AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Hei! Jeg er førstegangsmor til lille som nå straks er 7 mnd. I det siste har hun blitt ekstrem vansklig å legge på kveldene. Det kan ta opp til 2-3 timer å få lagt hun. Hun er våken enda..far prøver å legge hun. Hun pleier å sovne rundt 23, og enda senere. Jeg lurer egentlig bare på om dette er vanelig. Til dere som har ca like gamle barn, når står de opp, og når legger dere dem for kvelden? Hvor mange lurer på dagen? Sovner baby selv? Lille pleide å sovne selv hittil, men i det siste må vi gjøre alt i boka for å roe hun ned ved legging. Hun blir så urolig, bare gråter og gråter.. Anonymkode: f5087...655
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Når er siste blund? Kan det være at siste blund er for tett opp mot leggetid og at hun derfor har problemer med å sove? vår begynte å ta kveld rundt 21 da hun var 5 mnd gammel. Da hun var 10 mnd endret det seg til kl 20. Da flyttet vi også på en blund. Anonymkode: 95196...599
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Jeg har en på 5 måneder og en på halvannet år. Første la seg sent for natta ganske lenge. Hun hadde blunder gjennom hele dagen/kvelden, men vi la henne ikke for natten før 22/23 ish. Det var et valg vi tok. Det fungerte fint, sovnet enkelt, og sov 12/13 timer. Fra hun var 4 måneder så jobbet vi oss nedover mot en tidligere leggetid, men det tok tid. Nummer to har vi lagt tidligere fra start. Plutselig var det litt viktigere å få de timene på kvelden enn at hun sov til 10.00, for storesøster var jo våken tidlig uansett. Nå legger begge seg 19.30, men tipper eldste legger seg 19 når hun begynner i barnehagen igjen. Noen dager legger de seg tidligere eller senere, det kommer an på dagsformen og siste blund. Leggetid kan altså være veldig individuelt, og det kan være faser hvor det er helt annerledes, også er det tilbake til rutine igjen. For vår del har det svingt litt i perioder hvor de kutter en blund, hvor våkentiden ikke strekker helt til natta. Hvis jeg ikke husker helt feil så gikk eldste fra tre til to blunder på dagtid rundt 6-7 måneder. Det var like etter at hun endelig begynte å sove greit på dagtid. Før dette var det mange 20-30 min blunder. Hun hadde også et par uker vi plutselig måtte bysse henne i søvn, og det hadde ikke skjedd før, og har ikke skjedd siden heller. Når våkner hun fra siste blund? Er hun overtrøtt, eller ikke trøtt nok? Dette ble langt, og kanskje litt rotete, men; Min erfaring med barn som har sovnet av seg selv, og sovet godt, er at dette er en forbigående fase😊 Den gode vanen er jo innarbeidet, men de blir påvirket av utviklingstrinn, tenner osv, men det går som regel over like fort som det kom😊 Anonymkode: 06316...baf
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Sjekk ut kurset «Sovehjerte». Funka som bare det på vår minste! Jeg var gal av å bruke uendelig lang tid på legging osv. fikk anbefalt kurset av en nabo med like gammelt barn. Vips, så funka det. Legges fortsatt like lett 1 1/2 år etter. Sover hele natta:) Anonymkode: a26fb...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå