Gjest Inverto Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Med mindre du har levd under en stein siden sosiale mediers tidenes morgen, har du sikkert hørt det engelske begrepet 'alt' eller 'alt account'. Dette vil si at en samme person, lager seg flere alternative profiler på et forum/server. Personens tekstlige personlighet og stil er som regel radikalt annerledes på hver konto. Målet med 'alts' kan være diverse, og de kan være banale og ondsinnede. Noen ønsker å bruke den ene kontoen for uskyldige samtaler, og den andre til å ytre mer kontroversielle eller kanskje umoralske meninger. Andre er undercover, eller rett og slett for selvforsvar. Noen gjør et totalt rollespill! Litt creepy. Jeg har en alt her på KG, og ingen ser ut til å ha mistenkt noe enda. Den andre "personen" fremstår som naiv, ung, leken og uskyldig. Men jeg har vært her lenge. Observert dere og analysert hvordan miljøet her er. Og det har funket utmerket. Jeg har lært hvilket ordvalg og temaer som starter drama. Clickbait. Jeg har også laget alts på Facebook for å infiltrere gærne grupper. Jeg er sjokkert over hva voksne mennesker over 30 tillater seg selv å skrive. Så yes, god oppførsel er alfa-omega på den digitale front. Hva med deg? Har du en alt her på KG? Og hva er din mening om alt accounts?
Gjest BitterMann Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Op Kvinneguiden kan man skrive som AnonymBruker og nærmest alle innlegg er skrevet som AnonymBruker. Da er det vel ikke samme behovet for å ha to profiler.
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Spørsmålet hva formålet med en alt account er. Du er troll så jeg forstår hvorfor du trenger dette. Men de fleste vanlige mennesker her er bare her for litt diskusjon, og alle kan skrive annonymt hvis de vil i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Aldri hørt om uttrykket 'alt profiler'. Jeg kan jo se poenget av og til. Om en person har en profil hvor han/hun diskuterer seriøse ting så kan det sikkert være greit med en annen profil som man kan diskutere snevre seksuelle fetisher med. Kanskje flere av venner og familie kjenner til den seriøse profilen. Da kan det sikkert være greit å gjemme seg bak noe mer anonymt når mer lyssky temaer skal tas opp. Anonymkode: 7912c...545
Gjest Inverto Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 BitterMann skrev (3 timer siden): Op Kvinneguiden kan man skrive som AnonymBruker og nærmest alle innlegg er skrevet som AnonymBruker. Da er det vel ikke samme behovet for å ha to profiler. Joda, men jeg foretrekker å være en med ID som folk kan gjenkjenne liksom. Det blir en annen psykologisk effekt hos den du skriver til AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri hørt om uttrykket 'alt profiler'. Jeg kan jo se poenget av og til. Om en person har en profil hvor han/hun diskuterer seriøse ting så kan det sikkert være greit med en annen profil som man kan diskutere snevre seksuelle fetisher med. Kanskje flere av venner og familie kjenner til den seriøse profilen. Da kan det sikkert være greit å gjemme seg bak noe mer anonymt når mer lyssky temaer skal tas opp. Anonymkode: 7912c...545 Det er riktig ja. Ved hjelp av alts har jeg uheldigvis vært vitne til mange.....merkelige ting som voksne folk skriver på Facebook etc. Urovekkende
Gjest Adobyen Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Nei, jeg har ikke det, men jeg er bare en vanlig mann uten spesielle behov. Jeg skriver innlegg som vanlig profil og sier det jeg mener. Skulle det av en eller annen grunn bli ubehagelig for meg å være her, så tar jeg bare min hatt og går. Ikke verre enn det
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 En fjerdedel av brukerne på KG er egentlig meg med forskjellige profiler. Jeg bruker 18 timer hver dag på KG. 😅 Anonymkode: 32578...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå