Gå til innhold

Redd for å dø fra fire-åring- angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alene med fire-åringen vær noen dager nå, mannen min er hjemme hos sin familie. Ble plutselig uvel, og ble akutt redd for å dø. Plutselig få hjerneslag, eller noe. Hva skjer med fire-åringen min da, går han alene og gråter her hjemme i to døgn til mannen kommer hjem? Klarer å låse seg ut ytterdøra og spør noen om hjelp? Æsj, dette blir ingen bra natt. Har dere noen støtte-tanker til meg?

Anonymkode: e42f6...eed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei og velkommen til mammanoia! Det er helt jævlig når det står på, så jeg har jobbet mye med å a) rasjonalisere min egen frykt - for hvor sannsynlig er det egentlig at kjøpesenteret blir bombet akkurat de fem minuttene jeg besøker det eller at det kommer en tsunami og kantrer båten vi sitter i? og b) stå i det. Nå er min eldste litt eldre enn din, så jeg har øvd på å stå i noia litt lenger, men jeg kan bli lamslått av den av og til jeg også, og jeg tenker at det får jeg tåle fordi det handler om den enormt store kjærligheten man har til barna sine. Den er så ubeskrivelig stor og så uforståelig komplisert, at jeg tror det er der noia kommer fra. Fordi det er så ubegripelig at man kan elske noe så intenst ut av seg sjæl. For kjærlighet er fantastisk og sjukt skummelt fordi det gir oss noe som vil være så vondt å miste. 

Du skal nok stå han av denne gangen også. Sannsynligheten er på din side. Og fireåringer klarer mye mer enn de bør - de er nesten ustoppelige med rett motivasjon. Så jeg tror og heier på dere begge. Men jeg synes du skal unne deg selv å gå inn og kysse den nydelige fireåringen din midt på panna selv om det kanskje vekker hen og kjenne på den enorme, fantastiske og skumle kjærlighet som setter oss ut av spill ❤️

Anonymkode: cf5f0...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo avtale med mannen din at dere må snakkes (ringes eller tekste) daglig, og hvis ikke må han finne ut om det har skjedd noe. Da trenger du ikke være engstelig for at barnet ditt blir alene i mer enn et døgn isåfall. Det er lurt at barn lærer seg å ringe nødnummer allerede fra den alderen barnet ditt er i nå. 

Anonymkode: 89097...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...