Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med i en slags klubb med et knippe damer. Vi møtes jevnlig og har digital kontakt i hverdagen. 

Bakgrunnen for temaet er at jeg over flere år har begynt å føle meg utenfor og lite likt, noe som fører til at jeg "bidrar" mindre på det sosiale i gruppen. Det er vanskelig, og jeg lurer på å hoppe ut, men føler at det også blir for dumt. 

Fortell gjerne om din klubb og eventuelle utfordringer 💕

Anonymkode: 0a168...a48

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eksisterer det fremdeles?

Jeg husker mamma var i klubb på 80 tallet, og husker damene som skvaldret om kakene på bordet, ungene sine og håndarbeid.

Gud så teit og kjerringaktig.

Anonymkode: 9657a...33e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg husker mamma var i klubb på 80 tallet, og husker damene som skvaldret om kakene på bordet, ungene sine og håndarbeid.

Det er jo bare en vennegjeng som møtes….

Anonymkode: 5e303...e0d

• Liker 19
Skrevet

Svigermor er med i en syklubb.

Jeg har ikke vært med i en venninne"gjeng" siden barneskolen, og skjønner ærlig talt ikke vitsen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har man medlemskort, hemmelige tegn og Månedens krimgåte, slik som man i sin tid hadde i Mikke Mus-klubben ...?

mikke-mus-198206-tegneserieblad-542_x100

Anonymkode: c574c...a5f

• Hjerte 3
Skrevet

Hva får deg til å føle deg utenfor og mindre likt? Kan det være du har skapt dette litt selv? At du tolker situasjoner som avvisende og ekskluderende og derfor tar mindre plass, som igjen fører til at du ikke får oppmerksomhet? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her på Jæren er det en stor ting, men de kaller det "forening ". Rart konsept der man møtes veldig fastlåst på tidspunkt og det er forbudt å inkludere nye. Man tviholder på sosiale kontakter fra egen barndom/ungdomstid, og lærer slik indirekte barn å utestenge og være lite inkluderende. 

Anonymkode: 7ebce...02d

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er genialt. Jeg treffer venner to ganger i måneden på denne måten, siden jeg er med i to forskjellige foreninger. Jeg får ikke tid til så mye kaffe-besøk og treff utenom 100% jobb, hus og barn. Derfor er denne måten å opprettholde vennskap på, helt genial 🙂 

• Liker 4
Skrevet

Skytebanen det er på en måte en klubb :D 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg ble tatt opp i en syklubb en gang.

SLETTET

Det var altså en ganske kort periode jeg har vært medlem av noen syklubb i mitt liv. Det var ikke knirkefritt.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud, hva er problemet ditt.. 

For mange er det vanskelig å få tid til å treffe venner. En venninne-klubb er en fin måte å ha faste treff på, så slipper man å måtte ta initiativ, osv til å møtes, sende masse meldinger hit og dit. Om avtalen er hver første torsdag i måneden, så prioriterer alle det, og de som kan, kommer. Enkelt og greit. Og jeg skulle ønske jeg hadde en venninne-klubb også. 

Anonymkode: a7b6a...ed1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her på Jæren er det en stor ting, men de kaller det "forening ". Rart konsept der man møtes veldig fastlåst på tidspunkt og det er forbudt å inkludere nye. Man tviholder på sosiale kontakter fra egen barndom/ungdomstid, og lærer slik indirekte barn å utestenge og være lite inkluderende. 

Jeg er også fra Rogaland og oppvokst med en mor som fremdeles holder på med dette!! 

Nå er det flere år siden jeg flyttet ut så jeg vet jo ikke 100% om de fremdeles er aktive. Ser egentlig for meg at de kan ha falt av litt blant skilsmisser, salg av barndomshjem for å flytte til varmere strøk, eller at de rett og slett ble lei av å ordne i stand god middag og dessert på rundgang når flere av de gamle medlemmene har falt av

Anonymkode: 0ef11...95c

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

SLETTET

Det var altså en ganske kort periode jeg har vært medlem av noen syklubb i mitt liv. Det var ikke knirkefritt.

Var det harde opptakskrav?

Anonymkode: 4e52d...14e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var det harde opptakskrav?

Anonymkode: 4e52d...14e

Jeg skrev en lang avhandling men slettet det fordi det ble litt utleverende gjort av meg. Var snakk om barnemishandling (fysisk avstraffelse av barn) som medlemmene i klubben mente var ok... det synet deler ikke jeg, så jeg sluttet i klubben etter et par treff.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel ingen venninnegjenger/klubber som er knirkefrie....😂

Skal du være med i en venninnegjeng i Norge så er det strenge regler...

- Du følge det flokken vil, aldri si nei.
- Det er alltid en leder i flokken, som pleier å kue alle.
- Du må gjerne ha samme klesstil, spesielt om du er jo 20åra....se ut som en kopi av de andre. Med platinablondt hår og gulrotbrun hudfarge.
- Ikke ha egne meninger, det er forbudt.
- Baksnakking er obligatorisk. Det skjer med alle, husk på hva de snakker om når du ikke er der....

Hilsen ei som ikke hører til venninnegjenger, ikke gjort siden jeg gikk på VGS. Utrolig glad for at jeg er selvstendig, trenger ingen å støtte meg på.

Anonymkode: 91f6c...74b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er så typisk Rogaland. Hater at jeg endte opp på denne plassen, og er stuck her.

Anonymkode: ccc92...f39

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi kaller det også forening her.  Jeg er i 2, en med barndomsvenner og en med mødre i samme kull som barnet mitt ( videreføring av barselgruppa, med noen nye tilskudd etterhvert ). BV treffes ca 3-4 ganger i året, mødregjengen ca 1 gang i mnd. Jeg opplever det ikke slik som andre beskriver i tråden, men syns vi har det veldig koselig. Bytter på å møtes hos hverandre, av og til går vi ut og spiser heller, og skravler om alt og ingenting. Av og til blir vi enige om å lese samme bok til neste gang, og diskuterer den. 😊 

Anonymkode: f732d...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud, hva er problemet ditt.. 

For mange er det vanskelig å få tid til å treffe venner. En venninne-klubb er en fin måte å ha faste treff på, så slipper man å måtte ta initiativ, osv til å møtes, sende masse meldinger hit og dit. Om avtalen er hver første torsdag i måneden, så prioriterer alle det, og de som kan, kommer. Enkelt og greit. Og jeg skulle ønske jeg hadde en venninne-klubb også. 

Anonymkode: a7b6a...ed1

Det er så kjerring å slarve, hekle og spise kake 😀

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes vel ingen venninnegjenger/klubber som er knirkefrie....😂

Skal du være med i en venninnegjeng i Norge så er det strenge regler...

- Du følge det flokken vil, aldri si nei.
- Det er alltid en leder i flokken, som pleier å kue alle.
- Du må gjerne ha samme klesstil, spesielt om du er jo 20åra....se ut som en kopi av de andre. Med platinablondt hår og gulrotbrun hudfarge.
- Ikke ha egne meninger, det er forbudt.
- Baksnakking er obligatorisk. Det skjer med alle, husk på hva de snakker om når du ikke er der....

Hilsen ei som ikke hører til venninnegjenger, ikke gjort siden jeg gikk på VGS. Utrolig glad for at jeg er selvstendig, trenger ingen å støtte meg på.

Anonymkode: 91f6c...74b

Det er mange vennegjenger som ikke er sånn i det hele tatt. 

Anonymkode: 24a30...958

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (8 timer siden):

SLETTET

Fungerte det sånn som på Fredrikssons Fabrikk ? :D  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...