Gå til innhold

Budsjett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her nå og tenker igjennom alt av penger som må ut denne ene dagen. Blir litt svett nå.

Vi er ikke mange gjester, 40-50 men det koster 950 per pers. Dette blir jo fort dyrt. Det er inkludert lokale, 3-retter, servitører og fri bar.

Så er det

Fotograf-8000,-

Kjole m/tilbehør ca. 15-20000,-

Leie av dress 3000,-

Leie av bil- 3000,-

Leie av band- ca 6000,-

Bryllupsreise 27000+lommepenger.

Frisør-3-4000,-

Div. egenpleie før bryllupet- 2-3000,- (av meg og samboer)

Blomster-2000,-

Vielsen(humanetisk f.) ca.1500,-

Bordkort, innvitasjoner, takkekort o.s.v. Pris ?

Nei nå må jeg slutte, har nok glemt halvparten.

Hvor mye kommer deres bryllup på?

Noen gode sparetips? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg sitter her nå og tenker igjennom alt av penger som må ut denne ene dagen. Blir litt svett nå.

Vi er ikke mange gjester, 40-50 men det koster 950 per pers. Dette blir jo fort dyrt. Det er inkludert lokale, 3-retter, servitører og fri bar.

Så er det

Fotograf-8000,-

Leie av dress 3000,-

Leie av bil- 3000,-

Leie av band- ca 6000,-

Frisør-3-4000,-

Blomster-2000,-

Noen gode sparetips? ;)

Er frisør så dyrt?

Er egenpleier nødvendig?

Selv ville jeg glatt droppet bryllupsreise, jeg har aldri forstått poenget, men det er meg... ;)

Skrevet

Må dere leie bil? Hva med å spørre om noen i vennekretsen til dere selv eller deres foreldre, som har en pen og stor bil (mercedes, audi etc) vil gjøre dere den tjenesten å være sjåfør? Da kan man jo betale med en god rødvin ;)

Forstår godt at man vil ta bilder hos en proffesjonell fotograf, men hva med å ta kun noen få bilder (brudeparet med og uten forlovere) for så og la noen andre ta bilder/filme i kirka og under middagen? Spør venner og bekjente her også. Uansett er det mange som vil ta bilder i selve brylluppet og dere kan jo spørre om å få kopiere idisse også i etterkant.

Bordkort og invitasjoner: lag de selv. Klart at dette også vil koste noen kroner, men det enkle er ofte penest og da trenger det ikke bli så uoverkommelig. Ta en titt på ulike hobbyforretninger angående materiale og biblioteket for bøker med ideer.

Bryllupsreise koster. Men hva med å ta den noen måneder etter i stedet for dagen etter? Da fordeler dere noen av kostnadene litt utover. Tenk også om dere kan spare litt penger på å reise utenom høysesongen. Mye kan spares om dere venter til etter at skoleferien er over. Om det er sol og varme dere ønsker, er det jo det mange steder på jorden selv om det er høst eller vinter her hjemme.

Gjest gjesten- igjen
Skrevet

En ting til som jeg glemte. Om du har muligheten til å ta en tur til Danmark, kan det være en halvering i prisen på kjole. En kjole til 10 000 her på berget, er det ofte bare 5000 i København. Med den lave valutakursen på svenske kroner, vil jeg heller ikke se bort fra den muligheten at en tur over den grensa også kan være lønnsomt.

Lykke til :-)

Skrevet
jeg har aldri forstått poenget, men det er meg... ;)

:overrasket:

forstår ikke poenget?... hmmm.. :klø:

men ja, det er jo en grei måte å spare penger på ;)

Skrevet

Bryllupsreisen er uaktuell og droppe. Både samboer og jeg syns det er viktig å få litt tid for oss selv etter bryllupet. Spesiellt nå som vi har en liten sønn(som er 2 år når vi gifter oss)

Syns det er litt kjipt å måtte dra på jobben mandagen etter liksom..

Bil må vi nok få ordnet på annet hvis, det bør jo være noen vi kjenner som har en stilig en..

Frisør, tja, jeg har velldig lyst til å skjøte på håret og det koster minimum 3000,-

Egenpleie.. tenker på manikyr og spraytan for å slippe solarium. Neglene kan jeg kansje få en venninne til å ta..

Det med Danmark og kjole har jeg tenkt mye på. Jeg har nok tatt i veldig på kjolebudsjettet, men det er fordi jeg vil at denne skal være perfekt å da er det kjedelig å måtte " ta til takke med noe" Men jeg skal i hovedsak lete etter en som koster 5-10000.

Det med fotografen. Jeg har sjekka litt rundt og det var den eneste prisen de hadde. Det er kun fotografering i studio og album. Svinepriser spør du meg.

Vi kunne også ta kjærestebilder i forkant og ha til innbydelse og slike ting, det kostet 500 +++

Uff, jeg har liksom ikke funnet noe å kutte i. Jeg er litt kravstor til denne dagen dessverre.

Skal dere ha live-band?

Hvor mye koster de isåfall? jeg var i bryllup i helgen å det bandet kosta 10000!! Men vi kunne få det til 6000,- utenfor byrået.. Fyttikatta..

Skrevet

Vi har fått pris på fotograf til kr. 5200.-, dette inkluderer 2 timers fotografering, 100 digitale bilder på cd og utvalgte bilder i album. Dette er hos en fotograf som er tilknyttet elitefoto-kjeden.

Sikker på at du ikke får en bedre pris et annet sted?

Ellers så forstår jeg ABSOLUTT vitsen med brylupsreise, så den ville ikke jeg kuttet på i alle fall. Dere kan jo ønske dere bidrag i bryllupsgave?

Ville kanskje heller kuttet litt på frisør og egenpleie ja, hva med å spørre lærlinger? De er jo kjempebillige, har læreren med seg hele tiden, og er ofte litt mer oppfinnsomme enn de som har arbeidet noen år. Du kan jo forhøre deg...

Skrevet

Budsjettet var ikke så lett å få til å gå opp i starten, men så fant vi ut av hva vi ønsket å prioritere - og hvilke områder som da måtte vike for å få til dette. Vi ønsket å ha mange gjester (90) til middag, og har dermed vært nødt til å kutte andre steder - likevel kommer bryllupet på tilsammen 70.000 (som jeg nå etterhvert ikke synes er så verst :overrasket: hvem hadde trodd at jeg skulle komme dit!), men da er ikke bryllupsreisen inkludert - der regner vi med å bruke 25.000 på reise/hotell, og så kommer "oppholdet" i tillegg :sjenert: Vi har valgt rimelige løsninger i forhold til mat og drikke, skal låne en flott (men vanlig bil) av en vi kjenner for å bringe oss til lokalet, får venner og kjente til å spille i bryllupet i stedet for å leie band (eller man kan ha masse flott musikk + dj), noen vi kjenner skal ta bildene og filme + ber gjestene ta masse digitalbilder og sende dem til oss i etterkant (blir selvsagt ikke den samme kvaliteten som hos fotograf selvsagt, men vi synes det er godt nok i forhold til pris), ønsker oss tilskudd til bryllupsreisen i gave fra gjestene, og kjøper kjole i Danmark (Ps: København er gjerne like dyrt som hjemme på mange merker - mens f.eks sør-jylland er rimelig, prøv Askepot-Valentino). Bordkort lager jeg enkelt av nydelige skjell fra en sydentur, invitasjoner/takkekort lager vi selv, og bestiller bilder til takkekort på nett. Hmm... var det noe mer da?

Skrevet

Hmm...

Hadde ditt budsjett vært mitt budsjett, ville jeg nok gjort noen forandringer ja. Jeg ville aldri brukt 8000 kroner på fotograf. Vår koster max 2000. Bilder utenfor kirka og slikt kan alle andre ta gratis. Jeg ville heller aldri brukt 3000 på frisør. Vil du skjøte på håret kan jeg til en viss grad forstå det, men jeg synes fremdeles det er for mye. Egenpleien hadde jeg elegant hoppet over. Bryllupsreise er viktig, den ville jeg latt stå. Bil er også dumt å kaste vekk penger på. Du kjenner vel noen som har en pen bil som går an å bruke? Alt bilen skal brukes til er å transportere dere fra kirken...det blir noen dyre minutter det. Så har du kjolen. Jeg fikk tak i min drømmekjole (som jeg faktisk fant før jeg møtte mannen) brukt en gang til 5500 kroner. Og jeg kan jo selge den igjen om jeg vil det, så jeg går nesten i null på den.

Værsågod, der har du 25 000 kroner ;)

Men det er jo klart, det er din dag og du som bestemmer hvordan du vil ha det. Vil du bruke penger på fotograf og bil må du jo få lov til det. Men da må du bare henge i og spare! :)

Skrevet

Det går veldig fint an å bruke MYE mindre enn 27 000 ++ på bryllupsreise uten at du behøver å dra tilbake på jobb mandagen etter. Det er også mulig å få kjole og tilbehør til halve prisen av det du har regnet med.

Skrevet

Så er det

Fotograf-8000,-

det kan du nok få billigere. 4000-5000kr er det mange som betaler

jeg fikk min for 5000kr med tilbehør (slør og underskjørt) men dette var i utlandet.. men det er greit å regne ekstra med kjole.. så man ikke går glipp av drømmekjolen

Leie av dress 3000,-

Hvor fin dress skal han ha? Skal han bare ha en enkel dress så kan du kjøpe til samme pris eller mindere enn det.

(men summen blir nok den samme.. men da sitter dere igjen med den ti annet bruk senere)

Leie av bil- 3000,-

Er det ikke noen dere kjenner som har en fin bil da?

Leie av band- ca 6000,-

Jeg hadde nok satset på cd-spiller (med en som var ansvarlig for musikken)

penger spart

(her skal jeg ikke si så mye, da mitt budsjett er høyere enn det)

Frisør-3-4000,-

Hvordan type hår har du? Er det veldig tynt? IKKE sett på hår. Da blir det ødelagt. Har selv lyst til å gjøre det.. men har ei vennine som jobber som frisør. Hun anbefalte meg ikke å gjøre det. da hodebunnen min ville bli ødelagt pga av at det ble for tungt for håret mitt. Sats heller på låshår.. og kanskje du har halvert prisen.

Er dette helt nødvendig=

Blomster-2000,-

Noen gode sparetips? ;)

og vips har du masse penger spart

Skrevet

Vi hadde også HEF vielse og brukte ca 70.000,- på bryllupet.

Ca 40 gjester:

kuvertpris: 1000,-

Fotograf 2500,-

Kjole m/tilbehør ca. 4000,-

Leie av dress 1950,- (det kostet leie av sjakett i sommer på brudesalong i Oslo)

Leie av bil- tre\ngte ikke da vi hadde vielsen på samme sted som festen. Anbefales!

Leie av band- Vi hadde laget spillelister på PC og hadde mye variert musikk hele kvelden. Vi var på hotell og hadde musikk i baren (trengte bare ta med PC)

Bryllupsreise droppet vi, da vi hadde en tur uten barn en måned i forkant av bryllupet

Frisør-1200,- betalte jeg for meg og forlover!! (Slå den.. Begge fikk flott satt opp håret))

Div. egenpleie før bryllupet (manikyr) 600,-

Blomster-2000,- (det hadde vi også. Det var bukett og alt til festlokalet inkl.. Mestergrønn)

Bordkort, innvitasjoner, takkekort o.s.v. Fikk vi ordnet kostnadsfritt gjennom gode kontakter..

HEF vielsen vi hadde var utrolig flott! Vi hadde vielse ute og det var en opplevelse..

Lykke til!

Skrevet

Jeg har desverre ikke noen sparetips å komme med, da vi brukte sinnsykt mye penger på vårt bryllup også. Jeg var også kravstor som du sier, og kun det beste var godt nok. Nå var vi i den situasjonen at vi kunne ha et bryllup som kostet mye, men dersom dere ikke kan det, så kan du følge rådene du har fått oventil og spare en del.

Når det gjelder håret, så betalte jeg faktisk 3000 kun for oppsett og prøvetime, nå må jeg si at jeg har tykt hår, men hun brukte i underkant av 2 timer på å sminke meg og sette opp håret. Så ja, frisøren er svinedyrt, og her jeg holder til kunne jeg ikke fått det billigere heller.

Skrevet

Tusen takk for masse bra svar.Dere har gitt meg endel å tenke på her. Har ikke kommet så langt at jeg vet hva alt koster ennå. Men av erfaring blir ting stort sett dyrere enn jeg først tenkte :roll:

Jeg har for alvor begynt å planlegge nå. Også er det vel litt bryllupsnerver på vei også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...