AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Del Skrevet 28. juli 2023 Siste 1,5 uka har jeg veid og registrert mat og drikke på lifesum. Har holdt meg mellom 1400 og 1800 kcal pr dag. Her er jeg helt sikker på at det er rett. I tillegg har jeg trent lett styrke (absolutt ikke nok til å bygge muskler, mer vedlikehold nå i varmen) og gått tur de andre dagene. I følge fitbit har jeg har jeg forbrent mellom 2500 og 3500 kcal pr dag. Vet dette blir antagelser da fitbit estimerer ut fra høyde, vekt og aktivitet. Den vet jo ikke det faktiske forbrenningen min. Gikk så spent på velta i dag og var sikker på at nå måtte jeg ha gått ned. Er jo vanlig første uka. Men 😱 hadde gått opp 0,2 kg. Hvordan er det mulig? Anonymkode: ec8c6...d2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 28. juli 2023 #2 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Siste 1,5 uka har jeg veid og registrert mat og drikke på lifesum. Har holdt meg mellom 1400 og 1800 kcal pr dag. Her er jeg helt sikker på at det er rett. I tillegg har jeg trent lett styrke (absolutt ikke nok til å bygge muskler, mer vedlikehold nå i varmen) og gått tur de andre dagene. I følge fitbit har jeg har jeg forbrent mellom 2500 og 3500 kcal pr dag. Vet dette blir antagelser da fitbit estimerer ut fra høyde, vekt og aktivitet. Den vet jo ikke det faktiske forbrenningen min. Gikk så spent på velta i dag og var sikker på at nå måtte jeg ha gått ned. Er jo vanlig første uka. Men 😱 hadde gått opp 0,2 kg. Hvordan er det mulig? Anonymkode: ec8c6...d2b Kommer jo litt an på når på døgnet du veier deg. Det kan jo variere en dek del i løpet av en dag.Best å gjøre det til samme tid hver dag, helst på morran . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Del Skrevet 28. juli 2023 Lurven skrev (Akkurat nå): Kommer jo litt an på når på døgnet du veier deg. Det kan jo variere en dek del i løpet av en dag.Best å gjøre det til samme tid hver dag, helst på morran . Veid til samme tid begge gangene Anonymkode: ec8c6...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Del Skrevet 28. juli 2023 200g er det samme som 1 glass vann, har ingenting å si Anonymkode: fa79c...224 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 200g er det samme som 1 glass vann, har ingenting å si Anonymkode: fa79c...224 Joda, ser den. Men hadde forventa minimum 0,5 ned. Helst 1kg ned. Anonymkode: ec8c6...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Del Skrevet 28. juli 2023 1. spist noe salt? I så fall kan det være vann. 2. Har du eller skal du ha mensen? Kan være vann. 3. Ligger du litt.. bakpå med avføring? Kan også være dette. Hvis ingen av de over, så må det være noe feil ved beregningene du gjør. Anonymkode: ab12a...883 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Del Skrevet 28. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: 1. spist noe salt? I så fall kan det være vann. 2. Har du eller skal du ha mensen? Kan være vann. 3. Ligger du litt.. bakpå med avføring? Kan også være dette. Hvis ingen av de over, så må det være noe feil ved beregningene du gjør. Anonymkode: ab12a...883 Edit: Man kan også få litt vannopphopning hvis man spiser mye fet mat også. Anonymkode: ab12a...883 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Del Skrevet 28. juli 2023 For det første er jeg ganske sikker på at du ikke har forbrent så mye som fitbiten din sier. Utover det så tror jeg at det er vannvekt. Enten på grunn av noe du har spist, hormonelt eller pga styrketreningen. Anonymkode: 5b129...3a7 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Siste 1,5 uka har jeg veid og registrert mat og drikke på lifesum. Har holdt meg mellom 1400 og 1800 kcal pr dag. Her er jeg helt sikker på at det er rett. I tillegg har jeg trent lett styrke (absolutt ikke nok til å bygge muskler, mer vedlikehold nå i varmen) og gått tur de andre dagene. I følge fitbit har jeg har jeg forbrent mellom 2500 og 3500 kcal pr dag. Vet dette blir antagelser da fitbit estimerer ut fra høyde, vekt og aktivitet. Den vet jo ikke det faktiske forbrenningen min. Gikk så spent på velta i dag og var sikker på at nå måtte jeg ha gått ned. Er jo vanlig første uka. Men 😱 hadde gått opp 0,2 kg. Hvordan er det mulig? Anonymkode: ec8c6...d2b Nå kommer det an på hvor høy du er og hvor mye du veier i utgangspunktet, men 1400-1800 kalorier per dag er hva jeg trenger for vedlikehold på mine 60kg, og fitbit'en overdriver veeeldig.... på en normal gåtur på 5km forbrenner man kun ca 200 kalorier.... Anonymkode: 2ed01...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Del Skrevet 28. juli 2023 Du kan ta midjemål i stedet for å veie deg. Anonymkode: 270a1...6cc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Del Skrevet 28. juli 2023 PCOS? De som har denne diagnosen sliter ofte med å gå ned i vekt, og det går mye tregere enn hos andre, med samme kaloriinntak/aktivitetsnivå. Anonymkode: cb0e8...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #12 Del Skrevet 28. juli 2023 Er du vant med å trene som du gjør? For om det er uvant kan det binde vann i kroppen. Karbohydrater og salt gjør det samme. Spiser jeg pasta og saltet popcorn eksploderer jeg i vekt selv om jeg er innafor kalorimessig:p Og den fitbiten høres ikke pålitelig ut😅 Så gi det litt tid:) og vei deg alltid på morgenen, etter toalettbesøk, før mat& drikke. Gir det mest pålitelige svaret vil jeg si, og selv det er ikke veldig pålitelig 😆 Anonymkode: 6ed2e...6a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Del Skrevet 28. juli 2023 Om jeg er inaktiv i lengre perioder og begynner å trene igjen så "legger jeg på meg" 1-2 kg i vannvekt de første ukene, så i så fall er det ikke rart i det hele tatt om du har gått opp noen hundre gram. Klokka di er nok heller ikke helt riktig. Jeg ville holdt meg til det du holder på med i 2,5 uker til og veid meg én dag i uka til samme tidspunkt. Da ser du fort om du går ned, vedlikeholder, eller går opp Anonymkode: e994e...91e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #14 Del Skrevet 28. juli 2023 Gi det en uke til Anonymkode: 658ec...661 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Del Skrevet 28. juli 2023 Dette innlegget er dessverre et perfekt eksempel på hvorfor du aldri kommer til å lykkes med vektreduksjon i lengden. Grunnleggende forståelse for hvordan ting fungerer, metode og en utålmodighet som bunner i ren uvitenhet er en dårlig kombinasjon. Anonymkode: 786cc...af7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Del Skrevet 28. juli 2023 Du må ha tålmodighet og ikke gi opp. Det meste av vektreduksjon ligger i mat og kosthold. Å trene/mosjonere er selvsagt bra for den generelle helsa, men det meste sitter i mat og i hodet. Jeg har gått ned 11 kilo siden midten av april. Jeg går litt turer og sånt, men det er mat og ikke minst matmengde som jeg har måttet jobbe med. I begynnelsen gikk det trått og noen uker har ikke vekta rikket seg. Skal jeg ha mensen, inntatt mye væske, treg mage osv. så har vekta vist litt mer enn hva den gjorde sist. Og så har den plutselig igjen gjort et byks nedover igjen. Jeg teller ikke kalorier og sånn. Jeg prøver å spise sunt, spise mindre, ikke snope og snackse på kveldene, og så har jeg delmål. Første delmål er å passe inn i en bukse jeg ikke har brukt siden 2011. Den passet jeg inn i i juli. Neste mål er et olaskjørt jeg ikke har brukt siden 2007. Håper å passe inn i det iløpet av september. På den måten blir det gøy og jeg konkurrerer med "mitt gamle jeg" Ikke gi opp. Det kommer noen humper i veien. Men skal du ha varig og god vektnedgang så må du ta tiden til hjelp. Og den tiden har du. Husk: Jevnt og trutt, og for hver uke man iallfall ikke går opp er en gevinst i seg selv. Etterhvert vil du se at vekta går nedover. Lykke til 🥰 Anonymkode: 56818...35f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Del Skrevet 28. juli 2023 0.2 kg? Du har ikke bæsjet den dagen Anonymkode: dad53...9e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Del Skrevet 28. juli 2023 Når du trener styrke så fylles glykogenlagrene opp og kroppen holder på vann. Gi det noen uker så bør det begynne å gå nedover på vekt og cm Anonymkode: 6ea3c...d90 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #19 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette innlegget er dessverre et perfekt eksempel på hvorfor du aldri kommer til å lykkes med vektreduksjon i lengden. Grunnleggende forståelse for hvordan ting fungerer, metode og en utålmodighet som bunner i ren uvitenhet er en dårlig kombinasjon. Anonymkode: 786cc...af7 Kanskje det vil være mer til hjelp for TS om du forteller og forklarer det grunnleggende? Å kun påpeke at hun mangler dette vil verken gi henne økt kunnskap eller økt forståelse slik at hun kan lykkes Anonymkode: 56818...35f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #20 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nå kommer det an på hvor høy du er og hvor mye du veier i utgangspunktet, men 1400-1800 kalorier per dag er hva jeg trenger for vedlikehold på mine 60kg, og fitbit'en overdriver veeeldig.... på en normal gåtur på 5km forbrenner man kun ca 200 kalorier.... Anonymkode: 2ed01...654 Fitbiten er nok ikke helt til å stole på, klar over det. Men tenker den gir en viss pekepinn. Lifesum sier jeg skal gå ned 0,5 kg i uka om jeg ligger på 1700 kcal uten å legge til ekstra aktivitet. Det skulle stemme godt med at fitbit sier jeg skal holde vekta mex 2300 kcal. Anonymkode: ec8c6...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå