Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har ei vennine jeg har kjent i noen år nå, jeg er en person som er veldig sosial av meg og som ofte spørr om å møtes/finne på noe. Hun er også veldig sosial av seg, men ser ut for at det helst er med andre enn meg. Legger aldri ut noe på sosiale medier når vi er sammen heller, men legger alltid ut av andre…
Jeg har mer eller mindre under hele vennskapet følt at hun ikke har tatt iniativ tilbake, i såfall svært sjeldent. Men vi har møttes støtt og stadig på mitt iniativ, fordi at jeg er veldig gla i henne og ønsker å ha kontakt.  Jeg er også en person som liker å kjøpe gaver og har ofte med meg noe når jeg drar på besøk (bor et stykke unna hverandre). Inviterte henne i bursdagen min og da hadde hun vært å kjøpt gave med rød pris/halv pris, ikke noe galt med det men jeg vet at hun har godt med penger og jeg kjøper alltid dyre gaver til henne. Her forleden dro jeg på besøk til henne og satt i noen timer da det er et stykke å kjøre dit og det var lenge siden vi hadde møttes sist. Hun og mannen lagde seg middag når han kom hjem fra jobb, men jeg fikk ikke tilbud om å spise sammen med dem (satt å så på at de spiste) og helt ærlig virket det som at hun kjedet seg når jeg var der - følte hun satt å venta på at jeg skulle dra hjem. 
Hva tenker dere? Ser dere de samme tegna som meg? At hun egentlig ikke ønsker å være sammen med meg? 

Anonymkode: 42915...347

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Legger aldri ut noe på sosiale medier når vi er sammen

Folk er forskjellige.. Det ville jeg sett på som noe positivt.

Det virker som at den yngre generasjonene er utrolig opptatt av sosiale medier... Det er ganske trist.

Anonymkode: 63ab3...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk er forskjellige.. Det ville jeg sett på som noe positivt.

Det virker som at *de yngre generasjonene er utrolig opptatt av sosiale medier... Det er ganske trist.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer du ofte rundt middagstid og blir for lenge? Hun virker lei siden hun ikke var høflig og tilbød deg mat. Hvorfor alle disse gavene? Det er ikke sikkert hun har råd. Gi henne litt pusterom! 

Anonymkode: dae74...cdc

Skrevet

Det kan jo være mange grunner for dette. Både bevisst og ubevisst.

Du høres kanskje ut som en overanalyserende og litt slitsom veninne med høye krav. Men jeg kjenner deg jo ikke. Kanskje ikke hun føler dere har den kjemien som du føler dere har. Eller kanskje hun ikke tenker over dette i det hele tatt, og at det bare er du som kommer henne i forkjøpet på initiativ hele tiden. Uansett..så er det jo egentlig bare veninnen din som kan svare på dette. Om du føler det er noe du hadde turt, hadde jo det beste vært å spørre henne på en pen måte. At du føler det alltid er du som tar initiativ og om det er noen spesiell grunn for at hun ikke tar så mye initiativ:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sosial med mange, men én sjalu venninne er sånn at fordi jeg var sosial med venninne 1 så tenker hun at jeg også kan være sosial men henne. Det hun ikke tenker over er at jeg er sosial med henne oftere enn noen andre.

La oss si jeg er sammen med denne sjalu venninnen 1.august. Så er jeg sosial med to ulike venninner uka etter. Da sier den sjalu venninnen at jeg jo er sosial med alle andre så da må jeg møte henne. Så er jeg sosial men to andre ulike venninner uken deretter igjen, da sier hun sjalue at jeg også må møte henne. Og sånn kan det foregå i en eller to måneder. Det vil si at jeg møter henne 6-8ganger så ofte som noen annen venninne fordi jeg møter de en gang hver andre måned og henne hver andre uke. Så at man er sosial med andre betyr ikke at hun er oftere sammen med enkelte andre enn med deg.

Hun sliter meg seriøst ut. Hun er kanskje den minst spennende å møte også... sier ikke at det gjelder deg.

Kan det være at du burde kutte litt ned på kontakten med henne? Kan det være at dere hadde hatt godt av å møtes sjeldnere? Du burde prøve, da ser du jo om det hjelper. Sånn det er nå så funker det jo ikke mellom dere lenger. Da kan avstand være gull verdt.

Og de gavegreiene hadde jeg bare slutta med. Det er ikke normalt. Ei heller vits eller miljøvennlig. Spesielt dyre gaver. Bare tull! Dessuten kan hun slite økonomisk uten at du vet det.

Anonymkode: 5164a...cb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun opplever deg som for intens?

Anonymkode: 38de4...d59

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei. Har ei vennine jeg har kjent i noen år nå, jeg er en person som er veldig sosial av meg og som ofte spørr om å møtes/finne på noe. Hun er også veldig sosial av seg, men ser ut for at det helst er med andre enn meg. Legger aldri ut noe på sosiale medier når vi er sammen heller, men legger alltid ut av andre…
Jeg har mer eller mindre under hele vennskapet følt at hun ikke har tatt iniativ tilbake, i såfall svært sjeldent. Men vi har møttes støtt og stadig på mitt iniativ, fordi at jeg er veldig gla i henne og ønsker å ha kontakt.  Jeg er også en person som liker å kjøpe gaver og har ofte med meg noe når jeg drar på besøk (bor et stykke unna hverandre). Inviterte henne i bursdagen min og da hadde hun vært å kjøpt gave med rød pris/halv pris, ikke noe galt med det men jeg vet at hun har godt med penger og jeg kjøper alltid dyre gaver til henne. Her forleden dro jeg på besøk til henne og satt i noen timer da det er et stykke å kjøre dit og det var lenge siden vi hadde møttes sist. Hun og mannen lagde seg middag når han kom hjem fra jobb, men jeg fikk ikke tilbud om å spise sammen med dem (satt å så på at de spiste) og helt ærlig virket det som at hun kjedet seg når jeg var der - følte hun satt å venta på at jeg skulle dra hjem. 
Hva tenker dere? Ser dere de samme tegna som meg? At hun egentlig ikke ønsker å være sammen med meg? 

Anonymkode: 42915...347

Dette gidder du ikke. Maken til oppførsel. Ingen respekt for deg. Plei andre venninner du, dessuten går det begge veier. Snakk om megge! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...