Gå til innhold

Jeg har blitt så usikker på eget utseende og kropp etter at mannen var utro

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet som undertøysmodell, har vært naturlig slank og aldri stresset med kalorier eller trening for å føle meg bra.

Har vært avslappet i intime situasjoner, og vært fornøyd med eget utseende selv om årene har gått.

Mine partnere har alltid likt mitt utseende, og det har også min nåværende mann gjort.

Sexlivet har vært veldig bra og jeg har trodd at vi har hatt det bra, selv etter 11 år.

Oppdager så at han har vært utro, og det kom som en bombe på meg.

Først tenkte jeg at siden jeg ønsker å fortsette, må jeg late som ting er bra igjen og fortsette med sex og kjærtegn, men så stoppet alt opp.

Jeg har blitt deprimert  og  veldig misfornøyd med kroppen min, ser bare komplekser og ser plutselig at jeg har blitt middelaldrende, tynnere hår, volumtap i ansiktet, rumpa henger, puppene som før stod rett ut henger mer, lårene har fått cellulitterog når vi har sex er jeg null kåt, får vondt i underlivet og det er sårt og tørt uansett hva jeg smører oppi der.

Hele kroppen demonstrerer mot fysisk intimitet, jeg synes han er ekkel og jeg vet ikke frem og tilbake på meg selv.

Fornuften min sier innerst inne at jeg ikke er stygg, at jeg fremdeles har en fin kropp, at jeg ikke ser gammel ut, men jeg har blitt så usikker at jeg ikke takler at min mann ser meg i undertøyet engang.

Ikke kan han være på badet når jeg dusjer heller.

Jeg har fått et elendig selvbilde 😥

Har sagt det til han, men han sier jeg må ta meg sammen.

Hvordan komme meg ovenpå igjen?

Anonymkode: bf536...f76

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du aldri hadde blitt eldre eller endret utseende, tror du dette ville ha forhindret hans utroskap? Nei? 

Finn den kvinne som ikke blir eldre eller får kroppslige forandringer med tiden.

Jeg synes det er ille hvordan du sliter etter utroskapen. Det er sikkert mye å rydde opp i her i ditt hode (før du evt kan rydde opp i forholdet). Jeg kan ikke engang si om det er en elendig eller en god ide å fortsette forholdet for det vet jeg ikke nok om. Det jeg kan si er at det er tydelig at du presser deg selv og at du ikke har det bra. Slik kan du ikke leve, for da vil noe kollapse til slutt. Kan du finne en terapeut eller lignende og snakke med? Du trenger å finne ut av egne tanker og følelser for å velge en vei videre i livet som er riktig for deg (kan godt hende det er sammen med mannen din, men per i dag klarer du ikke det heller på en sunn måte).

Anonymkode: a708f...4c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forlat han. Jobb med selvbilde ( psykolog)? Finn en ny mann. 

Anonymkode: 56d6d...25f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du aldri hadde blitt eldre eller endret utseende, tror du dette ville ha forhindret hans utroskap? Nei? 

Finn den kvinne som ikke blir eldre eller får kroppslige forandringer med tiden.

Jeg synes det er ille hvordan du sliter etter utroskapen. Det er sikkert mye å rydde opp i her i ditt hode (før du evt kan rydde opp i forholdet). Jeg kan ikke engang si om det er en elendig eller en god ide å fortsette forholdet for det vet jeg ikke nok om. Det jeg kan si er at det er tydelig at du presser deg selv og at du ikke har det bra. Slik kan du ikke leve, for da vil noe kollapse til slutt. Kan du finne en terapeut eller lignende og snakke med? Du trenger å finne ut av egne tanker og følelser for å velge en vei videre i livet som er riktig for deg (kan godt hende det er sammen med mannen din, men per i dag klarer du ikke det heller på en sunn måte).

Anonymkode: a708f...4c4

Ja du har helt rett.

Nå har jeg sagt til min mann at jeg har infeksjon i underlivet og ikke klarer sex, bare for å få slippe.

Han har alltid vært opptatt av at vi skal ha mest mulig sex, og at kvantiteten er viktigere enn kvaliteten.

Han maser/prøver seg på sex selv om jeg ikke orker nå, og det var også pga av hans daglige sexlyst at han var utro.

Jeg tror han er sexavhengig eller iallfall avhengig av at noen gir han mye oppmerksomhet.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forlat han. Jobb med selvbilde ( psykolog)? Finn en ny mann. 

Anonymkode: 56d6d...25f

Takler ikke at en mann ser på meg hverken med eller uten klær. Er nok ferdig med menn.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oppdager så at han har vært utro, og det kom som en bombe på meg...

Jeg har blitt deprimert  og  veldig misfornøyd med kroppen min...

Har sagt det til han, men han sier jeg må ta meg sammen...

Han må skjerpe seg.

Du trenger hjelp, ikke fordi din reaksjon er unormal men fordi du har det så vondt.

Anonymkode: 2beea...870

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han høres jo ikke ut som en bra mann i det hele tatt. Hvorfor vil du fortsette?

Anonymkode: 3d661...c64

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja du har helt rett.

Nå har jeg sagt til min mann at jeg har infeksjon i underlivet og ikke klarer sex, bare for å få slippe.

Han har alltid vært opptatt av at vi skal ha mest mulig sex, og at kvantiteten er viktigere enn kvaliteten.

Han maser/prøver seg på sex selv om jeg ikke orker nå, og det var også pga av hans daglige sexlyst at han var utro.

Jeg tror han er sexavhengig eller iallfall avhengig av at noen gir han mye oppmerksomhet.

Ts

Han er problemet,  ikke du. Avhengig av sex eller oppmerksomhet er hans problem, ikke ditt. Han er den som må ta seg sammen å bli voksen. 

Anonymkode: 7136f...093

AnonymBruker
Skrevet

Takler ikke at en mann ser på meg hverken med eller uten klær. Er nok ferdig med menn.

Ts

Nei og det er helt normalt og helt ok - men dersom du forlater ham (og det tror jeg er det lureste) så kan det jo allikevel hende at om et par år (eller 5, eller 10) så føler du deg klar for et nytt forhold - og om du aldri gjør det, så er det ok det også. Ikke press deg til sex fordi du føler du må, med en mann som ikke elsker deg og respekterer deg. 

Anonymkode: c3ed8...f85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du tror det er utseende alt går på? Han er garantert ikke utro pga kropp! 

Anonymkode: b5f53...b2d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm. Klart du er deprimert!
Virker som om du tenker at en flott kropp og masse sex er sikret et godt forhold, men nå viser det seg at det ikke har betydning i det hele tatt, men helt andre ting, som du da muligens har glemt å fokusere på. 

Dere kan jo ikke bare late som at utroskap ikke skjedde?! Det merker du jo nå. 
Forholdet deres er jo i praksis over. Så må dere velge om dere skal bygge et nytt forhold, eller avslutte.
Ville absolutt oppsøkt veiledning, parterapi, og med egne timer for din egen del for å finne veien videre.
Det er fullt mulig å bygge opp forholdet på nytt, men begge må ønske det, og begge må gjøre jobben som kreves. Og den har ingenting med kroppen din å gjøre, et forholdt er ikke bygget på kropp. Du må finne ut hva som gjør han lykkelig, og han må finne ut hva som gjør deg lykkelig, og begge må ønske å leve sammen.

Finn veiledning, eller avslutt forholdet og kom deg videre.

Selv har jeg en kjip kropp, alltid hatt mage som aldri blir flat, kritthvit/rosa, lett solbrent, ikke særlig høy og nei, kroppen min er sterk og god, har bært frem og født to barn nå også, funker akkurat som den skal. Men sånn etstisk neppe noen som ringer meg for modelloppdrag. Allikevel godt gift i mange år med mannen min, vi snakker mye sammen om hvordan vi kan ha det godt sammen. Vi har sex 1-2 ggr i mnd når vi føler for det, og stresser ikke med om det er mye eller lite eller what ever. Begge er happy med det. Tror ikke han er med meg for den lekre kroppen min altså. Allikevel tror jeg han har det bra, og har få grunner til å lete etter nærhet og samhold hos andre kvinner. Jeg ser han og setter pris på han hver dag, han ser meg og setter pris på meg hver dag, det er fine saker. Så det er et tips å ta med seg, forholdet ditt kan ikke baseres på hvordan kroppen din ser ut.

Anonymkode: dea95...bf0

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare alene det at du sliter sånn med deg selv etter hans utroskap og hans reaksjon på det er at "du må ta deg sammen"??

...hadde vært nok til at jeg hadde stukket. Det er ikke rettferdig, hvem faen er han til å bestemme når du er ferdig med noe eller ikke?

Du må forlate denne mannen og heller finne deg en som behandler deg bra. Du er mer enn god nok og jeg tror du vet at det som står i veien for at du skal føle deg bra nok igjen, er å kvitte seg med denne egoistiske slangen du er med nå. 

Anonymkode: 5eef7...d37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe med å få et godt selvbilde. Hvis man har et godt selvbilde, vet man at man er god nok i seg selv, uavhengig hva man oppnår, hvordan man ser ut eller hva andre tenker eller gjør. Man føler en verdi i å "være meg". 

Anonymkode: ca4c9...153

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så du tror det er utseende alt går på? Han er garantert ikke utro pga kropp! 

Anonymkode: b5f53...b2d

Nei det vet jeg, da han var utro med ei dame som er nesten dobbel så stor som meg.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har jobbet som undertøysmodell, har vært naturlig slank og aldri stresset med kalorier eller trening for å føle meg bra.

Har vært avslappet i intime situasjoner, og vært fornøyd med eget utseende selv om årene har gått.

Mine partnere har alltid likt mitt utseende, og det har også min nåværende mann gjort.

Sexlivet har vært veldig bra og jeg har trodd at vi har hatt det bra, selv etter 11 år.

Først tenkte jeg at siden jeg ønsker å fortsette, må jeg late som ting er bra igjen og fortsette med sex og kjærtegn, men så stoppet alt opp.

Jeg har blitt deprimert  og  veldig misfornøyd med kroppen min, ser bare komplekser og ser plutselig at jeg har blitt middelaldrende, tynnere hår, volumtap i ansiktet, rumpa henger, puppene som før stod rett ut henger mer, lårene har fått cellulitterog når vi har sex er jeg null kåt, får vondt i underlivet og det er sårt og tørt uansett hva jeg smører oppi der.

Hele kroppen demonstrerer mot fysisk intimitet, jeg synes han er ekkel og jeg vet ikke frem og tilbake på meg selv.

Fornuften min sier innerst inne at jeg ikke er stygg, at jeg fremdeles har en fin kropp, at jeg ikke ser gammel ut, men jeg har blitt så usikker at jeg ikke takler at min mann ser meg i undertøyet engang.

Har du sett hvor sykt pene andre som opplever utroskap er? Selv Victorias secret-modeller blir bedratt av sine ganske mye styggere partnere. Dette handler ikke om utseende. Eller personlighet. Folk er er utro er utro uansett. Det handler om spenning.

Ja du har helt rett.

Ts

Du kan ikke ha sex med han nå, du trenger ikke finne en unnskyldning for dette. Han må forstå at du ikke klarer å ha sex med han etter å ha fått vite at han var utro.

Han høres psyk ut og trenger psykolog!

Jeg hadde gått fra en sånn mann!

Anonymkode: 15c85...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du sett hvor sykt pene andre som opplever utroskap er? Selv Victorias secret-modeller blir bedratt av sine ganske mye styggere partnere. Dette handler ikke om utseende. Eller personlighet. Folk er er utro er utro uansett. Det handler om spenning.

Du kan ikke ha sex med han nå, du trenger ikke finne en unnskyldning for dette. Han må forstå at du ikke klarer å ha sex med han etter å ha fått vite at han var utro.

Han høres psyk ut og trenger psykolog!

Jeg hadde gått fra en sånn mann!

Anonymkode: 15c85...309

Det har jo gått 1 år siden jeg oppdaget utroskapen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha en utro mann?? Du får det mye bedre uten. 

Anonymkode: 4051a...6e2

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2023 at 1:58 AM, AnonymBruker said:

DU må ta deg sammen sier han??? FY F.... bare det sier alt om hele mannen og du fortjener så mye bedre, du skader bare deg selv om du fortsetter dette. Hadde han eid sine egne handlinger, vist forståelse for deg og ditt selvbilde her så hadde saken vært en annen, men han gir deg skylden for dette og lar deg henge med ansvaret. BE HAN DRA TIL H..... og få deg en ordentlig MANN som fortjener hele deg. Når han er så idiot at han er utro mot en undertøysmodell så kan han bare dra seg ;) 

Anonymkode: a9843...620

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 1.58):

Stakkars deg 😞 han fortjener deg ikke, kom deg bort fra han. Han sier du skal ta deg sammen, viser jo bare at han ikke bryr seg dessverre. Finn en som liker deg for den du er, du skriver jo han var med ei som er dobbel så stor som du. Du er nok nydelig som du er 😊

Anonymkode: 9a80d...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Tror det fint kan være mulig å fortsette som par etter utroskap, men da kan ikke holdningen til mannen være at du skal ta deg sammen når han ikke får som han vil.

Anonymkode: 2b034...1a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...