Gå til innhold

Kjæresten vil gifte seg om vi skal flytte sammen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten mener vi burde gifte seg som en sikkerhet og for å vise jeg er all inn om h*n og barna skal flytte til meg, noe som innebærer skolebytte osv pga avstand. Vil dette gi noen trygghet? Hva betyr dette for meg om vi går fra hverandre? Stor forskjell på økonomien her.

Anonymkode: 952f2...196

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det høres lurt ut å gifte seg før dere vet hvordan det er å bo sammen. Det blir ikke noe særlig mer trygghet for henne, men økonomisk deler dere alt opparbeidet mens dere er gift. Det du eier før du gifter deg er særeie. 

Anonymkode: e26da...a6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere gifter dere blir du ansvarlig for hans gjeld dersom han ikke kan betale.  Min eks hadde masse gjeld fra tidligere i livet hans og jeg nektet å gifte meg med han på grunn av dette. 

Anonymkode: 4f02f...fc8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes ikke det høres lurt ut å gifte seg før dere vet hvordan det er å bo sammen. Det blir ikke noe særlig mer trygghet for henne, men økonomisk deler dere alt opparbeidet mens dere er gift. Det du eier før du gifter deg er særeie. 

Vi så godt som bor sammen nå. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom dere gifter dere blir du ansvarlig for hans gjeld dersom han ikke kan betale.  Min eks hadde masse gjeld fra tidligere i livet hans og jeg nektet å gifte meg med han på grunn av dette. 

Anonymkode: 4f02f...fc8

Vi har snakket om økonomi og jeg det er snakk om liten inntekt men ingen gjeld.

Skrevet

Du må ALDRI finne på å gifte deg. Ved brudd er det bedre å være ugift. Ekteskap funker kun om det varer livet ut.

Og vil du ha en mann som er villig til å røske ungene opp ved røttene pga ei dame?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi så godt som bor sammen nå. 

Vi har snakket om økonomi og jeg det er snakk om liten inntekt men ingen gjeld.

Jeg ville fortsatt ikke giftet meg med noen jeg ikke hadde bodd 100% sammen med før etter noen år. Hvis du har den største inntekten er det du som evt taper økonomisk. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjæresten mener vi burde gifte seg som en sikkerhet og for å vise jeg er all inn om h*n og barna skal flytte til meg, noe som innebærer skolebytte osv pga avstand. Vil dette gi noen trygghet? Hva betyr dette for meg om vi går fra hverandre? Stor forskjell på økonomien her.

Gifte dere kan dere alltids gjøre , men skriv særeie på det du eier fra før. Høres litt ut som du blir presset til å gjøre noe du ikke er helt klar for . Vent heller med giftermål til dere har bodd ilag ett år eller to . 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg bare sagt "ok, blir ikke noe flytting da". Ikke la deg presse. Ville ikke giftet meg før jeg hadde bodd sammen med noen heller. 

Anonymkode: 47044...197

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (8 minutter siden):

Gifte dere kan dere alltids gjøre , men skriv særeie på det du eier fra før. Høres litt ut som du blir presset til å gjøre noe du ikke er helt klar for . Vent heller med giftermål til dere har bodd ilag ett år eller to.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ville jeg bare sagt "ok, blir ikke noe flytting da". Ikke la deg presse. Ville ikke giftet meg før jeg hadde bodd sammen med noen heller. 

Anonymkode: 47044...197

Ingen som presser noen. Forhandler og finner en løsning som føles trygg for begge.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er liten investering du gjør ved å takk ja til giftemål vs h*n som må ta barna ut av skole, flytte, avstand etc. 

Anonymkode: d5c38...1f9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen som presser noen. Forhandler og finner en løsning som føles trygg for begge.

Skriv uansett særeie så du ikke ender opp med å tape penger dersom det går til h. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem av dere har høyest inntekt?

Anonymkode: f9abc...6ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem av dere har høyest inntekt?

Anonymkode: f9abc...6ea

Jeg har høyest intekt. Men også jeg som til nå har syntes ekteskap er viktig, kjæresten har mest behovet for å se jeg er hundre prosent sikker og h*n ikke flytter for å teste ting ut. Kjæresten har vært gift før.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det man har fra før man gifter seg automatisk særeie? Man fordeler hva som er invitert eller kjøpt innenfor ekteskapet?

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke heller du flytte? Da slipper barna å bytte skole. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri giftet meg av den grunn. Gifte seg skal man gjøre fordi begge ønsker det, ikke fordi den ene er usikker og vil ha det som en kontrakt eller pressmiddel. 

Anonymkode: 48f4b...24f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde aldri giftet meg av den grunn. Gifte seg skal man gjøre fordi begge ønsker det, ikke fordi den ene er usikker og vil ha det som en kontrakt eller pressmiddel. 

Anonymkode: 48f4b...24f

Jeg som ønsket at vi skal gifte oss en gang, kjæresten er med på dette etter vi snakket om det og h*n ser min side av saken. Vi elsker hverandre og vil være sammen. Ekteskap før flytting ble tatt opp siden kjæresten går med på kompromiss om ekteskap og de kanskje flytte til meg. Sier dette er en trygghet om de skal satse på mitt liv i ny by osv. Handler mest om tidspunk for bryllup, nå eller senere for min del.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg som ønsket at vi skal gifte oss en gang, kjæresten er med på dette etter vi snakket om det og h*n ser min side av saken. Vi elsker hverandre og vil være sammen. Ekteskap før flytting ble tatt opp siden kjæresten går med på kompromiss om ekteskap og de kanskje flytte til meg. Sier dette er en trygghet om de skal satse på mitt liv i ny by osv. Handler mest om tidspunk for bryllup, nå eller senere for min del.

Men hva sier barna om å bytte skole etc ? Dette må vel veie tyngre enn både ditt og h**s  ønske om ekteskap som «sikkerhet « . Ekteskap er jo ingen sikkerhet for noens trivsel eller lykke , uansett . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (16 minutter siden):

Men hva sier barna om å bytte skole etc ? Dette må vel veie tyngre enn både ditt og h**s  ønske om ekteskap som «sikkerhet « . Ekteskap er jo ingen sikkerhet for noens trivsel eller lykke , uansett . 

De er åpen for å flytte.

AnonymBruker
Skrevet

Stort bryllup som involverer slekt og venner, eller et kvarter på rådhuset for å gå det juridiske på plass?

Anonymkode: 2d995...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...