Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eldre søster som jeg syntes gir kjipe gavner, hun har godt med penger men det er ikke snakk om å gi gaver som passer eller er omtenksomme. Eks når hun ble 30 fikk hun et fint smykke hun ønsket seg hun hintet om det lenge, til 2000kr jeg sparte så jeg fikk kjøpt noe spesielt til henne, når jeg ble 30 nå fikk jeg en blomst… til jul fikk hun sånne spesielle julekuler hun samler på mens jeg fikk et fruktfat  i en stil som ikke matcher min stil i det hele tatt. Føles noen ganger ut som hun bare rusker med seg noe.. frister å bare gi hun noe random men liker liksom å gi noe jeg føler passer… «sukk» vurdert om jeg ska si noe men hun blir så fort sur..

Anonymkode: 3bbc0...a17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig situasjon. Jeg ville nok jekket ned mine gaver til hennes nivå. Hvorfor skal du kjøpe dyre gaver, og hun kjipe? 

Anonymkode: 98db4...a8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har en eldre søster som jeg syntes gir kjipe gavner, hun har godt med penger men det er ikke snakk om å gi gaver som passer eller er omtenksomme. Eks når hun ble 30 fikk hun et fint smykke hun ønsket seg hun hintet om det lenge, til 2000kr jeg sparte så jeg fikk kjøpt noe spesielt til henne, når jeg ble 30 nå fikk jeg en blomst… til jul fikk hun sånne spesielle julekuler hun samler på mens jeg fikk et fruktfat  i en stil som ikke matcher min stil i det hele tatt. Føles noen ganger ut som hun bare rusker med seg noe.. frister å bare gi hun noe random men liker liksom å gi noe jeg føler passer… «sukk» vurdert om jeg ska si noe men hun blir så fort sur..

Anonymkode: 3bbc0...a17

Dropp julegaver til voksne, de har alt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville skalert ned, TS. Noen er bare helt elendige på gaver og legger null omtanke i det, og da er det faktisk litt kjipt å være den som legger litt innsats i gaver. Jeg har noen slike i slekta jeg også, har bare resignert. Ikke har de noensinne takket for gaver heller, selv om jeg har pleid å gi de nøyaktig det de ønsker seg.

Anonymkode: d4209...a76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville skalert ned, TS. Noen er bare helt elendige på gaver og legger null omtanke i det, og da er det faktisk litt kjipt å være den som legger litt innsats i gaver. Jeg har noen slike i slekta jeg også, har bare resignert. Ikke har de noensinne takket for gaver heller, selv om jeg har pleid å gi de nøyaktig det de ønsker seg.

Anonymkode: d4209...a76

Har dessverre erfaring med samme: en i familien gir noe åpenbart random selv (f eks i dåpsgave: babytøy til motsatt kjønn i nyfødt-størrelse), og som selv aldri takker. Har sluttet med gaver mellom voksne, men barna til denne har heller ikke lært å takke.

Kjipt. Syns synd på barna, de blir jo sosialt handikappet.

Anonymkode: 7fb83...d74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde vurdert å kjøpe billigere gaver til henne, ikke lagt så mye innsats i det. 

Noen får rett og slett ikke til dette med gaver. 

Anonymkode: c42db...dce

AnonymBruker
Skrevet

Gi gaver til henne på rundt hennes nivå. Synes ikke det er lurt å si noe

Anonymkode: e348c...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...