansiktsutrykk, korppsholdning osv osv.. Kanskje er han ikke ekstremt usikker på hjemmebane men nå som dere er i ukjent område kommer det frem at han ikke trives i disse omgivelsene like godt som hjemme? 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): Har du tenkt over hva det skyldes at du legger merke til dette nå? Kanskje han rett og slett ikke har endret seg men at omstendighetene har? Og at ditt reaksjonsmønster påvirker han i negativ retning? Når noen først legger merke til og forsøker gjøre et poeng ut av noe de mener er negativt hos andre er det som regel en spiral som starter om man ikke er ekstremt oppmerksom på hvordan man både ordlegger seg, eget ansiktsutrykk, korppsholdning osv osv.. Kanskje er han ikke ekstremt usikker på hjemmebane men nå som dere er i ukjent område kommer det frem at han ikke trives i disse omgivelsene like godt som hjemme? Jeg har tenkt på det ja. Men han sier han elsker å være på tur, utforske nye steder, men uten meg sitter han kun på en stol og ser på telefonen sin. Ts Anonymkode: 720b4...004
norw Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Hvordan du prøvde å ta det opp er litt vesentlig. Lett å tråkke feil, men dette er jo uansett et problem i en eller annen grad, at han er så forsiktig, redd etc. Han vet det selv, og hvis du tok det opp på litt feil måte er det ikke overraskende om han glefser tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Når du mister respekten for en kjæreste, mister du også kjærestefølelsene. Er ikke akkurat en alfa du har funnet deg. Anonymkode: 9ead9...73b 2 2
Carrot Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tenkt på det ja. Men han sier han elsker å være på tur, utforske nye steder, men uten meg sitter han kun på en stol og ser på telefonen sin. Ts Anonymkode: 720b4...004 Kanskje han sier det siden han vet du liker dettte og han liker deg? 7
PITTY Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 Noen vil i alle fall ha ham. Du som kvinne må gjerne like barske alfahanner med overdreven selvtillit og som evt. tar uendelig mye plass i rommet. Jeg er mann og har altfor mange kompiser rundt meg av nettopp den krevende typen. Jeg hadde mest sannsynlig sett på typen din som et verdifullt bekjentskap. 13 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 PITTY skrev (2 minutter siden): Noen vil i alle fall ha ham. Du som kvinne må gjerne like barske alfahanner med overdreven selvtillit og som evt. tar uendelig mye plass i rommet. Jeg er mann og har altfor mange kompiser rundt meg av nettopp den krevende typen. Jeg hadde mest sannsynlig sett på typen din som et verdifullt bekjentskap. Det er en mellomting mellom brautende, plasskrevende typer og mannen til TS. Ingen av delene er spesielt attraktivt, men spesielt ikke førstnevnte. Anonymkode: d7171...673 11 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 Din atferd er kanskje dominerende uten at du har tenkt over det og det kan ha påvirket ham negativt over tid slik at han ikke har fått nok trening i å ordne opp selv. Hvis dere hadde vært oppi åra kunne det skyldtes hjernesykdom, men når du bruker uttrykk som «usexy» tenker jeg at det ikke er en årsak. Anonymkode: 4b2f7...b07 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Skrevet 28. juli 2023 Av en eller annen grunn opplever mannen din dårlig selvfølelse. Har det skjedd noe som kan gjøre at han føler seg sånn? Pleier du å kommentere hvis han ikke får noe til, eller ikke tar nok plass? Jeg tror uansett du velger veldig feil strategi. Prøv å bygge han opp istedenfor å dra han enda lenger ned. Skryt av ham, fortell han hvor flott og flink han er. Når han tør å ta plass bør du være veldig positiv. Etter hvert vil selvfølelsen hans sannsynligvis bedre seg, og da vil han nok bli tøffere. Anonymkode: 81d25...75e 10 2 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Skrevet 28. juli 2023 Kan det ha skjedd noe i livet hans (ikke nødvendigvis med deres relasjon) som kan ha ført til at han blir gradvis mere og mere usikker? Hvordan har han det på jobb? Har det skjedd noe i kompisgjengen? Det kan være en begynnende depresjon som bør tas på alvor. Har du virkelig pratet med han om det, spurt hvordan han egentlig har det? Kan det være noe med deres relasjon? Anonymkode: 139d4...93f 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 Klassisk mHEN tilfelle, mange av de. En dårlig blanding av mann og HEN. Anonymkode: 30013...693
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan det ha skjedd noe i livet hans (ikke nødvendigvis med deres relasjon) som kan ha ført til at han blir gradvis mere og mere usikker? Hvordan har han det på jobb? Har det skjedd noe i kompisgjengen? Det kan være en begynnende depresjon som bør tas på alvor. Har du virkelig pratet med han om det, spurt hvordan han egentlig har det? Kan det være noe med deres relasjon? Anonymkode: 139d4...93f Du sier noe der, noe jeg har tenkt på. Han misbrukes på jobb. Sjefen hans er slem med han, han snakker nedlatende og utnytter han. Jeg har bedt han ta et skikkelig oppgjør med sjefen mange ganger, men han gjør det aldri. Tvert imot fortsetter han å jobbe ekstra, ofte uten betaling under verre og verre forhold. Jeg gjør så godt jeg kan i å backe han opp, men han mener jeg maser. Han blir mer og mer en skygge av selv selv og jeg mister mer og mer respekten. Det er usexy å være så «liten» og, unnskyld uttrykket, ynkelig. Ts Anonymkode: 720b4...004 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 Det verste er egentlig at han klikker når du prøver å snakke med han om det. Det er så barnslig. Anonymkode: 0c414...825 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det verste er egentlig at han klikker når du prøver å snakke med han om det. Det er så barnslig. Anonymkode: 0c414...825 Han vet jo alt dette selv, og det blir helt feil for han når jeg prøver å ta det opp. Det er et ikke-tema. Så da går jeg rundt her da, og ikke vet hvordan gripe det an. Ts Anonymkode: 720b4...004
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du sier noe der, noe jeg har tenkt på. Han misbrukes på jobb. Sjefen hans er slem med han, han snakker nedlatende og utnytter han. Jeg har bedt han ta et skikkelig oppgjør med sjefen mange ganger, men han gjør det aldri. Tvert imot fortsetter han å jobbe ekstra, ofte uten betaling under verre og verre forhold. Jeg gjør så godt jeg kan i å backe han opp, men han mener jeg maser. Han blir mer og mer en skygge av selv selv og jeg mister mer og mer respekten. Det er usexy å være så «liten» og, unnskyld uttrykket, ynkelig. Ts Anonymkode: 720b4...004 Men hvis han er så konfliktsky og usikker av seg, er det ikke bedre å foreslå å ta kontakt med f.eks. verneombudet? Eller rett og slett skifte jobb, slik som mange av oss som har hatt et utfordrende arbeidsmiljø har måtte gjort. Det er jo veldig mulig at han trives mye mer i eget skinn og blir mer selvsikker om han bytter miljø istedenfor å prøve å "vinne" mot en sjef på sjefens egen arbeidsplass Blir man omtrent mobbet der man tilbringer 8t hver dag fem dager i uka så er det ikke rart at man blir litt puslete og usikker Anonymkode: 4f6a3...423 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvis han er så konfliktsky og usikker av seg, er det ikke bedre å foreslå å ta kontakt med f.eks. verneombudet? Eller rett og slett skifte jobb, slik som mange av oss som har hatt et utfordrende arbeidsmiljø har måtte gjort. Det er jo veldig mulig at han trives mye mer i eget skinn og blir mer selvsikker om han bytter miljø istedenfor å prøve å "vinne" mot en sjef på sjefens egen arbeidsplass Blir man omtrent mobbet der man tilbringer 8t hver dag fem dager i uka så er det ikke rart at man blir litt puslete og usikker Anonymkode: 4f6a3...423 Selvfølgelig har jeg foreslått alt det. Jeg har foreslått alt. I verste fall si opp så får vi klare oss en stund på bare min inntekt. Men nei. Ingenting skjer. Ingenting. Ts Anonymkode: 720b4...004 2
Gjest diddums Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Han vet jo alt dette selv, og det blir helt feil for han når jeg prøver å ta det opp. Det er et ikke-tema. Så da går jeg rundt her da, og ikke vet hvordan gripe det an. Ts Anonymkode: 720b4...004 Men du må også få ta opp hvordan dette påvirker deg, og deres relasjon. Uten at han klikker.
PITTY Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en mellomting mellom brautende, plasskrevende typer og mannen til TS. Ingen av delene er spesielt attraktivt, men spesielt ikke førstnevnte. Anonymkode: d7171...673 For mange kvinner vil jeg jo da si; lykke til med å finne de 4% menn som er akkurat passe...
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #20 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det verste er egentlig at han klikker når du prøver å snakke med han om det. Det er så barnslig. Anonymkode: 0c414...825 Det er ingen skånsom måte å si til en mann at «du er ikke mann nok». At han da blir sint viser vel at det er grenser for hva han finner seg i? Anonymkode: 4f7a1...ba3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå