AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Jeg er en mann som tidligere i år passerte 30. Det slo meg at jeg aldri har opplevd kjærlighet. Aldri opplevd gjensidig forelskelse, aldri opplevd å være nyforelsket med en kjæreste. Jeg har vært forelsket, men aldri gjensidig. Jeg har hatt jenter forelsket i meg, men ikke likt de tilbake. Det føles tomt. Jeg trodde at i denne alderen ville jeg ha flere års erfaring med samliv med ei søt jente. Det skjedde aldri. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd. Det har jeg. Blitt avvist utallige ganger, og det jeg sitter igjen med er en følelse av utilstrekkelighet. Til tross for at jeg har gode venner, er høyt utdannet med god karriere og en aktiv livsstil, så blir jeg ikke ansett som god nok. Hva feiler det meg, liksom? Jeg leker med tanken på å kaste inn årene. Hadde egentlig bestemt meg for å ta en lang pause, så møtte jeg ei søt jente på helgetur med foreningen jeg er aktiv i. Og nå sitter jeg her da, og tenker på at jentene jeg møter aldri er interessert. Hun ville bare være venner. Inntrykket mitt fra media er at det er flere av oss. Spesielt mange menn som aldri blir valgt. Om det er fordi kvinner er for kresne, det vet jeg ikke. Mange av oss menn er i alle fall uattraktive Hva er det som gjør oss uattraktive? Eller, hva er det som gjør at vi ikke er attraktive? Jeg sitter kun igjen med utseende som grunn. Jeg er tross alt godt likt og har et godt nettverk. Samtidig er jeg ikke stygg, bare normal. Vet ikke hvor jeg vil med denne tråden. Er det andre som føler på det samme her inne? Har nesten mistet troen på å oppleve det som så mange tar for gitt. Anonymkode: 233c3...72d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Du er fortsatt ung, bare 30 år. Mange menn på din alder tenker fremdeles bare på fyll og ons. Ville absolutt ikke gitt opp enda, kjærlighet er vanskelig for begge kjønn. Men please slutt å bruk begreper som «menn blir valgt vekk» og «kvinner er kresne», for å være ærlig er jeg dritt lei disse sutrefasene. Kjenner flust av pene og snille kvinner mellom 28-34 som sliter med å møte en snill mann og ingen av de sitter å sutrer å legger skylden på menn, de legger skylden på seg selv. Jeg ønsker deg alt godt men første steget i å møte noen er å legge vekk bitterhet og incelbegreper Anonymkode: 1eb00...180 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Jeg skjønner at det føles sårt, men i ditt tilfelle virker det som du bare har vært uheldig. Det kan snu fort. Du har jo hatt jenter som har vært forelsket i deg. Jeg har inntrykk av at mange av mennene som skriver her ikke har opplevd det heller. Så da er du i hvertfall ikke utilstrekkelig eller uattraktiv! Du har bare bommet med kjemien ene eller andre veien. Anonymkode: 24799...054 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at det føles sårt, men i ditt tilfelle virker det som du bare har vært uheldig. Det kan snu fort. Du har jo hatt jenter som har vært forelsket i deg. Jeg har inntrykk av at mange av mennene som skriver her ikke har opplevd det heller. Så da er du i hvertfall ikke utilstrekkelig eller uattraktiv! Du har bare bommet med kjemien ene eller andre veien. Anonymkode: 24799...054 Og jeg vil legge til: Så du kan ikke si at du aldri blir «valgt». Det har du blitt, du har bare ikke valgt dem tilbake. Og det er selvfølgelig helt greit. Anonymkode: 24799...054 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Er kvinne som har kjent på noe av det samme. Dvs. jeg ble godt opp i årene før jeg opplevde det, og nå har jeg det, men forholdene har dessverre ikke vart. Kan det være noe du ikke er klar over som gjør at du ikke blir ansett som kjærestemateriale av de du ønsker å bli det av? Mitt problem var at jeg var for avvisende og tilbakeholden, fordi jeg ble stresset og nervøs når jeg var i nærheten av de aktuelle. Kanskje du kan spørre en venninne, dama til en kamerat eller noe, om det er noe de tenker gjør at du alltid blir kamerat og venn? Ellers er det bare å holde ut og ha troen på at det snart blir din tur. For guds skyld ikke bli bitter og negativ. Anonymkode: c27d1...744
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er en mann som tidligere i år passerte 30. Det slo meg at jeg aldri har opplevd kjærlighet. Aldri opplevd gjensidig forelskelse, aldri opplevd å være nyforelsket med en kjæreste. Jeg har vært forelsket, men aldri gjensidig. Jeg har hatt jenter forelsket i meg, men ikke likt de tilbake. Det føles tomt. Jeg trodde at i denne alderen ville jeg ha flere års erfaring med samliv med ei søt jente. Det skjedde aldri. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd. Det har jeg. Blitt avvist utallige ganger, og det jeg sitter igjen med er en følelse av utilstrekkelighet. Til tross for at jeg har gode venner, er høyt utdannet med god karriere og en aktiv livsstil, så blir jeg ikke ansett som god nok. Hva feiler det meg, liksom? Jeg leker med tanken på å kaste inn årene. Hadde egentlig bestemt meg for å ta en lang pause, så møtte jeg ei søt jente på helgetur med foreningen jeg er aktiv i. Og nå sitter jeg her da, og tenker på at jentene jeg møter aldri er interessert. Hun ville bare være venner. Inntrykket mitt fra media er at det er flere av oss. Spesielt mange menn som aldri blir valgt. Om det er fordi kvinner er for kresne, det vet jeg ikke. Mange av oss menn er i alle fall uattraktive Hva er det som gjør oss uattraktive? Eller, hva er det som gjør at vi ikke er attraktive? Jeg sitter kun igjen med utseende som grunn. Jeg er tross alt godt likt og har et godt nettverk. Samtidig er jeg ikke stygg, bare normal. Vet ikke hvor jeg vil med denne tråden. Er det andre som føler på det samme her inne? Har nesten mistet troen på å oppleve det som så mange tar for gitt. Anonymkode: 233c3...72d Forstår den er kjip ❤️ Det handler mye om flaks føler jeg hvertfall. Jo mer du er omringet av potensielle kvinner, jo større sjangse er det for at det blir match en dag. Håper den dagen kommer for deg om ikke alt for lenge 😊 Mye skal falle på plass, uvisst kjemi tiltrekkning, livstil, humor, om dere er engasjert i å prate sammen kanskje Hvor lenge ble du kjent med henne, før det ble avgjort at dere bare er venner? Spurte du henne ut? Prøvde du deg på henne? Anonymkode: 6b5d2...679
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 Jeg er mann på 35 og er i samme båt. Lenge skjønte jeg ikke hvorfor jeg aldri fikk oppleve kjærlighet. For 2 år siden gikk jeg inn i en alvorlig depresjon og da ble jeg utredet for asperger. Da begynte ting å gi mening. Da begynte ting å gi mening. Jeg hadde misforstått livet på mange måter og aldri skjønt hvordan man fikk kjæreste. I tillegg hadde jeg nok også "gitt opp" det å få kjæreste alt for tidlig. Jeg skjønte ikke helt at jeg også kunne hatt kjæreste om jeg bare "gjorde som alle andre". Anonymkode: 4f32c...498
ESFP Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 Gi opp? Hvorfor skal du det? Du har levd 20% av ditt voksne liv. Skal du da bruke de resterende 80% til å surne og være bitter fordi du ikke fikk det du ønsket deg? Det er kun du som kan gå for det du vil ha. Hvis du har ventet lenge, blir du sikkert mer takknemlig når du får det du ønsker. Hun ville ikke ha deg. Flott. Da var ikke hun den rette for deg. Da reiser du deg og ser fremover. Tenk på om det er noe du kan lære av den relasjonen. Nå er du over 30 år. Et tips til deg er å bygge selvfølelse. Det kvinner helst vil ha er menn som er trygge på seg selv, vet hva de vil, tar styringen, ikke er redd for å bli avvist, tør å snakke om sårbare tema og reiser seg opp igjen når vanskelige ting skjer. Se etter kjemi, verdier og felles mål for livet fremfor den intense nyforelskelsen. Ikke vær så opptatt av å bli valgt, vær mer opptatt av at det er du som skal velge. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 Jeg er kvinne 30. jeg har aldri opplevd det jeg heller. Jeg blir kun forelsket i folk som enten ikke vil ha meg eller dumper meg etter noen få dates. De eneste som liker meg er raringer. Har innfunnet meg med at jeg blir enslig og barnløs. Heller det enn å leve som støttekontakt for de som jeg har sjangs på. Anonymkode: d92cb...d7a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er mann på 35 og er i samme båt. Lenge skjønte jeg ikke hvorfor jeg aldri fikk oppleve kjærlighet. For 2 år siden gikk jeg inn i en alvorlig depresjon og da ble jeg utredet for asperger. Da begynte ting å gi mening. Da begynte ting å gi mening. Jeg hadde misforstått livet på mange måter og aldri skjønt hvordan man fikk kjæreste. I tillegg hadde jeg nok også "gitt opp" det å få kjæreste alt for tidlig. Jeg skjønte ikke helt at jeg også kunne hatt kjæreste om jeg bare "gjorde som alle andre". Anonymkode: 4f32c...498 Fant du det ut? Spør for en venn. Anonymkode: d92cb...d7a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Skrevet 27. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fant du det ut? Spør for en venn. Anonymkode: d92cb...d7a Ikke helt sikker på hva du spør om jeg "fant ut". Om spørsmålet ditt er om jeg har fått kjæreste så er svaret nei. Selv om jeg har forstått hva jeg har gjort feil. Så er det "lettere sagt enn gjort" å fikse livet i riktig retning. Men jeg holder på å fikse livet mitt i riktig retning så vi får se hvordan det går. Kanskje ikke en konstruktiv tanke, men føler nok at jeg hadde kunnet hatt kjæreste om jeg allerede fra starten av visste at jeg hadde asperger og ikke først fant det ut i midten av 30-årene. For feilvalgene jeg har gjort her i livet handler i stort grad om at jeg ikke selv har sett hvor rigid jeg har vært i tankemønsteret og dermed gjort de samm feilene igjen og igjen uten å skjønt at jeg kunne og burde endret strategi. Anonymkode: 4f32c...498
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #12 Skrevet 28. juli 2023 Nå er det ikke mye synd på deg når du skriver at du har hatt kvinner som har vært forelsket i deg men som du ikke har likt tilbake. Kan være at du rett og slett er for kresen, eller vil «jakte» og det er det ikke alle menn som har muligheten til. Anonymkode: 11844...835
BerntHulken Skrevet 28. juli 2023 #13 Skrevet 28. juli 2023 Ikke sjokkerende at det var en mann som skrev dette. Vi er flere i samme båt. For min del blir jeg uansett sjeldent interessert i noen damer. Så sjansen for at det skjer er veldig liten.
BerntHulken Skrevet 28. juli 2023 #14 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nå er det ikke mye synd på deg når du skriver at du har hatt kvinner som har vært forelsket i deg men som du ikke har likt tilbake. Kan være at du rett og slett er for kresen, eller vil «jakte» og det er det ikke alle menn som har muligheten til. Anonymkode: 11844...835 Eller kanskje han rett og slett ikke ble forelska, uten at det har NOE som helst med krav å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du er fortsatt ung, bare 30 år. Mange menn på din alder tenker fremdeles bare på fyll og ons. Ville absolutt ikke gitt opp enda, kjærlighet er vanskelig for begge kjønn. Men please slutt å bruk begreper som «menn blir valgt vekk» og «kvinner er kresne», for å være ærlig er jeg dritt lei disse sutrefasene. Kjenner flust av pene og snille kvinner mellom 28-34 som sliter med å møte en snill mann og ingen av de sitter å sutrer å legger skylden på menn, de legger skylden på seg selv. Jeg ønsker deg alt godt men første steget i å møte noen er å legge vekk bitterhet og incelbegreper Anonymkode: 1eb00...180 Ts du ser dette er skrevet av en kvinne. Masse følelser og gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør. jeg tipper du er for «snill». En jente kan fort tenke du er tøffel, kjedelig osv. For min del så hadde det med at jeg forsto ikke hva jeg drev med. Jeg «så» ikke damen for jeg var for opptatt med egne tanker og bekymringer. Du må bare fake det. En jente har null forutsetninger til å forstå menn. https://inyheter.no/2023/07/28/en-ung-mann-som-ikke-var-forberedt-pa-verden/ Anonymkode: 5ddb8...38c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må bare fake det. En jente har null forutsetninger til å forstå menn. Hørt om god kommunikasjon? Anonymkode: 6b5d2...679 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 Jeg er kvinne, og var 33 år da jeg fant kjærligheten for første og gang. Nå er vi gift med 2 barn ❤️ Anonymkode: 06b80...06e 1 1
norw Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 Du skal ikke se bort ifra at du vil lykkes bedre når du blir 40-45, når markedet, overfor jevnaldrende damer, begynner å jevne seg ut. Du kan se på det som en slags trøst og et håp, men det er like naturlig å tenke på hvor bittert det er mtp hva man har gått glipp av.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts du ser dette er skrevet av en kvinne. Masse følelser og gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør. jeg tipper du er for «snill». En jente kan fort tenke du er tøffel, kjedelig osv. For min del så hadde det med at jeg forsto ikke hva jeg drev med. Jeg «så» ikke damen for jeg var for opptatt med egne tanker og bekymringer. Du må bare fake det. En jente har null forutsetninger til å forstå menn. https://inyheter.no/2023/07/28/en-ung-mann-som-ikke-var-forberedt-pa-verden/ Anonymkode: 5ddb8...38c Man kan knapt bli for snill, med mindre man er selvutviskende dumsnill. Det er det bare idiotisk å være. Man kan bli for tafatt. Det er kanskje det du mener med for snill? Om en mann ikke flørter og er bidragsyter i å skape seksuell spenning og kjemi vil det neppe skje noe nei. Å treffe den rette er også flaks og uflaks. Ts har hatt kvinner som var forelsket i ham, og han har vært forelsket i kvinner, men det var ikke gjensidig. Forhold skjer ikke før det er gjensidig ønske om det, og det er faktisk ingen som påstår at kjærlighet er enkel å finne. Det er mest bom for de fleste, til det plutselig klaffer. Jeg er kvinne og har vært skikkelig forelsket bare tre ganger. Synes egentlig det er ganske fantastisk at det er mulig at slikt skjer gjensidig. Oddsen for det burde være mindre enn angående å vinne i lotto egentlig, og likevel skjer det for temmelig mange til slutt. For noen til og med flere ganger i løpet av livet. Er en mystisk ukjent faktor i det der, siden svært mange bare forelsker seg 1-10 ganger i løpet av et liv, treffer tusenvis av mennesker av det andre kjønnet, og så skjer det likevel at begge to forelsker seg i hverandre. Ganske utrolig! Uansett, snill er ikke et problem. Tafatt er et problem. Å være over 30 år før man finner sitt menneske og gjensidig kjærlighet er ikke uvanlig. Det er ikke noe som skjer stadig. Det er ikke enkelt å finne den rette. Anonymkode: 0cd83...6bc 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå