AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Jeg er 26, kjæresten min er 31. Han er veldig avhengig av sin familie. Han blir sjelden med å besøker min familie, så jeg drar ofte alene. men svigers inviterer oss på middag og kaffe nesten hver dag, og kjæresten krever så og si at jeg er med. Når vi er der, så har svigers en tendens til å komme med små stikk mot meg, men kjæresten er blind for dette (eller vil ikke se det). Han tar iallfall deres side overfor min. Jeg trives ikke med dem, men respekterer at de betyr mye for han, og er med han dit nesten hver gang kun for hans skyld. Han er super sosial og vil dra på alle festligheter som finnes, men jeg vil være litt hjemme og slappe av, spesielt etter en lang dag på jobb. Jeg har en mer sosial jobb enn det han har, så jeg har ikke behov for å treffe folk når jeg kommer hjem. Hvordan løser vi dette? Føler noen ganger at dette er grunn nok til å gjøre det slutt, da han ikke respekterer at jeg trenger tid til å slappe av uten folk rundt meg hele tiden. Jeg prøver så godt jeg kan å komme overens med svigers men den forrige kjæresten hans var visst mye bedre.. Har også nevnt til kjæresten at jeg ikke trenger å være med til svigers hver gang, men de synes jo også det er rart om jeg blir hjemme eller finner på noe annet. Jeg tenker at det er 2023, og man trenger ikke å være sammen med kjæresten 24/7… Forstår noen hva jeg mener, eller er jeg bare sutrete? Anonymkode: 51dd3...44d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Tenker du er gammel nok til å ta egne valg, men kanskje ikke voksen nok til å ta de? Anonymkode: 9a7cc...d33 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Jeg forstår deg. Jeg skjønner godt at du føler at du må være med til foreldrene hans, men at det er ubehagelig å være der når du hele tiden opplever små stikk. Ideelt sett skulle han ha sett, forstått det og stått opp for deg. Hvis det blir deg mot dem og han kan dette bli veldig ensomt. Ellers er det ikke uvanlig at par har forskjellig behov for å være sosiale. Det som teller er da at man respekterer og akseptere forskjellene og legger opp til at begge skal ha det bra med sine ulikheter. Klarer dere det? Du bør sette deg ned og ta en skikkelig prat med han og finne ut om dere kan forstå hverandre, ta hensyn til hverandre og støtte hverandre. Hvis dere står sammen kan du tåle mye fra svigerfamilien, men hvis du står alene kan dette bli et vanskelig liv. Angående detaljer: Det bør være en slags likevekt i forholdet. Dermed bør han kunne bli med til dine foreldre innimellom, og du bør ikke måtte bli med hver gang til hans når det er så ofte. Hva slags liv kan du lage med han, og hva slags omstendigheter kan du leve godt med? Anonymkode: 287cb...28f 2
Juniper Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Han har et sett regler for seg og helt andre for deg. Og han er ikke på lag med deg, stiller ikke opp for deg. Dette er ganske alvorlige ting som kommer til å slite i stykker forholdet. Det jeg ikke forstår er hvorfor du ikke setter foten ned. Bare gi samme grunn for å droppe besøk hos svigerfamilien som han gir for å droppe dine. Tenke at likt skal være likt. Eller bare si at du har fått nok av disse stadige stikkene og han som tar side mot deg, så du ser ingen grunn til å reise dit, og er i tenkeboksen om framtiden deres. Hvis han ikke får øynene opp er dette dødfødt. Og prognosene er ikke gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå