AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Skulle sende en pakke i går, på posten på butikken i nærheten. Pakken har enda ikke blitt registrert. Jeg spurte men de viste jo ikke heller hvorfor det. Ellers så påstår de at alt ble sendt? Hvis det skulle skje at de har glemt den eller rotet den bort, hva gjør jeg da? De kommer sikkert ikke til å erstatte da jeg ikke forsikret den desverre. Anonymkode: aa288...cfe
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Ja, pakker kan forsvinne i posten. Anonymkode: ca4d4...ed8 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Dette er grunnen til at jeg alltid mer om kvittering. Anonymkode: e8308...67c 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er grunnen til at jeg alltid mer om kvittering. Anonymkode: e8308...67c Det fikk jeg ikke. Fordi det var ferdigfrankert og da kunne jeg vist ikke få kvittering av en eller annen grunn. Er en liten pakke, konvolutt med bobleplast inni. Har sendt sånne før og da har jeg fått kvittering og de har blitt registrert så dette syns jeg var litt rart. Anonymkode: aa288...cfe
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det fikk jeg ikke. Fordi det var ferdigfrankert og da kunne jeg vist ikke få kvittering av en eller annen grunn. Er en liten pakke, konvolutt med bobleplast inni. Har sendt sånne før og da har jeg fått kvittering og de har blitt registrert så dette syns jeg var litt rart. Anonymkode: aa288...cfe Det inni er verdt over 6000 kr, så om de roter den bort er det litt kjipt. Anonymkode: aa288...cfe
ToveM Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 Hvis den er sendt som pakke, har du vel kvittering? Kjøpt pakkelapp på nettet, ligger vel kvitteringen der. Har du sporingsnummer har du kvittering. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 Den blir vel ikke registrert før den er på terminal, så da kommer det an på når posten hentes og hvor langt borte terminalen er. Anonymkode: 83979...c9e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 Om den ikke er registrert ennå, er det jo de i butikken som er treige og ikke Posten. Og ja, pakker kan forsvinne under frakt (av en eller annen merkelig grunn..) Kanskje du får gå til butikken med post-i-butikk og spørre de hva som skjer? Kanskje det ikke var noen på jobb som kan dette med post og greier. Det er jo ferieavvikling, så kanskje de var litt få på jobb. Anonymkode: 9097f...9ae
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 Er det sendt i Norgespakke kjøpt på nett så kan du følge sendingen fra du leverte inn og hele veien til mottaker Anonymkode: 57550...06f
ToveM Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den blir vel ikke registrert før den er på terminal, så da kommer det an på når posten hentes og hvor langt borte terminalen er. Anonymkode: 83979...c9e Det hender at den ikke blir registrert ved innlevering å pib. Skal likevel bli registrert når den blir sortert på post terminalen. Blir den levert inn etter at posten har hentet den dagen normalt i 16-17 tiden, går den ikke videre før neste dag. Ser du på sporingen at den ikke er gått videre, ring kundeservice i morgen 22030000. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle sende en pakke i går, på posten på butikken i nærheten. Pakken har enda ikke blitt registrert. Jeg spurte men de viste jo ikke heller hvorfor det. Ellers så påstår de at alt ble sendt? Hvis det skulle skje at de har glemt den eller rotet den bort, hva gjør jeg da? De kommer sikkert ikke til å erstatte da jeg ikke forsikret den desverre. Anonymkode: aa288...cfe jeg har drevet med transport, med en gigantisk varebil så full av pakker at pasasjersetet måtte fylles. De fleste pakker kommer frem, men noen blir desverre sendt feil, ødelagt eller rett og slett borte. Er vel millioner av brev og pakker som sendes med posten til enhver tid. Ett eller annet sted på veien blir noe rett og slett borte av ulike grunner. Anonymkode: 2f250...e12 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det inni er verdt over 6000 kr, så om de roter den bort er det litt kjipt. Anonymkode: aa288...cfe Man sender jo ikke noe for 6000,- uten sporing eller kvittering Men ja, ting kan bli borte, konvolutter kan ramle ut av buret, konvolutter kan ramle ned i sprekker, og ikke minst kan posten bare bli forsinket også uten spesiell grunn. Anonymkode: 386e8...205
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man sender jo ikke noe for 6000,- uten sporing eller kvittering Men ja, ting kan bli borte, konvolutter kan ramle ut av buret, konvolutter kan ramle ned i sprekker, og ikke minst kan posten bare bli forsinket også uten spesiell grunn. Anonymkode: 386e8...205 Spurte om kvittering. Men fikk det ikke. Anonymkode: aa288...cfe
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #14 Skrevet 27. juli 2023 Registrert nå så jeg. Anonymkode: aa288...cfe
Gjest ti10 Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spurte om kvittering. Men fikk det ikke. Anonymkode: aa288...cfe Men har du sendt den som pakke eller brev?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 ti10 skrev (2 minutter siden): Men har du sendt den som pakke eller brev? Det var en ferdigfrankert konvolutt. Regnes sikkert som brev. Men har da fått kvitteringer på disse før. Mobil jeg selger til greenphones. Anonymkode: aa288...cfe
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #17 Skrevet 27. juli 2023 Det er lurt å alltid be om kvittering. Posten kan rote bort ting som du og jeg tross systemene Anonymkode: 6b791...5ad 1
Eloise12345 Skrevet 27. juli 2023 #18 Skrevet 27. juli 2023 (endret) Jeg har bestillt vare fra Internett der det sto at avsender har gitt beskjed om en vare til deg. Vi oppdaterer deg med en gang varen er motatt. Og ingenting skjedde. Måtte etterlyse varen hos firmaet som jeg bestillte den hos. De synes det var merkelig, men sendte ny vare som jeg ikke skulle betale for. Vet ikke om det var posten eller firmaet. Men antok at det kan være firmaet i mitt tilfelle. Pakken står ennå slik i appen, og slik har den stått i en måned. Men de sendte en ny pakke som står i en ny sending. Den kom fram , så jeg ble fornøyd Har også hendt at jeg fikk en tom pakke i posten med hull i, og varen var borte. Det var fra samme firma. Men firmaet ordnet opp med å sende en ny pakke. :). Glad for at firmaet viste seg seriøs. Men mulig at pakker kan komme bort i posten Endret 27. juli 2023 av Eloise12345 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #19 Skrevet 27. juli 2023 Er det Posten sitt småpakke-produkt, som teknisk sett egentlig er et brev? I så fall er sporingsinformasjon på disse mye mer begrenset. De blir kun skannet på terminal. Har aldri opplevd noe tull med disse heller, men tror ikke jeg ville sendt noe med så høy verdi. Anonymkode: e3d7d...a65 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #20 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det Posten sitt småpakke-produkt, som teknisk sett egentlig er et brev? I så fall er sporingsinformasjon på disse mye mer begrenset. De blir kun skannet på terminal. Har aldri opplevd noe tull med disse heller, men tror ikke jeg ville sendt noe med så høy verdi. Anonymkode: e3d7d...a65 Stemmer nok det. Ja senere gjør jeg nok ikke det. Anonymkode: aa288...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå