Gå til innhold

Køln

salsera

Anbefalte innlegg

Har funnet noen billige billetter, men før jeg bestiller en langhelg, hadde det vært fint å få høre fra dere som har vært der: Er det fint? Hva kan vi fylle tre dager med? Hvor kan man overnatte billig? Er ikke så glad i shopping...

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kølner-domen og gamlebyen rundt den må oppleves. Køln er den eneste storbyen i Tyskland, som har en bevart gamleby, fordi de allierte valgte å spare den flotte domen da de bombet Tyskland i 2. verdenskrigs sluttfase, og dermed ble også bebyggelsen rundt spart.

Opplev en av de gamle kjeller-restaurantene i gamlebyen. Forøvrig er Køln Tysklands største messby, så en eller annen interessant messe er det alltid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil anbefale sjokolademuseet! Det ligger ganske sentralt ved gamlebyen (det som er "sentrum" i Köln) og er fint både utvendig og inni. I tillegg får man smake helt fersk sjokolade - namnam! Jeg vil også anbefale et spa som ligger på andre siden av Rhinen, men allikevel ikke så veldig langt fra sentrum. Det heter Claudius Therme (hvis jeg ikke husker helt feil) og det er flere områder med forskjellige typer behandling, som spa, massasje, badstuer og bad. Det er veldig fint der, og ikke så skrekkelig dyrt.

Ellers vil jeg anbefale rikelig med tid i byens mange kneiper - med mye godt øl!

Når det gjelder overnatting har jeg kun benyttet meg av ungdomsherberger, og det synes jeg funker bra. Man får dobbeltrom med bad til en billig penge feks på City Hostel like ved stasjonen (Hauptbahnhof) og Kölner Domen.

God tur! Köln er en kjempefin by!

Alicante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...