Gå til innhold

Hvor mange turer får hunden din om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min hund har operert i kneet og går derfor ikke lange turer nå. Men vi er ute minst 5 ganger om dagen. 

Før skaden var vi ute 5 ganger ish da og, med 1-2 lengre turer på rundt 30 min + vær pr dag

Anonymkode: 29aad...5cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min får 3 (4 i helgene) turer om dagen. Morgen og kveldstur pleier å vare rundt 10-15 min og ettermiddagstur 30-45 min. Har en shih tzu på 4 år.

Da han nylig var operert, fikk han fortsatt 3 turer om dagen, men da var det bare rett ut for å gjøre av seg og rett inn igjen. 

Skrevet

3 turer. En på morgenen, en på kvelden og en lengre tur midt på dagen 😊 Det har vi gjort i de 13 årene jeg har hatt han 😊

AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 4c816...899

AnonymBruker
Skrevet

Betyr «tur» å gå ut/korte tisseturer også? I så fall får han fire eller mer turer hver dag. 

Anonymkode: 0c290...ea0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3 om dagen. 1-2 timer på morgenen, en kort 15-20 min på dagen, også 1-2 timer på kvelden. 

Anonymkode: fa7a3...02b

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på. Når mannen er borte blir det tre turer hver dag (to korte og en lengre) + tissing i hagen. Når mannen er hjemme (jobber på sjøen) går de to lengre turer hver dag i tillegg til 1-2 kortere turer. 

Har inngjerdet hage så nå i sommerhalvåret er vi mye ute med hundene hele tiden, men har hunder med trimbehov, så holder ikke bare å kaste ball, liksom. 

Anonymkode: fad06...cc6

AnonymBruker
Skrevet

En tur om dagen på cirka 1,5 time. Resten av dagen går de løs på gården. Mange ganger er de så slitne til kvelds at de ikke vil gå tur😊 

Anonymkode: 21850...84b

Skrevet

Går fire turer om dagen. Den lengste på tre timer om det er fint vær men trener mye ro på turen også.

AnonymBruker
Skrevet

Han får en tur om dagen (regner ikke tisseturer og lufting som tur). Turene er på alt fra 30 min til 3 timer ettersom hva vi gjør. Er vi på løpetur er det som regel mellom 45 minutter og 1 time. 

Anonymkode: 1c3ad...365

AnonymBruker
Skrevet

To utenom tisseturer. En på alt fra 45 min med trening eller tre-fire timer langtur, alt ettersom hva jeg har tid til den dagen, den andre er en kort 20-30 min på kvelden bare for å gå rundt i nabolaget og lukte litt og få ut litt kveldsenergi.

Finner på andre ting hjemme og i hagen også, trening og nosework og sånn, men det er alt av tur.

Anonymkode: 3169c...b88

Skrevet

3

En time på morningen, ca 2 timer om ettermiddagen (kommer litt an på om vi legger inn trening, hvor vi går, om vi møter andre kjennsfolk m hund osv) og ca 15 min på kvelden. Gjerne lengre tur i helgene og da kommer vi så seint hjem at kveldsturen utgår.

Blandingshund mellom border collie og toller 

AnonymBruker
Skrevet

Fire turer pluss lufting.

Anonymkode: 54b58...d36

AnonymBruker
Skrevet

På vanlige hverdager bruker jeg å gå tur med hunden 10 minutter om morgenen, 20 minutter etter jobb og 1 time på kvelden. På fridager går jeg ofte 10 minutter om morgenen, 1 time på formiddagen og 1 time på kvelden. Eller tar med hunden på stranden, i en park eller lignende. Har ellers en inngjerdet hage som hunden kan springe i når som helst.

Anonymkode: 5f6a9...130

AnonymBruker
Skrevet

Utover kort tissetur, så blir det. 2-3 turer per dag tilsammen 2-3 timer. Sjelden hun får mindre enn 2 timer tur i løpet av en dag. 

Anonymkode: 865ac...ebd

AnonymBruker
Skrevet

våre hunder får morgentur på 30-45 minutter, så en kort tur når vi er ferdig på jobb før middag, etter middag en god tur på en time pluss, og kveldsrungen på 15-30 minutter - på fridager tar vi gjerne en fjelltur på etpar timer i tillegg. 

Anonymkode: 6f6b3...436

AnonymBruker
Skrevet
Bollaa1 skrev (18 timer siden):

Min får 3 (4 i helgene) turer om dagen. Morgen og kveldstur pleier å vare rundt 10-15 min og ettermiddagstur 30-45 min. Har en shih tzu på 4 år.

Da han nylig var operert, fikk han fortsatt 3 turer om dagen, men da var det bare rett ut for å gjøre av seg og rett inn igjen. 

Det var lite synes jeg.

Anonymkode: c0499...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Går ca 2 timer tilsammen hver dag. Gjerne en halvtime på morgen, en time på dagen og halvtime/tre kvarter på kvelden.  Får ofte fjellturer i helgene, og er med overalt. Sjeldent alene.

Anonymkode: c0499...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Svigerforeldrene mine går aldri tur med bikkja si. Den er 2,5 år gammel, luftes bare i hagen så den får gjort fra seg. Noen som vet hva slags konsekvenser det har for hunden?

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Svigerforeldrene mine går aldri tur med bikkja si. Den er 2,5 år gammel, luftes bare i hagen så den får gjort fra seg. Noen som vet hva slags konsekvenser det har for hunden?

Den blir tjukk og understimulert. Kan slite med nye mennesker og situasjoner etterhvert. Mer utsatt for livsstilssykdommer. Litt som hos mennesker egentlig.

Anonymkode: d7139...07d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...