Gå til innhold

noen som har fjernet hemoroider?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vondt var det underveis og etterpå? Har dere fått nye hemoroider i ettertid?

Anonymkode: d6eb0...039

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fjernet hemoroide. Det var en befrielse å få bedøvelsen da de skulle fjerne den. Da kjente jeg ingen ting . Da bedøvelsen gikk ut var det smertefullt og det var vondt å bæsje. 
Jeg har fått hemoroide senere, men de har blitt borte med stikkpiller og krem. Fjerner igjen om det blir ett alternativ. 

Anonymkode: 5d25e...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Mine er visst innvendige som har brettet seg på utsiden, så da er det visst litt vanskeligere å få operert dem. De ser iikke særlig pene ut og jeg har problemer med hygienen, men har både såkalte marisker og hemorider, så ikke helt hva som er hva. Har vært på flere vurderinger og fikk til slutt fjernet en mariske. Men det hjalp ikke så mye. Syns hele prosessen var mer pinlig enn at jeg plagdes av smertene etter operasjonen. Den biten gikk egentlig greit. Men settingen å ligge der i mens noen gravde i rumpa var fæl (og vondt). Og dette gjør at jeg ikke vet om jeg orker å gå til legen å fortelle at jeg fortsatt plages.
Kanskje såfall gå privat fordi da slipper jeg flere diskusjoner og vurderinger i forkant. Da er det bare rett på sak og ferdig. Slik jeg har fått inntrykk av.

Har du snakket med legen om hemoriden(e) og fått det vurdert eller tenker du å gå privat?

Får inntrykk at de vil unngå slike operasjoner offentlig fordi det blir sett på som mindre viktig. Mer alvorlige ting må prioriteres og det skjønne jeg egentlig.

Anonymkode: 56042...ce1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine er visst innvendige som har brettet seg på utsiden, så da er det visst litt vanskeligere å få operert dem. De ser iikke særlig pene ut og jeg har problemer med hygienen, men har både såkalte marisker og hemorider, så ikke helt hva som er hva. Har vært på flere vurderinger og fikk til slutt fjernet en mariske. Men det hjalp ikke så mye. Syns hele prosessen var mer pinlig enn at jeg plagdes av smertene etter operasjonen. Den biten gikk egentlig greit. Men settingen å ligge der i mens noen gravde i rumpa var fæl (og vondt). Og dette gjør at jeg ikke vet om jeg orker å gå til legen å fortelle at jeg fortsatt plages.
Kanskje såfall gå privat fordi da slipper jeg flere diskusjoner og vurderinger i forkant. Da er det bare rett på sak og ferdig. Slik jeg har fått inntrykk av.

Har du snakket med legen om hemoriden(e) og fått det vurdert eller tenker du å gå privat?

Får inntrykk at de vil unngå slike operasjoner offentlig fordi det blir sett på som mindre viktig. Mer alvorlige ting må prioriteres og det skjønne jeg egentlig.

Har forresten også forsøkt fjernet de indre hemoroidene med strikk. Det var også ubehagelig og ene gangen var det skikkelig vondt, men det hjalp ikke noe hos meg selv om jeg forsøkte det to ganger. De forsvant ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fjernet hemoroider som kom under svangerskap/fødsel. Ble gjort i narkose. Hadde også en marisk de skulle forsøke fjerne med strikk eller noe. Den ble IKKE bedre, heller verre, noe de sa kunne skje. Men hemoroidene er borte og har ikke kommet tilbake.

Tiden rett etter operasjonen; smertefullt å gå på do og bæsje i ca to mnd etterpå, selv om jeg drakk Dulpholac som skulle sikre mykere avføring. Mulig jeg i den perioden drakk for lite vann, så det medvirket til hard mage. 

Anonymkode: e81ac...c31

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som gjorde det. Mange/store (operasjon). Det hadde visst vært helt grusomt etterpå. 

Anonymkode: eb7ba...2ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, jeg tok en rektoskopi for noen år siden og fikk bekreftet at det var hemoroider og ikke noe annet farlig. Tok også en coloskopi nå i år pga blødninger, og fikk igjen bekreftet hemoroider. ( ønsket coloskopi pga irritabel tarm, men aldri sjekket med coloskopi, kjente det var på tide nå for å utelukke mer skumle ting, også med tanke på blod etter dobesøk - først i år at jeg har blødd derfra...)
Jeg tok coloskopien via det offentlige, men pga lange ventetider på de offentlige sykehusene her ble jeg sendt til et privat sykehus som AHUS har samarbeid med. Fikk da beskjed fra legen der om at han kunne fjerne de for 5000,- Da ble jeg mest sur fordi jeg var der via det offentlige at han sa det på den måten... 

Anonymkode: d6eb0...039

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...