Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #1 Del Skrevet 16. januar 2006 Vi får en tur av svigers - og mannen i huset har veldig lyst til å reise til Dubai/emiratene. Jeg er litt skeptisk - ikke fordi jeg ikke tror det er bra, men vi skal ha med barna (hadde sett for meg at denne turen skulle gå til Lanzarote, i grunn). Tommy på 8 kan nok ha det fint over alt - men hva med Maria som ikke har fyllt 2 enda? .. tenker på reisa, og på barnevennligheten på reisemålet. Må vi f.eks bytte fly mange ganger for å dra til Dubai, eller går det charterfly dit også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2006 #2 Del Skrevet 16. januar 2006 Reisen dit er vel det samme som til Lanzarote? Rundt 6 timer? Det er vel både basseng og strender der også, så jeg hadde heller valgt Dubai fremfor Lanzarote. Ellers så er det vel billigere der også Er ganske sikker på at det går direkte fly til Dubai, mener at flere store turoperatører har fly dit nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 16. januar 2006 #3 Del Skrevet 16. januar 2006 Reisen dit er vel det samme som til Lanzarote? Rundt 6 timer? Det er vel både basseng og strender der også, så jeg hadde heller valgt Dubai fremfor Lanzarote. Ellers så er det vel billigere der også Er ganske sikker på at det går direkte fly til Dubai, mener at flere store turoperatører har fly dit nå. ← Det er ingen som flyr direkte til Dubai fra Norge nei...dere må innom et annet sted i Europa; Praha, London, Wien, Amsterdam el.l. Totalt vil dere minimum bruke 1,5-2 timer til første stopp, før det blir 5-7 timer videre til Emiratene. Så det tar lenger tid enn til Lanzarote, men er også en større opplevelse i seg selv. Tror det kan være fint å ha med barn, det er mye å finne på og fantastiske perioden. Men hold dere unna den varmeste perioden, sommeren. Da gjetter jeg på at det kan bli litt i varmeste laget for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2006 #4 Del Skrevet 16. januar 2006 Beklager, der tok jeg nok feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ii Skrevet 16. januar 2006 #5 Del Skrevet 16. januar 2006 Måtte innom Star Tour sine sider, og det ser da ut til at de har direktefly fra Oslo :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 16. januar 2006 #6 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er ingen som flyr direkte til Dubai fra Norge nei...dere må innom et annet sted i Europa; Praha, London, Wien, Amsterdam el.l. Totalt vil dere minimum bruke 1,5-2 timer til første stopp, før det blir 5-7 timer videre til Emiratene. Så det tar lenger tid enn til Lanzarote, men er også en større opplevelse i seg selv. Tror det kan være fint å ha med barn, det er mye å finne på og fantastiske perioden. Men hold dere unna den varmeste perioden, sommeren. Da gjetter jeg på at det kan bli litt i varmeste laget for barna. ← Mente at de har fantastiske strender.... Og ang Star Tour: de har ikke direktefly nei. Bruker rutefly som mellomlander et annet sted på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 17. januar 2006 #7 Del Skrevet 17. januar 2006 Vi har hatt med oss et barn på 1 1/2 til Dubai. Fløy rutefy, Lufthansa, med mellomlanding i Tyskland. Reisen tok ca 8 timer hver vei og gikk smertefritt (med unntak at alle fly var stappfulle og vi måtte ha Vesla på fanget hele tiden). Reisemålet er barnevennlig med flotte strand-/badeanlegg tilknyttet hotellene. Men som andre her sier, ikke reis dit om sommeren (juni-august), da er temperaturen gjerne rundt 40 grader............ Selv om det er pent og flott i Dubai og shoppingmulighetene florerer, så må jeg innrømme at prisen for reisen kanskje ikke står helt i samsvar med hva du kan få tilbake av opplevelser, spesielt når du har med deg barn. Jada, fine strender og badeanlegg, men det kan du få mange andre steder også. Det er begrenset hva det er å se og man kan jo ikke drasse barna rundt på shoppingsentre i det uendelige, heller. Du får mer valuta for pengene hvis du reiser til Lanzarote, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 17. januar 2006 #8 Del Skrevet 17. januar 2006 Vi har hatt med oss et barn på 1 1/2 til Dubai. Fløy rutefy, Lufthansa, med mellomlanding i Tyskland. Reisen tok ca 8 timer hver vei og gikk smertefritt (med unntak at alle fly var stappfulle og vi måtte ha Vesla på fanget hele tiden). Reisemålet er barnevennlig med flotte strand-/badeanlegg tilknyttet hotellene. Men som andre her sier, ikke reis dit om sommeren (juni-august), da er temperaturen gjerne rundt 40 grader............ Selv om det er pent og flott i Dubai og shoppingmulighetene florerer, så må jeg innrømme at prisen for reisen kanskje ikke står helt i samsvar med hva du kan få tilbake av opplevelser, spesielt når du har med deg barn. Jada, fine strender og badeanlegg, men det kan du få mange andre steder også. Det er begrenset hva det er å se og man kan jo ikke drasse barna rundt på shoppingsentre i det uendelige, heller. Du får mer valuta for pengene hvis du reiser til Lanzarote, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2006 #9 Del Skrevet 17. januar 2006 Takk for svar, alle sammen! Vi endte opp med Lanzarote - pga flytid og mellomlandinger - og pga prisen. Syntes ikke den sto i forhold til hva vi vil med denne turen, nå er det å komme seg hjemmefra, slappe av og kanskje få litt varme i en vinterkald kropp som teller og gjelder. Så får vi ha Dubai/Emiratene til gode - kanskje som en tur bare for oss voksne, typ opplevelsestur.. Vi får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå