Gå til innhold

Er jeg urimelig som ikke ønsker planlegge ferie etter svigers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi startet med ferie denne uka, men er alle utslått av sykdom. På bakgrunn av det måtte vi avlyse syden-turen vår (skulle være 2 uker borte) og prøver heller planlegge noe nytt fra neste uke hvis alle er friske.

Svigers tar ferie fra neste helg og har 3 uker hvor de skal reise rundt med bobilen. De tar alt "som det kommer", men ønsker gjerne komme til oss den helga å være med oss uken etter (siste uka vår med ferie, første for dem). De bor på andre kanten av landet, så vi sees ikke så ofte.

Mannen mener at vi må ta hensyn til det, og synes vi skal holde oss hjemme siden dem kommer. 

Jeg derimot kjenner virkelig behovet for å komme meg litt bort! Hvis vi blir hjemme, blir jeg stående å stampe i de samme hverdagslige pliktene med matlaging, oppvartning og klesvask! Jeg har virkelig behov for en ferie unna hjemmet. Se noe annet, sove et annet sted og oppleve nye ting med barna!

Barna har uansett planleggingsdager og fri uka etter både torsdag og fredag, så jeg foreslo at svigers kunne komme da. Evt at de fikk litt fri, siden jeg jobber turnus og har noen fridager den uka jeg foreslo at de heller kunne komme. Mannen er helt uenig med meg og synes det passer dårlig! 

Er jeg kjip som ønsker reise bort i ferien?

Skal sies at foreldrene mine ønsket å komme hit når vi hadde sommerferie (de bor også langt unna), men de fikk samme beskjed om at vi ikke ønsker være hjemme fordi dem kommer. Men at de heller kan slenge seg med på det vi gjør, komme når vi andre ikke har ferie og evt henge litt med barna, hvis de vil være sammen. Svigers har fått akkurat samme tilbud, men takket nei!

Fra mitt perspektiv må vi isåfall bruke ALLE feriene våre på å reise enten til den ene eller andre familien. Når skal vi da få tid til å gjøre ting for oss selv?

Før har vi fordelt slik at vi har vært annenhver ferie på vår og høst hos mine eller hans foreldre, også har vi feriert andre steder på sommeren. 

Anonymkode: e1409...6b8

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med det utgangspunktet og at fine foreldre også fikk nei hadde jeg ikke hensyntatt det nei. 

Er man hjemme så er man det, ellers: nei. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg tatt med meg barna og reist på ferie selv. Så får mannen være hjemme å vente på foreldrene sine.

Anonymkode: 10472...a9e

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen mener at vi må ta hensyn til det, og synes vi skal holde oss hjemme siden dem kommer. 

Jeg derimot kjenner virkelig behovet for å komme meg litt bort! Hvis vi blir hjemme, blir jeg stående å stampe i de samme hverdagslige pliktene med matlaging, oppvartning og klesvask!

Hvorfor er det du som blir gående med husarbeid og oppvartning hvis det er han som ønsker å bli hjemme med besøk av sine egne foreldre?

Anonymkode: d9cc3...7d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det du som blir gående med husarbeid og oppvartning hvis det er han som ønsker å bli hjemme med besøk av sine egne foreldre?

Anonymkode: d9cc3...7d3

Godt spørsmål 😂

Jeg er den som liker å ha ting på stell, han tåler MYE rot. Så blir til at jeg gjør mye, for å få "ro" selv. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt spørsmål 😂

Jeg er den som liker å ha ting på stell, han tåler MYE rot. Så blir til at jeg gjør mye, for å få "ro" selv. 

Ts

Da får du sette krav. Han rydder etter dine krav om dere blir hjemme.  Bare dra med ungene om han ikke klarer å holde standarden

Anonymkode: 178e5...440

AnonymBruker
Skrevet

Dra med deg unga på ferie annetsteds hen, og la mannebeinet gro under i skitt og rot.

Anonymkode: 798ad...982

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! Tenkte egentlig at jeg var ekstremt urimelig og vanskelig som likevel ønsket dra på feire.

Skal sies at dette besøket IKKE er avtalt, selv etter sydenturen vår var bestilt. Fikk vite det for noen få dager siden at svigers hadde planlagt å komme hit når vi hadde ferie...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...